NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Budowanie relacji z klientem kluczem do sukcesu

Artur Kuśnierek
29 lipca 2019
Budowanie relacji z klientem kluczem do sukcesu
Artur Kuśnierek – Dyrektor Oddziału Poznań
Henry Ford powiedział kiedyś, że sekret sukcesu w handlu leży w umiejętności przyjęcia punktu widzenia innych i patrzeniu na rzeczy zarówno z pozycji rozmówcy, jak i własnej. Każdy handlowiec ma świadomość, że to nic innego jak umiejętność poznania punktu widzenia klienta i budowania z nim relacji opartych na jego indywidualnych potrzebach. Nikt nie wie o tym lepiej od przedstawicieli działu sprzedaży Jungheinrich z 25-letnim stażem pracy. Mówili o swoim doświadczeniu w trakcie rozmowy celebrującej ćwierćwiecze firmy na polskim rynku. Wskazali, że mimo cyfryzacji niemal każdego aspektu życia, to indywidualne relacje z klientem są nadal najważniejszym elementem ich pracy. Zupełnie jak w 1994 roku.
 
Dwadzieścia pięć lat temu Jungheinrich – wchodząc na polski rynek intralogistyczny – oferował klientom innowacyjny sprzęt i technologię oraz zapał swoich pracowników. To nie zmieniło się do dziś. Pierwsi handlowcy mieli trudne zadanie przekonania polskich przedsiębiorców do zagranicznych producentów. Dziś wydaje się to proste, ale w 1994 roku nie było oczywiste, a wszelkie produkty z zagranicy były nadal nowinkami. Trzeba też pamiętać, że były to czasy bez powszechnego dostępu do internetu i rynku e-commerce. Jak radzili sobie handlowcy Jungheinrich? Jak sami wspominają: ciężką pracą, ciągłą obecnością w „terenie”, ale przede wszystkim budowaniem indywidualnych relacji z klientem. Owocują one dziś – wiele przedsiębiorstw, które rozpoczynały współpracę z Jungheinrich dwadzieścia pięć lat temu, kontynuuje ją obecnie.
 
Cyfryzacja zmienia wszystko, oprócz relacji, postępujące przenoszenie życia do internetu zmieniło niemal każdy aspekt jego pracy. Pojawiły się nowe pojęcia i narzędzia ułatwiające sprzedaż. Cyfryzacja ułatwia pracę , ale w sposób naturalny nie pozwala na budowanie osobistej relacji. Sklepy internetowe mogą zaprezentować ofertę skrojoną na potrzeby klienta na podstawie specjalnych algorytmów. Chatboxy umożliwią kontakt i udzielenie odpowiedzi na temat produktu. Nic jednak nie buduje trwałych relacji biznesowych, tak jak indywidualna obsługa klienta – w tym aspekcie nie zmieniło się nic, mimo 25 lat postępu technologicznego.
 
25 Lat Jungheinrich w Polsce
Fot. Jungheinrich
25 Lat Jungheinrich w Polsce
Klienci chcą być podmiotem w relacji z handlowcem, który musi charakteryzować się dużą otwartością i zrozumieniem rozmówcy, co sfera online ogranicza. Jako handlowcy zyskaliśmy oczywiście zupełnie nowe narzędzia. Kiedyś wszelkie kalkulacje wypełnialiśmy ręcznie na papierze. Dziś korzystamy z komputerów i internetu. Zwiększyła się też liczba kanałów dystrybucji oraz możliwości zaprezentowania naszych produktów – wózków na sprzedaż i wynajem, czy nawet regałów.
 
Jednak zgodnie uznaliśmy w trakcie rozmowy z kolegami, że nic nie zastąpi budowania indywidualnej relacji. Sukces zawsze gwarantowały nam: osobiste dotarcie do klienta, wysłuchanie i rozpoznanie jego potrzeb, a także wiedza ekspercka i doświadczenie. Dzięki temu klient wie, że ma do czynienia z firmą, która zadba o realizację jego wizji. Jednocześnie klienci nie chcą, aby odgórnie mówić im, co mają zrobić. Oczekują partnerskiej relacji bazującej na wzajemności, przejrzystości i autentyczności. Takie relacje od 25 lat buduję ze swoimi klientami i z doświadczenia wiem, że niezmiennie się sprawdzają.
 
 Artur Kuśnierek, Dyrektor Oddziału Poznań

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 07-2019EMIL - 07-2019EMIL - 06-2019EMIL - 06-2019EMIL - 05-2019EMIL - 05-2019EMIL - 04-2019EMIL - 04-2019Zobacz więcej publikacji