Polecamy

Targi RetailShow 2016

ECP Polska
24 listopada 2016
Targi RetailShow 2016
Targi_RetailShow2016_3

VII Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow 2016 dobiegły końca. Właściciele i zarządzający sklepami mogli wybierać spośród szerokiej oferty ponad 160  polskich i zagranicznych wystawców, którzy prezentowali innowacyjne produkty i usługi niezbędne przy wyposażaniu placówek handlowych. Targi odwiedziło ponad 4,5 tys. osób, wielu słuchaczy wzięło udział w konferencji Retail Congress oraz warsztatach w Retail Innovations Theatre.

Siódma edycja Targów RetailShow kojarzona będzie z dynamicznym rozwojem tej imprezy, gdyż do dyspozycji wystawców była największa powierzchnia w historii targów - 5250 mkw. Na nowoczesnych i oryginalnych stoiskach prezentowano najwyższej jakości wyposażenie, technologie i usługi dla handlu.

Jakość przede wszystkim

Targi_RetailShow2016_1
Targi_RetailShow2016_1

Przestronny i nowocześnie urządzony Modelowy Sklep zlokalizowany w centralnym punkcie hali wystawienniczej przyciągał uwagę. Innowacyjna aranżacja zachęcała do wejścia i przyjrzenia się eksponowanym tam meblom i urządzeniom. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią projektantki Ewy Gawroniak-Olejniczak, właścicielki EGO-STUDIO Shop Design, zastosowane połączenia kolorystyczne stwarzały wrażenie świeżości. W takim otoczeniu doskonale prezentowały się produkty rozmieszczone na nowoczesnych regałach i półkach, a przedstawiciele firm, które wyposażały sklep, praktycznie przez cały czas prowadzili rozmowy, demonstrowali funkcjonalności rozwiązań i omawiali ich zalety.

Dużym zainteresowaniem cieszył się stół ekspozycyjny z wkładem chłodzącym YourTable Cool firmy Wanzl, przeznaczony do impulsowej ekspozycji gotowych produktów premium. – To nowy pomysł połączenia strefy ciepłej i zimnej w znanej już klientom konstrukcji. Zainteresowanie było ogromne. Nasze produkty najczęściej są wybierane przez duże sieci, ale widzimy, że coraz częściej właściciele mniejszych rodzimych biznesów też interesują się produktami z wyższej półki. Świadczy to o większej świadomości inwestowania w jakościowe rozwiązania – mówiła Magdalena Skowrońska, Manager ds. Marketingu firmy Wanzl. Dodała, że na targach przedstawiciele firmy spotykali się nie tylko z dotychczasowymi klientami, ale udało im się również nawiązać nowe rokujące kontakty.

Obecność na RetailShow dobrze oceniał także Marek Michalski, Area Sales Manager Poland z austriackiej firmy Tridonic, producenta profesjonalnych komponentów elektrycznych na rynek oświetleniowy. Wraz z firmą Narva Polska, dystrybutorem produktów Tridonic, na dużym wspólnym stoisku prezentowali ofertę. Celem obecności obu firm na targach było podkreślenie wizerunku wiodącego światowego producenta komponentów, a także pogłębianie relacji z firmami oferującymi oprawy oświetleniowe, które szeroko prezentowały swoją ofertę na targach.

Jednym z ciekawie zaaranżowanych stoisk była ekspozycja poznańskiej firmy Sentinel, która po raz trzeci zaprezentowała się na RetailShow. Na targach jej przedstawiciele chcieli dotrzeć do inwestorów, branży retail, projektantów, a także tych branż, w których oświetlenie stanowi ważny element reklamy czy prezentacji. Zyta Szlachtowska, współwłaścicielka firmy Sentinel, potwierdziła, że RetailShow to dobre miejsce, by dotrzeć do osób decyzyjnych w tych sektorach oraz zaprezentować premierowe produkty. Podkreśliła także widoczną w tym roku większą obecność klientów z branży spożywczej.

Nie można było przejść obojętnie obok stoiska Pracowni Schwitzke Górski specjalizującej się w kreowaniu wizerunku marek, projektowaniu produktów oraz wnętrz i architektury, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzeni handlowych i powierzchni komercyjnych. Jak powiedziała Joanna Longa, architekt, na targach pojawiło się wielu klientów, którzy poszukują specjalistów do zaprojektowania wnętrza, zarówno w sklepach sieciowych, jak i pojedynczych punktach. – Przychodzili do nas także przedstawiciele wielu firm podwykonawczych. To dla nas ważne, gdyż poza projektowaniem realizujemy też projekty pod klucz i dzięki obecności na RetailShow poszerzamy nie tylko bazę firm, z którymi współpracujemy przy realizacji, ale także nasze portfolio usług – dodała.

Targi_RetailShow2016_2
Targi_RetailShow2016_2
Konferencje i warsztaty
Targi RetaiShow były również okazją do zdobycia dużej dawki branżowej wiedzy. Pierwszego dnia odbyła się konferencja Retail Congress, składająca się z kilkunastu wystąpień ekspertów, a wzięli w niej udział przedstawiciele zarządów największych i najważniejszych sieci handlowych. Z kolei podczas dwudniowych bezpłatnych warsztatów w Retail Innovations Theatre można było pozyskać wiele praktycznych porad ekspertów.

Agnieszka Górnicka z Inquiry Market Research, której prelekcja otworzyła Retail Congress przedstawiła najnowsze trendy na rynku handlu detalicznego i omówiła czynniki, na które coraz bardziej zwracają uwagę klienci. Podkreśliła, że z jednej strony zauważalne jest poszukiwanie przez kupujących produktów tanich, dostępnych szybko i wygodnie, z drugiej jednak coraz liczniejsza grupa odbiorców szuka rozwiązań bardziej wyszukanych, np. ekologicznych czy regionalnych.

Z kolei Antoni Mączyński z firmy Human Traffic starał się odpowiedzieć na pytanie czy polskie sklepy są gotowe na wyzwania przyszłości. O ile według prelegenta tradycyjne sklepy wbrew wcześniejszym sądom wcale nie są skazane na niebyt, o tyle w przyszłości będą liczyły się te, które odpowiedzą na potrzeby klientów. Dlatego tak istotne jest poznanie i zrozumienie nabywcy -  przedstawiciela pokolenia Z. – Sukces opiera się na zrozumieniu i wdrożeniu dwóch najważniejszych wniosków: sklep jest miejscem dla ludzi, a nie dla towarów, a technologia jest po to, by sprzyjać klientom – powiedział. Prelegent wymienił również cztery fundamenty skutecznego handlu w przyszłości: budowanie silnej marki, elastyczność w projekcie sklepu i łatwość prze-aranżowania go, zbieranie informacji i korzystanie z nich oraz takie stworzenie sklepu, w którym klient może towar wypróbować i sprawdzić.

Dynamiczną prezentację przeprowadził dr Maciej Kraus z PwC Polska, który podkreślił, że cena jest substytutem postrzegania wartości oraz zakwestionował fakt istnienia pojęcia ceny rynkowej. Na podstawie doświadczenia oraz badań zachęcał słuchaczy, by przy budowaniu strategii cenowej dawać klientom poczucie dokonania dobrego wyboru. – Przy podejmowaniu decyzji zakupowej mniejsza, okrojona i łatwiejsza w zrozumieniu oferta cenowa może zdziałać więcej – podsumował.

Dr Marek Borowiński, ekspert Visual Merchandisingu oraz psychologii koloru, który poprowadził kilka prezentacji w ramach Retail Innovations Theatre, wzbogacał swoje wystąpienia filmami. Na podstawie przykładów zarówno z Polski, jak i zagranicy omówił optymalne wykorzystanie powierzchni, znaczenie komplementarnej oferty czy rodzaje witryn sklepowych. Sporo uwagi poświęcił także dynamicznie rozwijającym się pop-upom. W części poświęconej małym sklepom zaprezentował rozwiązania pozwalające na maksymalne wykorzystanie miejsca, a także oszczędzanie energii. Zachęcał, by korzystać z mediów społecznościowych w promocji sklepów i podkreślał, że wiele zależy od kreatywności samych właścicieli.

Nagrody dla najlepszych
Jury w branżowych konkursach „Innowacje Handlu 2016” oraz „Best Shop Concept 2016” wyłoniło najlepsze produkty oraz sklepy, które odznaczają się pomysłem, designem, zastosowanymi technologiami oraz walorami użytkowymi.

Kolejna edycja targów odbędzie się 15 i 16 listopada 2017 roku w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

 

Źródło: ECP Polska
Foto: ECP Polska

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji