Polecamy

DHL Express: O 70 proc. wzrośnie e-handel B2B

DHL
12 kwietnia 2021
DHL Express: O 70 proc. wzrośnie e-handel B2B
Fot. dpdhl
DHL_06366_large
DHL Express, wiodący dostawca międzynarodowych przesyłek ekspresowych drogą lotniczą, opublikował raport „Kompleksowy przewodnik B2B E-commerce: Zmierzch handlu tradycyjnego. Online przejmuje prym”. Wynika z niego, że w najbliższych latach zaobserwujemy silny wzrost e-handlu B2B. Do 2025 roku 80 proc. wszystkich interakcji sprzedażowych pomiędzy firmami będzie się odbywać online. Gwałtowny rozwój globalnego sektora e-commerce wynika przede wszystkim z przyspieszenia cyfryzacji w skutek pandemii COVID-19 oraz zmieniających się zachowań zakupowych Millennialsów podyktowanych przyzwyczajeniem do technologii.

To w długofalowej perspektywie pociąga za sobą również rozwój segmentu online w B2B, ponieważ przedstawiciele tego pokolenia coraz częściej podejmują decyzje zakupowe w firmach. Przewidywane kierunki rozwoju sektora B2B były już dawno widoczne w sektorze konsumenckiego e-handlu. Już w ostatnich latach DHL Express odnotowywał rekordowe wyniki w obrotach e-handlu B2C, szczególnie w szczytowych okresach zakupowych (np. Wielkanoc, Boże Narodzenie) oraz podczas świąt zakupowych (np. Black Friday, Cyber Monday). Globalny wolumen e-handlu B2C przeprocesowany w 2020 roku przez sieć logistyczną DHL Express wzrósł o 40 proc. w porównaniu z rokiem 2019.
 
Rozwój e-commerce znajduje odzwierciedlenie w wynikach finansowych DHL Express za rok 2020. Całkowite przychody osiągnęły wartość 19,1 mld EUR (+11,9 proc. r/r), natomiast zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 2,7 mld EUR (+34,9 proc.).
 
Nawet w okresie światowych przestojów globalizacja dowiodła swojej odporności napędzonej cyfryzacją i siłą globalnego handlu – mówi Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express Polska. Trendy te sprawiły, że coraz większa liczba konsumentów przeniosła swoje zakupy do Internetu. To wpłynęło na gwałtowny wzrost liczby firm sprzedających swoje towary na międzynarodowych rynkach. Handel elektroniczny i globalna logistyka miały kluczową rolę w odblokowaniu lokalnych przestojów, podtrzymaniu gospodarek i złagodzeniu wpływu Covid-19 na wielu naszych klientów. Podobne zjawiska do opisanych w raporcie obserwujemy również w gronie naszych polskich klientów”.
 
Rozwój e-commerce dzięki COVID-19
Nie tylko konsumenci coraz częściej zaglądali do sieci w poszukiwaniu interesujących ich rzeczy. Już w 2019 roku wartość globalnej sprzedaży B2B w segmencie e-commerce wzrosła o 18,2 proc. osiągając kwotę 12,2 biliona USD[1]. To tempo rozwoju szybsze niż rynku B2C w tym samym okresie.
 
dpdhl_1031813_39653_18_09_DHL_10819_large
Fot. dpdhl
dpdhl_1031813_39653_18_09_DHL_10819_large
- Pandemia, przyczyniła się między innymi do ekspresowego rozwoju e-handlu, który w zaledwie kilka miesięcy osiągnął poziom prognozowany na kilka kolejnych lat. – mówi Edwin Osiecki, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w DHL Express. Szacuje się, że przyspieszenie cyfryzacji wynikające z pandemii rozwinie globalny handel elektronicznego B2B do 20,9 bln USD do 2027 r.[2] Nowym rosnącym trendem w handlu e-commerce są zakupy międzynarodowe i wynikający z nich rozwój międzynarodowych ekspresowych przesyłek lotniczych.
 
Millennialsi podstawą potencjału e-commerce B2B
Raport opracowany przez DHL Express prezentuje czynniki, które wpływają na rozwój globalnego rynku e-commerce B2B. Oprócz tak oczywistych trendów jak globalizacja czy cyfryzacja, ważna jest również rosnąca obecność millenialsów. To oni odpowiadają już za 73 proc. wszystkich decyzji zakupowych w handlu business-to-business. A ponieważ są przyzwyczajonymi do udogodnień znanych im z codziennych e-zakupów, oczekują tego samego podczas dokonywania transakcji B2B.
 
DHL Express inwestuje, aby sprostać wysokim wymaganiom klientów   
W 2020 roku DHL Express dostarczył w sumie 484 miliony przesyłek B2C i B2B na całym świecie, czyli około 9 proc. więcej dziennie niż w 2019 roku. Nieustanny rozwój sieci logistycznej wymaga systematycznych inwestycji. DHL Express przeznacza rocznie ponad 1 mld EUR na budowę nowych obiektów na całym świecie w celu zwiększenia możliwości sortowania i procesowania przesyłek (to wzrost nakładów o 65 proc. od 2013 r.). Co roku zatrudnia ponad 10 tys. nowych pracowników i dodaje nowe samoloty towarowe do swojej floty (ok. 20 jednostek rocznie). W tym kontekście DHL Express ogłosił niedawno zakup kolejnych ośmiu szerokokadłubowych frachtowców Boeing B777 oraz partnerstwo ze SmartLynx Malta, dzięki któremu do floty firmy dołączą dwa Airbusy A321. Dzięki tym działaniom DHL Express gwarantuje klientom na całym świecie możliwość czerpania korzyści z globalnego boomu na handel online.

Pliki do pobrania:

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji