Lokalne strategie CSR

Redakcja
18 sierpnia 2018
Lokalne strategie CSR
Katarzyna Michalska_Transporeon
Z Katarzyną Michalską, Marketing Coordinator Transporeon Group, rozmowa o zrównoważonym rozwoju w firmach logistycznych, wartościach kształtujących kulturę korporacyjną i działaniach CSR.
 
Redakcja:Kultura korporacyjna Transporeon. Czy firma jest zaangażowana w jakieś działania CSR-owe?
Katarzyna Michalska: Kultura korporacyjna firmy Transporeon opiera się na czterech wartościach – zaufaniu, szacunku, pracy zespołowej oraz lojalności. Wierzymy, że tylko w ten sposób możemy tworzyć rozwiązania, które są dopasowane do potrzeb naszych klientów i faktycznie pomagają im usprawnić pracę, zwiększyć wydajność oraz zredukować koszty transportu.
 
W kwestii CSR, Transporeon nie posiada jednej, centralnej strategii determinującej działania firmy na wszystkich rynkach, na których jest ona obecna, ale pracownicy poszczególnych oddziałów biorą udział w różnych lokalnych inicjatywach. W Polsce są to takie akcje jak Szlachetna Paczka czy biegi Poland Business Run, z których środki przekazywane są na cele charytatywne. Innym przykładem inicjatywy, w którą zaangażował się nasz zespół, jest Książka dla szpitala – oddane książki trafiły do pacjentów wybranych placówek medycznych na terenie całego kraju.
 
Czy firma wykorzystuje rozwiązania ekologiczne?
- Wszystkie rozwiązania, które tworzy i rozwija Transporeon, pośrednio wpływają na środowisko naturalne. Według raportów Komisji Europejskiej poświęconych sytuacji na rynku transportu drogowego Unii Europejskiej, ponad 20% transportów jeździ bez załadunku. Dzięki platformie Transporeon firmy produkcyjne mogą planować awizację dostaw, a przewoźnicy wykorzystujący moduł zleceń transportowych z opcją raportowania mogą efektywniej planować załadunki i rozładunki towarów i w rezultacie eliminować nieopłacalne przejazdy. Według naszych szacunków, w ten sposób można zredukować puste przewozy nawet o kilkanaście procent. To z kolei przekłada się na obniżenie emisji spalin.
 
Dodatkowo, pracownicy polskiego oddziału Transporeon chętnie angażują się w różnorodne inicjatywy proekologiczne. Przykładem może być rezygnacja z samochodu lub komunikacji miejskiej na rzecz roweru. W naszym biurze wisi nawet tablica, na której każdy może wpisać, ile razy w miesiącu przyjechał do pracy rowerem. Ponadto, wielu naszych specjalistów i managerów często pracuje zdalnie, dzięki czemu nie muszą korzystać z samochodów na co dzień. W polskim oddziale segregujemy też śmieci. Elektroodpady przekazujemy firmie, która specjalizuje się w ich utylizacji.
 
Jak to wpływa na sprzedaż i biznes?
- Rozwiązania oferowane przez Transporeon umożliwiają zwiększenie efektywności oraz obniżenie kosztów transportu, głównie dzięki redukcji pustych przewozów oraz skróceniu kolejek przy rampach załadunkowych i rozładunkowych. Jak wspomniałam, jest to nierozerwalnie związane ze zmniejszeniem ilości spalin emitowanych do atmosfery, co jest coraz częściej brane pod uwagę przez naszych obecnych oraz potencjalnych klientów. Ograniczenie wpływu na środowisko jest obecnie jednym z celów biznesowych wielu firm, zarówno producentów, jak i przewoźników, zwłaszcza tych, które mają wypracowane strategie CSR.
 
Jak to wygląda w Polsce, a jak globalnie?
- Jak już wspomniałam, Transporeon Group nie ma wypracowanej globalnej strategii CSR. Pracownicy każdego oddziału angażują się w lokalne inicjatywy społeczne i proekologiczne. To, co w naszej działalności ma największy wpływ na środowisko naturalne, to nasze rozwiązania, a te oferujemy klientom na całym świecie.
 
Dziękuję za rozmowę

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji