Polecamy

Transport polskiego prototypu kapsuły Hyperloop

DB Schenker
21 sierpnia 2017
Transport polskiego prototypu kapsuły Hyperloop
Zdjecie106
Hyperloop to innowacyjny transport przyszłości, który ma umożliwić przemieszczanie się ludzi i ładunków z niezwykle dużą prędkością, nawet do 1200 km/h. Kapsuła będzie poruszać się w specjalnym tunelu o znacznie obniżonym ciśnieniu, co zmniejszy opór powietrza. Rozwiązanie będzie testowane na 1,5-kilometrowym torze w USA. Polski prototyp kapsuły został zaprojektowany przez zespół Hyper Poland University Team, składający się ze studentów i młodych inżynierów z Politechniki Warszawskiej i Politechniki Wrocławskiej. Projekt uzyskał wsparcie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Logistyka przyszłości
Przetransportowanie Hyperloopa było dużym wyzwaniem, a logistyczne przygotowania rozpoczęły się wiele tygodni wcześniej. Kapsuła waży 290 kg, ma 3,7 m długości, ponad 1 m wysokości oraz prawie 0,9 m szerokości. Opływową sylwetką przypomina współczesne pociągi dużych prędkości. Pracownicy DB Schenker byli odpowiedzialni za organizację całej operacji - dokumentację, wszelkie pozwolenia, odprawy celne, dowóz na lotnisko, odpowiednie, bezpieczne opakowanie ładunku. Przez cały czas byli w bieżącym kontakcie z zespołem Hyper Poland. Transport polskiego prototypu kapsuły Hyperloop został zrealizowany we współpracy z LOT Cargo.
4
4
„DB Schenker w Polsce od wielu lat współpracuje z ośrodkami naukowymi i wspiera nowatorskie projekty. Kapsuła Hyperloop łączy zalety transportu lotniczego oraz kolejowego i w przyszłości ma umożliwić przewóz osób i towarów z prędkością nawet do 1200 km/h. Koordynując jej transport do USA, wykorzystaliśmy nie tylko wieloletnie doświadczenie logistyczne, ale także pasję do doskonalenia. ‎” – mówi Janusz Górski, CEO DB Schenker North&East Europe.

Wyróżniony projekt z Polski
Polscy studenci zaprojektowali kapsułę Hyperloop w odpowiedzi na konkurs ogłoszony w czerwcu 2015 przez Elona Muska, właściciela SpaceX – twórcę idei Hyperloopa. Zgłosiło się aż 1200 grup z całego świata. Do finału awansowały 24 zespoły - 18 projektów z USA, 6 z Azji i Europy, w tym projekt z Polski. Pomysł zdobył uznanie jako jeden z najbardziej kompleksowych – uwzględnił nie tylko kapsułę pasażerską, ale także projekt dworca pasażerskiego i towarowego, modułową konstrukcję przemieszczania kapsuł na dworcu, zaplecze techniczne umożliwiające naprawę pojazdów, arterię rurową, a także diagonalny kompresor pozwalający znacznie zwiększyć prędkość pojazdu. Tym samym projekt polskiego zespołu zaproponował pokonanie wielu barier technicznych na drodze do powstania Hyperloopa. Więcej o projekcie na stronie: http://www.hyperpoland.com.
 
Źródło: DB Schenker
Foto: DB schenker

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji