Polecamy

Divante zwiększa sprzedaż online marki Caterina

25 października 2013
Divante zwiększa sprzedaż online marki Caterina
Divante zwiększa sprzedaż online marki Caterina

Divante – spółka z Grupy Outsourcing Experts oferująca rozwiązania w zakresie e-commerce i marketingu internetowego – z sukcesem realizuje projekt zwiększenia sprzedaży w kanale internetowym dla marki odzieżowej Caterina. Trwająca od 3 miesięcy współpraca jest rozliczana w modelu success fee. Caterina, która w grudniu 2012 roku uruchomiła e-sklep, zdecydowała się zintensyfikować działania marketingowe w kanale internetowym, powierzając ich realizację spółce Divante. Celem projektu jest zwiększenie poziomu sprzedaży realizowanej za pośrednictwem serwisu e-commerce. Efektem dotychczasowej współpracy jest wzrost przychodów e-sklepu o 291,55 proc.

Pierwszym etapem projektu było przenalizowanie grupy docelowej oraz sposobu poszukiwania produktów dostępnych w internetowym kanale sprzedaży marki Caterina. Analiza przeprowadzona przez Divante doprowadziła do wskazania testowych kanałów marketingowych, które z największym prawdopodobieństwem mogą zwiększyć przychody. Wśród nich znalazły się m.in. linki sponsorowane w wyszukiwarkach oraz w serwisach społecznościowych, remarketing w sieciach partnerskich oraz social media, e-mail marketing, serwisy modowe, portale z kodami rabatowymi oraz porównywarki cenowe i agregatory ofert.

W ramach współpracy dopracowano sposób zbierania adresów e-mail oraz komunikację e-mail marketingową. Działania sprzedażowe były na bieżąco optymalizowane w oparciu o raporty efektywnościowe Google Analytics. Na podstawie testu wybrano i rozwinięto komunikację w najskuteczniejszych sprzedażowo kanałach marketingowych.


„Kilkumiesięczna współpraca z Divante pozwoliła nam lepiej poznać zachowania naszych klientek i w znaczącym stopniu wsparła sklep internetowy Caterina w rozwoju sprzedaży poprzez kanał online. Było to możliwe dzięki prawdziwej opiece merytorycznej, elastyczności i znakomitej komunikacji na każdym etapie realizacji kolejnych kampanii reklamowych. Decyzje o wyborze konkretnych działań oparte były na rzetelnej wiedzy, statystykach i doświadczeniu, co zaowocowało dobrymi wynikami handlowymi na jakże trudnym rynku dóbr premium” - mówi Paweł Dąbrowski, e-Commerce Manager w Caterina.

Powodzenie projektu nie byłoby możliwe bez otwartości klienta na niestandardowe rozwiązania marketingowe. W trakcie współpracy na bieżąco analizowano, które działania gwarantują satysfakcjonujący zwrot z inwestycji. W rezultacie udało się osiągnąć ROI na poziomie 750 proc., a w przypadku najbardziej efektywnych kanałów marketingowych wskaźnik ten wynosił nawet 3500 proc.

„Rynek premium to bardzo wymagający klient oraz sektor handlu. Sukces, który udało nam się osiągnąć to zasługa udanej współpracy ludzi z wiedzą i doświadczeniem. Relacje partnerskie przy takich projektach są kluczem do osiągnięcia celu, czyli zwiększenia sprzedaży, a jednocześnie stabilnego rozwoju dalszej współpracy” – powiedział Marek Górecki, dyrektor handlowy Divante, Grupa OEX.

Źródło: Divante
 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji