MIĘDZYNARODOWY LOTNICZY TERMINAL KURIERSKI DHL EXPRESS W PYRZOWICACH

DHL EXPRESS
20 września 2016
MIĘDZYNARODOWY LOTNICZY TERMINAL KURIERSKI DHL EXPRESS W PYRZOWICACH
Dhl logo

Aktywności polskich przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej towarzyszy wzrastająca rok do roku liczba lotniczych przesyłek ekspresowych DHL Express. Odpowiedzią na rosnące wymagania klientów w zakresie obsługi międzynarodowych przesyłek lotniczych z całej południowej Polski, jest uruchomienie międzynarodowego lotniczego terminala kurierskiego DHL Express w Pyrzowicach. Oficjalne otwarcie dla klientów firmy miało miejsce w nowej jednostce operacyjnej 19 września br.

Międzynarodowy terminal DHL Express, zlokalizowany jest na terenie nowego kompleksu cargo, należącego do Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A., zarządzającego pyrzowickim lotniskiem. Dzięki zaangażowaniu firmy w to przedsięwzięcie już na etapie projektowania, część użytkowana przez DHL Express spełnia światowe standardy DHL. Obiekt DHL Express powstał w systemie BTS (build to suit) według dokładnych kryteriów DHL i wyposażony w najnowocześniejsze technologie wspierające procesy logistyczne. Nowy terminal DHL Express należy do najnowocześniejszych tego typu obiektów, pełniąc jednocześnie funkcję service center do obsługi ekspresowych przesyłek międzynarodowych oraz sortowni dla międzynarodowych przesyłek lotniczych (gateway). Wraz z pracownikami biurowymi oraz kurierami gateway zatrudnia ogółem 126 osób.

Nowa jednostka operacyjna DHL Express wraz z terenem przyległym zajmuje ogółem powierzchnię prawie 1 ha. Zaplecze magazynowe wykorzystuje powierzchnię 2 800 m2, z kolei na część biurową, zaadaptowaną według koncepcji activity based working przeznaczono 377 m2. Zastosowanie nowoczesnego modelu organizacji przestrzeni pracy ABW w strefie biurowej pozwala na wprowadzenie rozwiązań dostosowanych do określonej ilości osób i do konkretnego rodzaju pracy. Nowy obiekt wyposażony jest w dwa tzw. fingery, umożliwiające bezpośredni załadunek aut kurierskich (tzw. direct loading). Łączna liczba załadowczych bram kurierskich wynosi 40, z możliwością rozbudowy w przyszłości do 60.

Do dyspozycji użytkowników obiektu oddano 59 miejsc parkingowych – 41 dla aut pracowników, 10 dla pojazdów typu van/bus i 8 dla samochodów transportu liniowego tzw. TL. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w nowym obiekcie, wpłynie na wzrost potencjału i obsługę większej liczby przesyłek dzięki w pełni zautomatyzowanemu systemowi sortującemu, osiągającemu wydajność 3600 przesyłek na godzinę i zapewniając tym samym najwyższej jakości serwis w czasie tzw. szczytów paczkowych (np. przed świętami). Ponadto, znajdujące się na wyposażeniu sortowni podłogi rolkowe oraz winda, ułatwiają załadunek oraz rozładunek kontenerów ULD (lotniczych). Obiekt dostosowany został do procedur zapewniających bezpieczeństwo przesyłek lotniczych, określonych w certyfikacie zarejestrowanego agenta, wydawanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Bezpieczeństwo przesyłek gwarantuje nowoczesny system monitoringu. W ramach globalnej strategii proekologicznej GoGreen Grupy DP DHL, zadbano również o wyposażenie obiektu w odpowiednie rozwiązania w tym zakresie, m.in. w technologie ekologiczne i inteligentne systemy zarządzania energią. Nowy obiekt stanowi jeden z trzech największych projektów inwestycyjnych DHL w Polsce zlokalizowanych bezpośrednio na lotnisku, po zainicjowanych przedsięwzięciach w Gdańsku i w Warszawie. Wspólna inwestycja z GTL S.A. jest konsekwencją od lat realizowanej strategii rozwoju przesyłek kurierskich w regionie południowej Polski.

Oficjalnego otwarcia w pyrzowickim terminalu dokonali z pokładu DHL Express przedstawiciele zarządu, w osobach:
Agnieszka Błaś, dyrektor ds. operacji międzynarodowych DHL Express w Polsce. Od 15 lat związana z firmą DHL Express. Posiada wiedzę i wieloletnią praktykę z zakresu logistyki i operacji kurierskich. Doświadczony menedżer w zarządzaniu zespołem, w nawiązywaniu relacji partnerskich oraz budowaniu zaangażowania pracowników. Obecnie odpowiada za całość operacji międzynarodowych DHL Express.

- Oddajemy w użytkowanie naszych klientów gotowy terminal DHL Express spełniający najwyższe światowe standardy z zakresu bezpieczeństwa, procesów i jakości usług międzynarodowych przesyłek lotniczych. Automatyzując procesy oraz wprowadzając udoskonalenia w obsłudze międzynarodowych przesyłek lotniczych, nieustannie zmierzamy do utrzymania wysokiego zadowolenia i satysfakcji naszych klientów z usług DHL Express.

John Pearson, prezes DHL Express w Europie, związany z firmą DHL od 1986 roku. Wybitny specjalista ds. logistyki, który na przestrzeni lat odegrał znaczącą rolę w budowaniu wiodącej pozycji DHL na międzynarodowym rynku usług ekspresowych. Zdaniem Johna Pearsona, ważnym wskaźnikiem warunkującym rozwój międzynarodowych usług ekspresowych DHL Express są możliwościinwestycyjne w Polsce.

Roy Hughes, wiceprezes Operations Aviation&Network, DHL Express Europe. Pracę w Grupie DP DHL rozpoczął w 1996 roku. Obecnie nadzoruje pracę wszystkich operacji lotniczych i naziemnych dla DHL Express w ponad 40 krajach. Jest doświadczonym menadżerem z rozległą wiedzą na temat zarządzania międzynarodową logistyką i transportem.

Tomasz Buraś, dyrektor zarządzający DHL Express w Polsce z ponad dwudziestoletnim stażem pracy w branży logistycznej. Z DHL Express związany jest od 2002 roku, gdzie zarządza organizacją i odpowiada za realizację wszystkich projektów strategicznych na poziomie krajowym.

-Pyrzowice są ważnym punktem na mapie Polski dla transportu lotniczego cargo. Nasz nowy terminal DHL Express wraz całą infrastrukturą kompleksu cargo w Pyrzowicach, odgrywa kluczową rolę jako międzynarodowego węzła transportowego dla rozwoju wymiany handlowej regionu południowej Polski z zagranicą.

„LOT z DHL”
Gdy w 1969 roku założona przez Adriana Dalsey’a, Larry’ego Hillblom’a i Roberta Lynn’a, firma DHL zapoczątkowała transport lotniczy dokumentów z San Francisco do Honolulu, umożliwiając tym samym swoim klientom szybszą odprawę celną towarów przewożonych drogą morską jeszcze przed ich przybyciem do portu docelowego, w Polsce w tym czasie dobiegała końca rozbudowa Centralnego Portu Lotniczego Warszawa-Okęcie, a w Pyrzowicach powstawał niewielki terminal pasażerski… Nikt jeszcze wtedy nie przypuszczał, jak decydującą rolę w niedalekiej przyszłości odegra usługa lotnicza DHL dla biznesu światowego i dla Polski. Przez kolejne dekady DHL rozwijała usługi dla międzynarodowych przesyłek lotniczych docierając z nimi do wielu krajów, a z czasem na wszystkie kontynenty.

Swoją historię z Polską, marka DHL związała ponad ćwierć wieku temu, od tego czasu systematycznie rozwijając się jako organizacja i urastając do rangi wiodącego dostawcy oraz eksperta w dziedzinie międzynarodowych usług ekspresowych w Polsce pod nazwą DHL Express.

Dzisiaj, mierząc się z trendami globalnymi w gospodarce światowej i dynamiką rozwoju handlu zagranicznego, nadal konsekwentnie realizuje pierwotny plan DHL – czyli umożliwia eksporterom i importerom sprawne prowadzenie działalności na międzynarodową skalę dostarczając przesyłki i oferując wyjątkową jakość obsługi i usług. W oparciu o potrzeby i oczekiwania klientów, nieustannie  dostosowuje i unowocześnia swoje usługi dla przewozu międzynarodowych przesyłek lotniczych. Wszystko po to, aby klient powierzający DHL Express wykonanie usługi za każdym razem miał pewność, że wysokie standardy i profesjonalna obsługa towarzyszą wszystkim przesyłkom udającym się w „Lot z DHL”.


Źródło: DHL EXPRESS

 

 

 

 

 

 

 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji