Polecamy

DPD Polska podsumowuje rok 2010

15 marca 2011
DPD Polska podsumowuje rok 2010
DPD Polska podsumowuje rok 2010

DPD Polska doręczyło w ubiegłym roku aż 34 miliony paczek – o 5 milionów więcej niż w 2009. Blisko 19% wzrostowi paczek towarzyszył ponad 12% wzrost sprzedaży. Firma zainwestowała w rozwój powyżej 13 milionów złotych, z czego połowę przeznaczyła na nowe siedziby krajowych oddziałów DPD wyposażone w nowoczesne technologie. W 2010 roku sfinalizowano także kluczowy dla rozwoju firmy projekt Contact Center - centralnego biura obsługi Klientów z całej Polski.

Echa gospodarczego spowolnienia nie przeszkodziły DPD Polska w osiągnięciu wzrostu przychodów i liczby obsłużonych klientów. Udało się także znacząco rozwinąć działalność firmy w branży e-commerce. Obecnie przesyłki dla firm z sektora handlu internetowego stanowią 30% wszystkich paczek dostarczanych przez DPD.

W 2010 roku inwestycje osiągnęły wartość ponad 13 milionów złotych. Połowę tej sumy przeznaczono na nowe siedziby oddziałów krajowych DPD, które wyposażono w najnowsze technologie usprawniające procesy sortowania i wysyłki. Do większych i nowszych budynków przeniesiono m.in. oddziały DPD w Toruniu, Elblągu i Włocławku. Zgodnie z wcześniejszymi planami rozwoju spółki, dokonano także całkowitego przejęcia komunikacji z Klientami przez Contact Center DPD. Jest to centralne biuro obsługi, za pośrednictwem którego Klienci z całej Polski mogą składać zamówienia oraz zasięgnąć informacji w sprawie statusu przesyłki i szczegółów oferty DPD. - Zeszłoroczne wyniki firmy odzwierciedlają trafność przyjętej przez nas strategii, zgodnie z którą konsekwentnie realizujemy zaplanowane inwestycje i proponujemy rozwiązania dla nowych rynków, między innymi dla wymagającego, ale niezwykle dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce – mówi Prezes i Dyrektor Generalny DPD Polska Rafał Nawłoka.

Rafal_Nawloka__3_.JPG
Rafal_Nawloka__3_.JPG

Warto nadmienić, że firma posiada w już 10-letnie doświadczenie w usługach e-commerce, począwszy od 2001 roku, kiedy to została operatorem jednego z pierwszych banków internetowych w Polsce (Sonet Bank, który po przejęciu przez PKO BP został przekształcony w Inteligo). Była to pierwsza tego typu usługa skierowana do osób prywatnych, którą na rynek wprowadziła właśnie DPD Polska. Widocznym skutkiem spowolnienia gospodarczego był wzrost popularności przesyłek COD, realizowanych za pobraniem – aż o 28,7% w stosunku do 2009 roku. Rozwiązanie to zyskało w ubiegłym roku wielu zwolenników wśród firm, które w obliczu niestabilnej sytuacji gospodarczej wolały uiszczać należność za przesyłki z chwilą ich otrzymania. Eliminowało to ryzyko nieotrzymania towaru po dokonaniu przedpłaty przelewem. Ważnym momentem zeszłego roku był kwiecień, kiedy wybuch wulkanu na Islandii wstrzymał ruch lotniczy w niemal całej Europie. - Musieliśmy jako jeden z liderów w transporcie kołowym przejąć na siebie ciężar dostarczenia wielu ton towarów każdego dnia tego niespodziewanego kryzysu - mówi Rafał Nawłoka. - Dla DPD Polska był to niezwykle ważny i ciekawy sprawdzian możliwości operacyjnych, którego wynik oceniam jako bardzo udany - dodaje Rafał Nawłowka.

Z pewnością najciekawszym wyzwaniem stojącym przed DPD jest obecnie budowa Centralnej Sortowni, największej i najnowocześniejszej tego typu inwestycji w tej części kontynentu. Obiekt powstanie w miejscu, w którym spotykają się największe linie komunikacyjne w Polsce. Zastosowane w nim technologie uwzględniać będą zarówno aspekt ekologiczny, jak i potrzebę automatyzacji procesu sortowania i wysyłki paczek. - Staramy się równoważyć swój wpływ na środowisko, łącząc misję jak najlepszego spełniania wymagań naszych klientów z odpowiedzialnym podejściem do biznesu - mówi Rafał Nawłoka. – W swoich działaniach chcemy się skupiać na szeroko rozumianej ekologicznej edukacji naszych pracowników, współpracowników i podwykonawców, a także na działaniach skierowanych do lokalnych społeczności, w których funkcjonujemy poprzez sieć naszych oddziałów. Wyrazem tego jest np. coroczna akcja charytatywna, w ramach której tylko w 2010 roku za naszym pośrednictwem do dzieci z domów dziecka trafiło ponad dwadzieścia trzy tysiące sześćset paczek z prezentami – dodaje prezes DPD Polska.
DPD Polska Fot DPD

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji