Właściwe ulokowane aktywa wpływają na dobry wynik SEGRO

2 września 2011
Właściwe ulokowane aktywa wpływają na dobry wynik SEGRO
Właściwe ulokowane aktywa wpływają na dobry wynik SEGRO

SEGRO opublikowało wyniki finansowe za pierwsze sześć miesięcy 2011 roku. Największy europejski dostawca elastycznej powierzchni biznesowej opublikował dane 23 sierpnia.

Głównym celem firmy w Europie kontynentalnej jest utrzymanie wyników operacyjnych oraz ujednolicenie portfela projektów skupiających się w dużych miastach i centrach biznesowych. Krajami, którymi firma szczególnie się interesuje, upatrując w nich duży potencjał rozwojowy są: Niemcy, Francja, Polska oraz kraje Beneluxu.

Grupa ogłosiła bardzo dobre wyniki operacyjne, dla których kluczowe parametry przedstawiają się następująco:

  • SEGRO osiągnęło 20,2 miliona funtów rocznego przychodu z tytułu najmu istniejących powierzchni biznesowych oraz z tytułu umów typu pre-let na powierzchnie, które będą dostarczone w kolejnych okresach (w pierwszym półroczu 2010 r. dochód ten wynosił 19,8 mln funtów).
  • Znacząco wzrósł poziom retencji klientów, z 58% do 74%, zaś zwroty powierzchni obniżyły sięo 32%. (13,1 mln funtów utraconego przychodu ze zwrotu powierzchni, dla porównania w pierwszym półroczu 2010 r. - 19,2 miliona funtów).
  • Poziom pustostanów obniżył się do 11,4 % versus 12% w grudniu 2010 r. i 14% w czerwcu 2010 r.
  • Łączne wydatki kapitałowe na 29 projektów ukończonych, będących w trakcie budowy
    lub zakontraktowanych osiągnęły wartość 205 milionów funtów; projekty generują roczny przychód z najmu o wartości około 24 milionów funtów, z czego 75% przypada na powierzchnie wynajęte lub objęte umowami typu pre-let.

Komentując wyniki finansowe, David Sleath, Chief Executive powiedział: Na tle wolno odradzającego się

SEGRO_Tulipan_Park_Strykow.jpg
SEGRO_Tulipan_Park_Strykow.jpg
rynku najemców, w naszych działaniach skoncentrowaliśmy się na rozwiązaniach zapewniających wysoką efektywność operacyjną. Celami, które sobie postawiliśmy było zatrzymywanie klientów w ramach naszych parków, dalszy wynajem powierzchni, ścisła kontrola kosztów oraz rozwój w zakresie umów przednajmu. Nasze dobre tegoroczne wyniki są dowodem na właściwe ulokowanie naszych aktywów oraz ich wysoką jakość. Nie sposób też w tym momencie pominąć zaangażowania naszych pracowników - ich wytężona praca i skoncentrowanie się na potrzebach klientów bez wątpienia przyczyniły się do sukcesu firmy.

- Pamiętamy o szerszych uwarunkowaniach, które mają wpływ na rynki w obecnym czasie. Ze względu na duży poziom ryzyka w kwestiach ekonomicznych i finansowych szczególnie rozważnie podchodzimy do prowadzenie wszystkich przedsięwzięć. Z tego względu jestem bardzo zadowolony z wyników, które osiągnęliśmy w pierwszej połowie tego roku. Jestem również pewny, że SEGRO nadal będzie zyskiwać wzrost efektywności operacyjnej – dodaje David Sleth, Chief Executive.


Zasoby SEGRO w Polsce stanowią około 16% portfela firmy w Europie Kontynentalnej i obejmują ponad 468 100 m2 powierzchni biznesowej. Polska gospodarka nadal radzi sobie dobrze ze względu na efektywne wykorzystywanie funduszy strukturalnych z Unii Europejskiej oraz trwające przygotowania do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 r. Popyt najemców na powierzchnie magazynowe jest znaczący, mimo że rynek powierzchni magazynowych pozostaje konkurencyjny. SEGRO umocniło swoją pozycję rynkową: wykorzystując pracę doświadczonego zespołu firmie udało się wygenerować dobry wynik operacyjny oraz dostarczyć na rynek wiele nowych projektów. Włączając nowe projekty zakontraktowane w pierwszych 6 miesiącach 2011 r. SEGRO zawarło transakcje na ponad 100 000 m² powierzchni biznesowej w Warszawie, Poznaniu, Strykowie i rejonie śląskim. Kontrakty obejmowały m.in. dostarczenie 9 700 m² powierzchni produkcyjnej i magazynowej w Gliwicach wybudowanej na potrzeby firmy HL Display. Firmie udało się również podpisać 3 kontrakty na wynajęcie powierzchni biznesowej w następnej fazie gliwickiego parku. Ponadto SEGRO planuje dwie budowy w Tychach. Pierwsza z nich, to wznoszony właśnie budynek o powierzchni 17 000 m², który został objęty w 68% umowami przednajmu oraz budynek będący drugą fazą, 18 900 m² w pełni objęty umową przednajmu.


Współczynnik powierzchni niewynajętych w Polsce w projektach SEGRO wynosi 3,4 % i jest niezwykle korzystny w porównaniu do współczynnika odnotowywanego na rynku, który wynosi 14%. Średni poziom czynszów był o 2% niższy od ERV z grudnia 2010 r. Inne znaczące transakcje najmu w pierwszej połowie roku obejmują m.in. w Warszawie: 8 200 m2 dla firmy Action SA, 6 500 dla PepsiC oraz 2 900 m2 dla NAVO, a także 2 200 m2 dla SWM-Poland w Strykowie. Łączenie, SEGRO zawarło 138 nowych umów najmu, z czego 38 w Europie Kontynentalnej.

Pełny tekst informacji prasowej na temat wyników finansowych w języku angielskim znajduje się na stronie internetowej SEGRO.com.
Jarosław Kril
Foto: SEGRO

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji