Fot. PKO Leasing
Zdalna obsługa klientów w PKO Leasing
W czasie pandemii PKO Leasing rozszerza możliwości zdalnej obsługi klientów. Nowością jest wprowadzenie, do powszechnego użycia przez klientów, kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir. Klienci podpiszą w ten sposób wnioski o finansowanie, umowy leasingu i pożyczki oraz aneksują obowiązującą umowę.
Dzięki wykorzystaniu technologii chmurowej podpisy można składać w dowolnym miejscu i na wybranym urządzeniu - komputerze, tablecie lub smartfonie. Dodatkowe udogodnienia otrzymają klienci posiadający rachunek w PKO Banku Polskim, którzy dzięki usłudze e-Tożsamość zakupią mSzafir online.
- Branża leasingowa była do tej pory oparta na bezpośredniej relacji z klientem i w porównaniu z sektorem bankowym usługi online nie były powszechną praktyką. W związku z pandemią sytuacja uległa zmianie. W tej chwili usługi online są nie tylko wyborem klientów, ale koniecznością. W PKO Leasing wykorzystujemy wszystkie narzędzia dostępne w ramach Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, by zapewnić obsługę zdalną. Wprowadzenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego to istotny krok dla całej branży leasingowej. Znacznie przyspieszy on cyfryzację obecnych procesów, wpisując się w realizację strategii spółki na lata 2020-2022 – podkreśla Paweł Pach prezes PKO Leasing.
Stałym klientom, posiadającym aktywną umowę leasingową, jednak niemającym możliwości skorzystania z certyfikowanego podpisu kwalifikowanego, spółka udostępniła alternatywny sposób weryfikowania tożsamości i podpisywania umów bez udziału doradcy. PKO Leasing umożliwia swoim klientom załatwienie większości spraw w zdalnych kanałach dostępu poprzez Portal Klienta oraz stronę internetową.