Według firmy Geminus , analizującej i badającej rynek internetowy , 66 % polskich internautów deklaruje, że chociaż raz zrobiło zakupy w sklepach internetowych i na aukcjach. Ponad jeden na trzech kupujących na aukcjach internetowych nabywa tam produkty takie jak akcesoria GSM, sprzęt komputerowy i AGD. Zdecydowana większość (blisko 2/3) kupujących w sklepach internetowych zaopatruje się tam w książki, płyty i filmy. Równą popularnością cieszą się odzież, biżuteria oraz sprzęt RTV/AGD. Główne zalety zakupów w sieci to niskie ceny i oszczędność czasu. Jednocześnie 46% internautów uważa zakupy online za ryzykowne. Zestawienie tych danych pokazuje, że dla internautów zakupy w sieci to dobry interes, ale obarczony pewnym ryzykiem – nie można dotknąć towaru, nie wiadomo do końca czy otrzyma się dokładnie to, co się zamawiało, kwestia zwrotów itp. – czytamy w raporcie Polski Internet 2008/2009. Z analiz ekspertów z Akademii Ekonomicznej w Katowicach wynika, że blisko 90 % małych i średnich firm zaopatruje się przez sieć, a dla 1/4 mikro przedsiębiorstw Internet jest głównym kanałem zbytu, a 8% tych transakcji przekracza 200 tys. złotych. Powstające sklepy internetowe od początku borykały się z problemami dostawy zamówionych towarów do klientów, a gwałtowny wzrost zainteresowania zakupami w Internecie tylko te problemy zwiększał. Partnerem w dostawach zakupionych produktów stały się firmy kurierskie, których potencjał, specjalizacja i doświadczenie w szybkich dostawach, są gwarancją dobrej jakościowo obsługi.
Firma Action S.A. jest jednym z największych dystrybutorów oraz producentów sprzętu komputerowego w Polsce z 18,7 % udziałem w rynku w 2008 roku. Obecna na rynku od 17 lat, posiada 5 marek własnych Active JET – materiały eksploatacyjne, biurowe i oświetleniowe, I-BOX – peryferia komputerowe, Active Power – zasilacze awaryjne, Actina – komputery i Solar – serwery. Z najnowocześniejszego centrum logistycznego w Zamieniu pod Warszawą wysyłanych jest 1 400 000 paczek rocznie, nadawanych jest 30 000 wysyłek paletowych i realizowanych 400 dostaw kontenerowych. Firma oferuje łącznie 16 500 produktów, obsługuje 14 000 klientów rocznie, z czego stałą miesięczną obsługą objętych jest 8000 klientów. Ten pokaźny wolumen wymaga od partnera, który zajmuje się obsługą dostaw, kwalifikacji na wysokim poziomie.
Firma UPS spełnia oczekiwania partnera - firma o globalnym zasięgu dostarcza codziennie 15,5 miliona paczek na rynkach ponad 200 krajów na świecie. W Polsce firma działa od 1992 roku, systematycznie zwiększając i dostosowując swój potencjał do rynku. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić firmę, która w swoim port folio nie posiada usług firmy kurierskiej, biorąc pod uwagę szeroko rozumianą redukcje kosztów logistycznych. Coraz większa liczba firm zwraca się do firm kurierskich w tym również do nas o zaprezentowanie nowych rozwiązań, które jeszcze bardziej wpłyną na końcowy efekt, w tym przypadku jak w firmie Action, na skróceniu czasu dostawy do końcowego odbiorcy. Bez inwestowania w technologie IT, nie byłyby możliwe te rozwiązania o których tutaj mówimy. W całym procesie wysyłki firma UPS zarządza nie tylko towarem ale również przepływem informacji i co bardzo ważne z punktu obsługi Klienta, finansami – powiedział Grzegorz Kochman, dyrektor handlowy UPS. Aplikacja PLD 0200, jest dla Klienta takiego jak Action narzędziem, które zwiększa wydajność pracy magazynu, pozwala zminimalizować błędy, które przekładają się na reklamację i braki w zrealizowanych zamówieniach, niezadowolenie Klienta itd. Bardzo ważną cechą programu PLD 0200 jest współpraca z wieloma systemami operacyjnymi funkcjonującymi na rynku, a najważniejszą jego cechą jest to, ze przyśpiesza przygotowanie przesyłki. W omawianym dzisiaj przykładzie firmy Action proces ten przyspieszył trzykrotnie – dodaje Grzegorz Kochman.
Firma Action rozwija projekty w branży e – commerce, jest właścicielem m.in. sklepów internetowych A.pl oraz gram.pl. Delikatesy A.pl prowadzą sprzedaż wysyłkową produktów spożywczych, artykułów biurowych, zoologicznych, RTV, małego AGD i sprzętu elektronicznego. W ofercie a.pl jest obecnie ponad 12 tysięcy produktów. Gram.pl to z kolei obecnie jeden z najpopularniejszych portali o grach i szeroko pojętej rozrywce elektronicznej oraz jeden z największych serwisów społecznościowych dla graczy. Inwestycja w nowoczesne centrum stała się wręcz koniecznością, dla rosnących potrzeb. Generalnym wykonawcą projektu jest firma SSI SCHÄFER, uznany na świecie dostawca rozwiązań logistycznych. Na powierzchni 25 000 m2 zainstalowano systemy składowania i kompletacji towarów o bardzo dużej wydajności. Szybki sorter (ok. 5 tys. paczek na godzinę) rozdzielający paczki na poszczególnych przewoźników, nowoczesne urządzenia formujące czy automaty drukujące i wrzucające do paczek wszelkie dokumenty w postaci faktur. Automaty komisjonujące, każdy o możliwości poboru co najmniej 1500 zleceń na godzinę dopełniają całość.
Obie firmy oceniając współpracę podkreślają znaczenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych i technik transportowych, wdrożone rozwiązania spełniają swoje zadania i pozwalają na daleko idace analizy zdarzeń. Kompleksowa obsługa firmy UPS, która nie kończy się na dostarczeniu przesyłki jest dla firmy Action bardzo dobrym rozwiązaniem, jest to przykład współpracy profesjonalistów.