Aplikacje mobilne i nowoczesne technologie

15 kwietnia 2015
Aplikacje mobilne i nowoczesne technologie
Aplikacje mobilne i nowoczesne technologie

„Wykorzystanie nowoczesnych technologii jest coraz szerzej stosowanym zabiegiem w akcjach promocyjnych – konsumenci chętniej zwracają uwagę na interaktywne formy prezentacji niż na tradycyjne materiały POS, standardowe drukowane nośniki reklamy to dla coraz bardziej świadomych i wymagających klientów niewystarczające źródło informacji o produkcie. Konsekwentne zwiększanie wykorzystywania nowinek technologicznych w celach marketingowych nie jest więc już zaskoczeniem, ponieważ wywierają one duży wpływ na wybory i decyzje konsumentów. Wzrost nakładów na mobilne działania promocyjne w latach 2014-2017 będzie wynosił średnio blisko 40% rocznie” – mówi Klaudia Piskorz, account manager z Działu Promocji ASM GROUP.

Charakter świąt wielkanocnych silnie determinuje nie tylko specyfikę i intensywność działań promocyjnych, ale przede wszystkim asortyment, który objęty jest działaniami wsparcia sprzedaży. W okresie przedświątecznym w pierwszej kolejności promowane są środki utrzymania czystości czy sprzęty gospodarstwa domowego. W tygodniach bezpośrednio poprzedzających Wielkanoc uwaga konsumentów i handlowców ukierunkowana jest natomiast na produkty spożywcze niezbędne do przygotowania tradycyjnych potraw świątecznych. Co więcej, sieci detaliczne w okresie wielkanocnym niejednokrotnie rozszerzają również liczbę sklepów objętych projektami promocyjnymi. W tygodniach poprzedzających Wielkanoc w hiper i supermarketach częściej widoczne są zatem nie tylko aranżacje i dekoracje świąteczne, ale również akcje marketingowe z wykorzystaniem hostess, materiał POS czy multimediów.


„W okresie przedświątecznym rozszerzeniu nawet o 70% ulegają godziny obecności promotorów czy merchandiserów w sieciach handlowych. Ważne jest, aby produkty – szczególnie te kojarzące się ze świętami – były stale dostępne na półce. Oczywiście, istotną rolę w działaniach mających skłonić do zakupu nadal odgrywają rabaty, dodatkowe bonusy oraz atrakcyjne ceny. Działania promocyjne często przybierają formę gratisów wspieranych materiałami POS” – mówi Monika Grys, account manager z Działu Merchandisingu ASM GROUP.

Źródło: ASM GROUP
Foto: Wartość branży outsourcingu wsparcia sprzedaży w Polsce w 2010 i 2014 roku [w mln zł], ASM GROUP

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji