Oferty wózków widłowych w czerwcu notują 7% wzrost w stosunku do maja, 6 714 wejść niewiele mniejszy od najlepszego wyniku w marcu br. Wózki widłowe to najliczniejsza grupa produktowa na portalu, udział wejść w oferty wynosi 43%, skupiająca na sobie uwagę internautów. Wózki widłowe to również najpowszechniejszy środek transportu w magazynach i centrach dystrybucji. Na pięć zdefiniowanych grup rodzajowych wózków widłowych, trzy zanotowały wzrosty, są to czołowe wózki widłowe (5%), magazynowe (22%) i tzw. pozostałe – boczne, wielokierunkowe i przegubowe(28%). Na minusie są wózki typu Reach truck (11%) i wózki systemowe (11%). Nominalnie ilość wejść w oferty wózków widłowych wzrosła o 419 kliknięć, świadczy to o zwiększonym zainteresowaniu wózkami widłowymi przed wakacjami.
Analizując dane rok do roku, nie sposób nie zauważyć ogromnej zmiany wejść w oferty wózków magazynowych, które zanotowały niemal sześciokrotne zwiększenie ilości kliknięć. Podobnie jest w ofertach wózków typu „Reach truck” – siedmiokrotne zwiększenie wejść i w wózkach „Systemowych” to też „magazynówka”, dwu i pół krotnie większa liczba wejść w oferty. Pokrywa się to z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce i sieci handlowych, które konsolidują się i budują nowe obiekty, które trzeba wyposażyć. Na tym tle wózki czołowe wypadają „blado” chociaż nominalnie to uzyskały największy wzrost, jednak ilość wejść w ubiegłym roku była zdecydowanie inna. Oferty wózków widłowych jako całość notują dwu i półkrotne zwiększenie wejść, czerwiec 2013 (1956 wejść), czerwiec 2014 ( 6714), w nominale wzrosło o 4758 kliknięć.
Drugie miejsce z liczną 131 „wejść” zajęła oferta „Atlet Tergo UHD, wózek wysokiego składowania” Wózki Atlet Tergo UMS/UHD/UHX zostały skonstruowane w taki sposób, by były w stanie wykonać niemal każde trudne zadanie przeładunkowe, pracując przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Do trudniejszych zadań najlepiej nadaje się mocny model UHD o wysokości podnoszenia do 11,5 metra i udźwigu 2500 kg. Ta seria wózków widłowych wysokiego składowania jest także najbardziej ergonomiczna. Unikatowa mini kierownica z pływającym podłokietnikiem, liczne funkcje adaptacji stanowiska operatora, intuicyjne urządzenia sterujące, przechylny fotel i doskonała widoczność to charakterystyczne cechy wózków Atlet, które zapewniają operatorowi maksymalną kontrolę, wydajność i bezpieczeństwo.
Na drugim miejscu ex aequo w Top 4, zajęła oferta „Still RX 50-16, czołowy wózek elektryczny” z ilością 131 wejść. RX 50 to najbardziej kompaktowy, napędzany elektrycznie trójkołowy wózek z przeciwciężarem i napędem na tylne koła w swojej klasie. Idealnie wpasowuje się w rodzinę wózków elektrycznych marki STILL. RX 50 nadaje się szczególnie do załadunku i rozładunku pojazdów ciężarowych, kontenerów, wagonów oraz do transportu palet w magazynie. Główne zalety wózka to trójfazowy silnik elektryczny 24 V napędzający tylne koło, wyjątkowo niskie zużycie energii we wszystkich cyklach pracy, program oszczędności energii Blue-Q, pięć trybów jazdy. Znakomita stabilność jazdy na zakrętach dzięki systemowi Curve Speed Control, boczna wymiana baterii, wysoki udźwig resztkowy również przy wysokim podnoszeniu. Wysokość całkowita poniżej 2m umożliwiająca przejazd w drzwiach.
Zwiększa się zainteresowanie publikowanymi ofertami na portalu, przybywa również ofert, w których klienci mogą dobrać odpowiadające ich potrzebom produkty. Na portalu widoczne są tendencje jakie ustala rynek, kierunkiem swego rozwoju, rośnie zainteresowanie wózkami elektrycznymi, co jest odpowiedzią na tendencje ekologiczne, coraz bardziej widoczne na rynku. Rozwój sieci handlowych, o dynamice dotąd nie spotykanej, ma również odzwierciedlenie na rynku sprzętu i wyposażenia magazynu. Portal jest częścią rynku i wszystkie panujące na rynku trendy są widoczne również w statystykach produktów.
Red.