Polecamy

Plan inwestycyjny DHL

DHL
1 sierpnia 2016
Plan inwestycyjny DHL
fcb_summer_tour_2016_EN_Lay07
Wiodący dostawca usług logistycznych na świecie, Grupa Deutsche Post DHL, ogłosiła wart 137 mln dolarów plan inwestycyjny dla ogólnokrajowego i transgranicznego rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych. Celem Grupy jest eksploatacja globalnego rynku e-commerce B2C w sektorze przesyłek transgranicznych. Jego wartość bieżąca to 400 mln dolarów, a prognozy na rok 2020 wskazują kwotę 1 bln dolarów[1]. Amerykańscy sprzedawcy internetowi zajmują obecnie czołową pozycję w sektorze sprzedaży międzynarodowej.
 
W związku z tym w ciągu kolejnych kilku lat DHL eCommerce wdroży w Stanach Zjednoczonych ważne projekty inwestycyjne i rozszerzy znacząco własne zdolności w zakresie obsługi firm prowadzących sprzedaż zagraniczną. Informację tę opublikowano w połączeniu z dalszym wdrażaniem przez DHL eCommerce i DHL Supply Chain zregionalizowanych centrów realizacji w Los Angeles, Columbus i New Jersey, zwiększając jednocześnie zdolności realizacyjne w ramach kooperacji tychże spółek na kontynencie północnoamerykańskim.
 
Nie ma wielu branż rokujących na przyszłość tak dobrze, jak branża e-commerce. Szacuje się, że do roku 2020 liczba osób robiących zakupy przez Internet oraz w systemie transgranicznym osiągnie 1 bln, przy czym najpopularniejszym źródłem tych transakcji (25 proc.) będą Stany Zjednoczone. Dzięki naszym inwestycjom kładziemy fundamenty pod rozszerzanie wiodącej roli w sektorze logistyki transgranicznych usług e-commerce, oferując naszym amerykańskim klientom optymalną infrastrukturę i rozwiązania oraz zdobywając przyszłe udziały w rynku – stwierdza Charles Brewer, CEO DHL eCommerce.
 
Poprzez realizację powyższych przedsięwzięć, DHL eCommerce pragnie osiągnąć konkretne korzyści i rozszerzyć zakres własnych usług e-commerce na terenie Stanów Zjednoczonych. Postępując zgodnie z założeniami Strategii 2020, Grupa zrealizowała i będzie kontynuowała istotne projekty inwestycyjne. Oprócz otwartego w zeszłym roku pierwszego centrum realizacyjnego w miejscowości Columbus oraz kolejnego w Los Angeles, plany DHL eCommerce na rok 2017 obejmują utworzenie kolejnych placówek tego typu w New Jersey i innych miejscowościach. DHL Express świętuje również otwarcie, wybudowanego za sumę 1,3 mln dolarów, nowego centrum w Chicago, które zaspokaja znaczący popyt klientów na usługi e-commerce w tym regionie. Niespełna rok temu spółka DHL Global Forwarding otworzyła również w Chicago warte 35 mln dolarów centrum dystrybucyjne. Każda z powyższych inwestycji infrastrukturalnych zapewni handlowcom szansę umiejscowienia własnych towarów bliżej konsumentów, przyspieszając tym samym ich dostawę.
 
Dzisiejszy rynek globalnych usług transgranicznych w segmencie B2C jest wart ok. 400 mld dolarów i oczekuje się jego dalszego, szybkiego rozwoju. Dotyczy to przede wszystkim rynków wschodzących, generujących roczną stopę wzrostu na poziomie 28 proc., zostawiając w tyle Europę Zachodnią i Amerykę Północną. Dzięki bogacącej się chińskiej klasie średniej, której liczba w roku 2022 osiągnie 630 mln osób, najsilniejsza siła nabywcza nadejdzie z regionu Azji i Pacyfiku, jej wartość zaś będzie stanowiła 48 proc. wolumenu ogólnego. Badania wykazują rosnącą liczbę zakupów sieciowych obejmujących towary, których nie można nabyć w inny sposób lub których cena w danym kraju jest za wysoka. Największe udziały w zakupach transgranicznych tego typu przypadną amerykańskim spółkom e-commerce, gdyż konsumenci chcą nabywać produkty opatrzone etykietą "Made in the U.S.". DHL pragnie skorzystać na tego typu inwestycjach, aby zwiększyć zakres własnych usług e-commerce na rynku amerykańskim. 
 
DHL-4
DHL-4
Wydatki o łącznej kwocie 137 mln dolarów zaplanowane na okres do końca roku 2020 zostaną wykorzystane na zwiększenie zdolności realizacyjnych poprzez utworzenie dodatkowych ośmiu centrów dystrybucyjnych oraz modernizację dwóch istniejących już w Los Angeles i Columbus. Nowy projekt inwestycyjny rozszerzy również pakiet usług "Day Definite" oraz usprawni realizację usług krajowych i zagranicznych. – Dzięki fachowej wiedzy naszych oddziałów i wykorzystaniu całego łańcucha dostaw, zapewniamy najbardziej kompleksową platformę usług e-commerce dla międzynarodowych spółek handlowych działających w branżach magazynowej i transportowej. W przypadku konsumentów i spółek dokonujących zakupów za granicą, największe znaczenie ma dla nas rzetelna, bezpieczna i wygodna realizacja przesyłek międzynarodowych. Zapewniamy to wykorzystując naszą sieć w każdy możliwy sposób – kontynuuje Brewer.
 
Głównym elementem działalności DHL eCommerce, spółki będącej swego rodzaju przedłużeniem Post - eCommerce – Parcel, jest rozszerzanie zakresu międzynarodowej działalności w segmencie logistyki usług e-commerce. Działalność spółki obejmuje 20 centrów dystrybucyjnych, w tym cztery węzły komunikacyjne oraz pojedyncze centra w Toronto i Meksyku. Otwarcie kolejnych placówek, tym razem w Ameryce Łacińskiej, zaplanowano na przyszły rok. W Stanach Zjednoczonych DHL eCommerce prowadzi działalność w 18 centrach dystrybucyjnych jako jeden z najważniejszych partnerów w segmencie krajowych dostawców USPS. Dzięki temu spółka może dokonywać dogłębnej analizy strumienia usług USPS, aby maksymalizować zniżki w ramach sortowania wstępnego oraz zwiększać prędkość dotarcia do rynku.
 
Znany na całym świecie klub FC Bayern Munich z entuzjazmem przyjął informacje o związanym z nowymi inwestycjami wzroście zdolności DHL na amerykańskim rynku usług e-commerce. Podczas letniego tournee, obejmującego Nowy Jork, Charlotte i Chicago, bawarski klub potwierdził chęć kontynuacji działań na rzecz rozwoju bazy jego fanów w Stanach Zjednoczonych i zaopatrywania ich w produkty reklamowe, takie jak nowe koszulki czy inne materiały klubowe. Tylko w zeszłym roku klub otworzył azjatycki sklep internetowy z DHL w roli oficjalnego partnera logistycznego.
 
Źródło: DHL
Foto: DHL


[1] Źródło: Accenture and AliResearch 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji