NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Raport o rynku wózków „Widlak List 2013”

Raport o rynku wózków „Widlak List 2013”
Raport o rynku wózków „Widlak List 2013”

Raport przygotował portal log4.pl wspólnie z Naukowym Kołem Logistyki DIALOG, działającym na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, sponsorem badania była firma Hoppecke Baterie Polska Sp. z o.o..

Polski rynek rośnie, stając się znaczącym rykiem w Europie, z około 4% udziałem nowego sprzętu w rynku europejskim, liczącym ok. 275 000 szt. sprzętu do transportu wewnętrznego i magazynowania towarów.

Papeteria_W.jpg
Papeteria_W.jpg

Rynek wózków widłowych jest rynkiem zależnym od sytuacji gospodarczej Polski, która w 2012 roku była gorsza niż w rok wcześniej - widoczny jest znaczny spadek tempa wzrostu gospodarczego. W raporcie pokazany został rynek powierzchni handlowych i magazynowych, który jako czynnik mający wpływ rozwoju rynku wózków widłowych, został włączony do raportu i poddany analizie. Podaż na rynku powierzchni przemysłowej w Polsce, w latach 2009-2012, wahał się, a w 2012 roku osiągnął najniższą wartość.

Na rynku wózków widłowych zauważalny jest malejący udział w rynku wózków używanych, który notuje spadek od 2009 roku, w tym samym czasie, zwiększył się udział nowych wózków widłowych dostarczonych na rynek. Wśród marek dominujących nie ma specjalnych zmian, cztery marki – Linde, Still, Toyota, Jungheinrich, posiadają najwięcej wózków widłowych zarejestrowanych w UDT.

Wiele nowych analiz pojawiło się w raporcie „Widlak List 2013”, taką jest analiza rynku baterii trakcyjnych, który nie był dotąd nigdzie opisany. Znawcy tego rynku zapewne nie będą zaskoczeni, niemniej, jest to pierwszy krok w kierunku analizowania tego jakże ważnego rynku. Rynek baterii trakcyjnych i ogniw, podzielony jest między pięciu graczy, którzy mają w posiadaniu 95% rynku. Firmy te stanowią o rynku baterii i ogniw w Polsce i tak naprawdę między sobą konkurując na rynku o klientów.

Limitowana drukowana wersja raportu "Widlak List 2013" dostępna jest za opłatą, 
koszt jednego egzemplarza 100,-PLN netto,
wyślij zamówienie.

SPIS TREŚCI RAPORTU
02 Wahania koniunktury
03 Spis treści
      Artykuły sponsorowane
04 Większa elastyczność eksploatacyjna baterii Hawker XFC
06 Ciągniki logistyczne OMV – nowe podejście
09 Leasing Eko Energia perfekcyjnie dopasowany do finansowania wózków widłowych
      Komentarze
10 „Ucieczka w technologię” przemysłu Starej Europy
11 W leasingu, tylko drogi, specjalistyczny sprzęt
12 Kryzys promuje dostawców sprzętu magazynowego
14 Nowe technologie dla Klienta
15 Opony w trendzie lekkiego wzrostu
16 Nadążać za światowymi trendami
18 System naczyń połączonych
      Wywiad
20 Energia dla wózka widłowego z licznika

ANALIZY

24 1. Sytuacja gospodarcza Polski w 2012 roku
26 1.1. Branża przetwórstwa przemysłowego
27 1.1.1 Produkcja sprzedana przemysłu
28 1.1.2. Ceny produkcji sprzedanej przemysłu
28 1.1.3. Zatrudnienie
29 1.1.4. Wynagrodzenie
29 1.2. Branża transportowo-magazynowa
30 2. Rynek powierzchni handlowych i magazynowych
31 2.1. Powierzchnie handlowe
32 2.2. Powierzchnie Magazynowe
33 3. Wózki widłowe
33 3.1. Liczba wózków widłowych w latach 2009–2012
36 3.2. Liczba wózków widłowych z napędem spalinowym w l. 2009–2012
38 3.3. Liczba wózków widłowych z napędem elektrycznym w l. 2009–2012
40 3.4. Liczba wózków widłowych techniki magazynowej w l. 2009–2012
42 3.5. Bilans zmian na rynku wózków widłowych w latach 2009–2012 w ujęciu procentowym
42 4. Wózki widłowe z podziałem na marki
43 4.1. Wszystkie wózki widłowe z podziałem na marki
46 4.2. Wózki widłowe z napędem spalinowym z podziałem na marki
49 4.3. Wózki widłowe z napędem elektrycznym z podziałem na marki
53 4.4. Wózki widłowe techniki magazynowej z podziałem na marki
55 5. Marki dominujące na rynku wózków widłowych
58 6. Marki zanikające na rynku wózków widłowych
61 7. Rynek czołowych wózków widłowych
61 7.1. Wszystkie czołowe wózki widłowe w latach 2009–2012
63 7.2. Czołowe wózki widłowe z napędem spalinowym w l. 2009–2012
64 7.3. Czołowe wózki widłowe z napędem elektrycznym w l. 2009–2012
65 8. Marki dominujące w segmencie czołowych wózków widłowych
68 9. Rynek wózków widłowych w Polsce na tle rynku europejskiego
68 9.1. Charakterystyka rynków
69 9.1.1. Rynek europejski
70 9.1.2. Rynek Europy Wschodniej
71 9.1.3. Rynek Europy Zachodniej
72 9.2. Porównanie rynków
72 9.2.1. Porównanie rynków Europy Wschodniej i Zachodniej
75 9.2.2. Rynek polski na tle rynku europejskiego
77 9.2.3. Rynek polski na tle rynku Europy Wschodniej
79 9.2.4. Rynek polski na tle rynku Europy Zachodniej
81 9.2.5. Polska a inne kraje Europy
88 10. Udziały w rynku wózków widłowych
92 11. Rynek baterii trakcyjnych
92 11.1. Rynek baterii trakcyjnych i ogniw bez dostaw OEM
96 11.2. Rynek baterii trakcyjnych i ogniw, wszystkie dostawy
99 12. Rynek usług leasingowych w sektorze wózków widłowych 

Limitowana drukowana wersja raportu "Widlak List 2013" dostępna jest za opłatą, 
koszt jednego egzemplarza 100,-PLN netto,
wyślij zamówienie.

Redakcja

METRYKA RAPORTU

Tytuł:                    „Widlak List 2013”

Wydawca:          RANDS Andrzej Szymkiewicz

Współpraca:      Naukowe  Koło Logistyki DIALOG, link

             Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, link

Sponsor :           Hoppecke Baterie Polska Sp. z o.o., link

Dystrybucja:      Portal log4.pl 

 

 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 04-2021EMIL - 04-2021EMIL - 03-2021EMIL - 03-2021EMIL - 02-2021EMIL - 02-2021EMIL - 01-2021EMIL - 01-2021Zobacz więcej publikacji