Badania firmy Buzz City potwierdzają europejski i światowy trend, że coraz więcej konsumentów używa telefonów komórkowych i smartfonów do wyszukiwania produktów i zakupów. 17% „mobilnych” konsumentów na świecie zadeklarowało, że kupili produkt lub usługę za pośrednictwem tego kanału.
W USA m-commerce osiągnął już niemal 10% całego handlu on-line, a w Wielkiej Brytanii zanotowano wzrost do 20% – w porównaniu do 5% w 2011 roku. Średnia europejska kształtuje się na poziomie 8%. Światowy trend wskazuje, że coraz więcej konsumentów używa swoich telefonów komórkowych do wyszukania i zakupu towarów, jako główne źródło informacji podając wyszukiwarki i portale społecznościowe. 14% użytkowników korzysta z porównywarek cenowych, a 17% polega na rekomendacji przyjaciół. Kluczowym czynnikiem używania telefonów komórkowych wskazywanym przez konsumentów jest wygoda, przy czym 74% potwierdza, że są to zakupy „last-minute”.
Z kolei Zanox Mobile Performance Barometer wskazuje, że w IV kwartale 2012 roku zakupy mobilne w Europie wzrosły do 5,6% całego handlu on-line, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 2,2%.
Źródło: Grupa Integer.pl
Foto: Grupa Integer.pl