Elektroniczne zakupy ponad granicami

Red
8 lutego 2018
Elektroniczne zakupy ponad granicami
2018_446A1228_smallsize
Siedmiu na dziesięciu europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakup produktów u zagranicznych sprzedawców, głównie ze względu na lepsze ceny i dostęp do konkretnych marek oraz artykułów. Jak wskazuje badanie UPS Europe Pulse of the Online Shopper™ 2017 [1], dzięki temu detaliści mają większą szansę na rozwój swojej działalności, ale także są zobligowani do oferowania spersonalizowanych usług odpowiadających na oczekiwania internautów.
 
Badanie wykazało, że dla e-konsumentów kupujących w zagranicznych sklepach internetowych kluczowe są: zabezpieczenie płatności (75%); jasno określony całkowity koszt zamówienia, obejmujący cła i opłaty (72%); przejrzyste zasady zwrotów (63%); ceny podane w walucie kraju kupującego (63%); oraz szybkość dostawy (62%).
 
– Dzięki Internetowi sprzedawcy mogą oferować swoje produkty klientom na całym świecie. Nasze badanie pokazuje, że prawie trzy czwarte europejskich e-konsumentów nabywa towary poza granicami własnego kraju, co otwiera perspektywy rozwoju dla małych i dużych sprzedawców detalicznych – powiedział Abhijit Saha, Wiceprezes ds. Marketingu UPS Europe. –  UPS wspiera przedsiębiorców w prowadzeniu działalności międzynarodowej tak, aby była ona równie prosta jak obsługa rynku lokalnego.
 
20180207-info-europa
20180207-info-europa
Badanie UPS wykazało także, że 96% europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakupy za pośrednictwem internetowych platform handlowych zamiast przez stronę internetową sprzedawcy. Respondenci wskazali, że platformy handlowe oferują bardziej atrakcyjne ceny (67%) oraz większy wybór produktów z danych kategorii (43%).   
 
Dla ponad połowy Europejczyków (52%) kupujących przez Internet liczba dostępnych opcji wysyłki stanowi kluczowe kryterium przy wyszukiwaniu i wybieraniu produktów, natomiast dla 75% ważna jest możliwość bezpłatnego zwrotu towaru. Ponadto, 63% kupujących wyraziło zainteresowanie wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia, jeżeli opłaty byłyby niższe niż koszty dostawy do domu.
 
20180207-info-polska
20180207-info-polska
Dzisiejsi konsumenci coraz częściej dokonują zakupów za pośrednictwem smartfonów. Wyniki badania pokazały, że aż 43% użytkowników zakupiło produkty za pomocą swoich urządzeń. Ponadto, kupujący korzystają ze smartfonów do wyszukiwania sklepów lub informacji o sklepach (78%), śledzenia realizacji zamówień (78%) czy porównywania cen (75%).
 
Najważniejsze wnioski z badania dotyczące Polski:
  • 64% polskich e-konsumentów kupuje od sprzedawców z innych krajów, w tym 69% od europejskich detalistów.
  • 97% polskich e-konsumentów nabyło produkty za pośrednictwem platform handlowych, a 37% deklaruje, że ponownie skorzysta z tej formy zakupów.
  • 76% polskich e-konsumentów uważa, że opcja bezpłatnej wysyłki jest kluczowa na etapie płacenia za towar, a 71% uważa możliwość bezpłatnego zwrotu towaru za ważne kryterium wyboru sprzedawcy.
  • 73% polskich e-konsumentów jest zainteresowanych wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia przy niższej opłacie. Jest to więcej niż w jakimkolwiek innym kraju.
 
Informacje o badaniach UPS Pulse of the Online Shopper
Celem badania UPS Pulse of the Online Shopper jest poznanie zwyczajów zakupowych konsumentów od etapu przed dokonaniem zakupu do etapu po zrealizowaniu dostawy. Badanie z 2017 r. bazowało na ankiecie comScore przeprowadzonej wśród ponad 6, 4 tys. respondentów z sześciu krajów Europy (Francja, Niemcy, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania) dokonujących zakupów w Internecie.
 
Red
Foto: UPS


[1]Na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród ponad 6,4 tys. klientów sklepów internetowych z Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Pliki do pobrania:

  • Polska_Badanie UPS Europe Pulse of the Online Shopper 2017
    Polacy dokonujący zakupów online kupują produkty od międzynarodowych sprzedawców, używają smartfonów do robienia zakupów i w coraz większym stopniu korzystają z portali aukcyjnych. Siłą napędową tych zachowań jest poszukiwanie lepszych cen i unikalnych produktów oraz większa wygoda. Aby wygrać z prężnym sprzedawcą internetowym, detaliści muszą ewoluować w celu sprostania preferencjom i potrzebom klientów dokonujących zakupów w Internecie.
  • Europa_Badanie UPS Europe Pulse of the Online Shopper 2017
    Osoby kupujące online dokonują zakupów u sprzedawców zagranicznych, do zakupów wykorzystują smartfony i zwracają się w stronę portali aukcyjnych. Siłą napędową tych zachowań jest poszukiwanie lepszych cen, unikalnych produktów i większa wygoda. Aby wygrać z prężnym sprzedawcą internetowym, detaliści muszą ewoluować w celu sprostania preferencjom i potrzebom klientów dokonujących zakupów w Internecie.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji