Polecamy

Paczkomaty InPost dla Samsunga

6 grudnia 2013
Paczkomaty InPost dla Samsunga
Paczkomaty InPost dla Samsunga

Grupa Integer.pl – właściciel największej na świecie sieci Paczkomatów InPost – sfinalizowała strategiczne, globalne porozumienie z Samsungiem. Wraz z zakończeniem programu pilotażowego, Paczkomaty InPost realizują stałe działania logistyczne dla napraw gwarancyjnych sprzętu Samsunga. Nawiązane partnerstwo to przykład stosowanej przez Paczkomaty InPost logistyki odwróconej – umożliwiającej łatwą i szybką obsługę zwrotów, wymian oraz reklamacji towarów. Wprowadzona usługa jest bezpłatna dla wszystkich klientów Samsunga.

Współpraca lidera branży elektronicznej z rewolucyjnymi urządzeniami do nadawania i odbierania przesyłek to rezultat pozytywnej oceny dla – trwającego od listopada 2012 roku – etapu pilotażu na wybranym asortymencie Samsunga. Dzięki kooperacji, użytkownicy produktów marki Samsung, mogą w prosty sposób przekazać sprzęt do naprawy za pośrednictwem Paczkomatów InPost – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodni i bez konieczności oczekiwania na kuriera.

„Partnerstwo z Samsungiem jest potwierdzeniem konsekwentnie realizowanej przez Grupę Integer.pl strategii, zakładającej rozszerzenie portfolio rozwiązań oferowanych przez Paczkomaty InPost. Z myślą o naszych odbiorcach, nie tylko stale unowocześniamy zakres usług naszych urządzeń, ale także dynamicznie wprowadzamy je na kolejne międzynarodowe rynki. W ostatnim czasie sfinalizowaliśmy transakcję sprzedaży pierwszych terminali firmie Aeropost – czołowemu operatorowi e-commerce działającemu na terenie Ameryki Środkowej i Wysp Karaibskich. Kooperacja z przedstawicielem branży elektronicznej to z kolei krok w kierunku wdrażania docelowego modelu współpracy na światowych rynkach, jakim jest dla nas rozwój w zakresie dostaw transgranicznych” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Dzięki kooperacji – wystarczające jest przeprowadzenie krótkiej rozmowy telefonicznej z Centrum Obsługi Samsunga, aby użytkownik otrzymał sms z kodem uprawniającym do nadania reklamowanego towaru w jednym z Paczkomatów InPost. Przesłanie sprzętu za pośrednictwem Paczkomatu jest bezpłatne i nie wymaga adresowania przesyłki. Co więcej, system monitoringu i nagrania video pozwala śledzić każdy etap przesyłki, co dodatkowo zabezpiecza oddawany produkt.

„Zakończony program pilotażu potwierdził, że obsługa logistyczna napraw gwarancyjnych sprzętu Samsunga przez Paczkomaty InPost znacząco zwiększa satysfakcję naszych klientów i skraca czas konieczny do realizacji naprawy gwarancyjnej” – mówi Konrad Szewczak, Service Administration Systems Development Specialist, Samsung Polska.


„Już kilka minut po telefonie do Centrum Obsługi Samsunga mogłem oddać sprzęt do naprawy do Paczkomatu InPost. Jest to o wiele wygodniejsze rozwiązanie niż czekanie na kuriera, który mógł przyjechać dopiero następnego dnia. Zgłoszenie i wysłanie paczki załatwiłem jadąc na zakupy do supermarketu, czyli w niecałe 25 minut. Mogłem na bieżąco śledzić status mojej paczki i reklamacji, a juz dzień po naprawie mój telefon był gotowy do odbioru w Paczkomacie, w którym go nadawałem” – komentuje klient z Nowego Sącza.

Paczkomaty InPost – podążając za dyrektywą Unii Europejskiej, na mocy której nastąpiło ujednolicenie funkcjonowania e-sklepów oraz wydłużenie czasu, w którym Klient może dokonać zwrotu towaru – na stałe wprowadziły do swojej oferty usługi związane z logistyką odwróconą. W ostatnim czasie Paczkomaty InPost uruchomiły m.in.: serwis szybkiezwroty.pl – narzędzie optymalizujące proces reklamacji oraz opcję przedłużenia terminu odbioru paczki o 24 albo nawet 48 godzin. Portal umożliwia klientom e-sklepów współpracująm z Paczkomatami InPost bezpłatny zwrot towaru. Z usługi korzysta już kilkadziesiąt sklepów, m.in.: Czasnabuty.pl, Eastend.pl, Winsport.pl, czy Willsoor-shop.pl.

Do końca 2013 roku na całym świecie funkcjonować będzie – w różnych modelach biznesowych – około 2.750 Paczkomatów. Terminale są już dostępne w 18 krajach na całym świecie – w zaledwie 2 lata podbiły oprócz Polski: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Irlandię, Islandię, a także Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę.

Obecnie trwają prace nad pozyskaniem około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia. Nowe terminale staną w 15 kolejnych krajach: Francji, Włoszech, Austrii, na Węgrzech, w Turcji, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Danii, Holandii, Szwajcarii, Rumunii i Bułgarii, Rosji oraz Hiszpanii. W ciągu najbliższych 4-5 lat Paczkomaty InPost pojawią się też w obu Amerykach oraz w Azji. Trwają prace nad przygotowaniem lokalizacji pod planowaną inwestycję. W USA Grupa Integer.pl zamierza uruchomić 10.000 Paczkomatów do końca 2016 roku, zaś w Azji w pierwszej kolejności Paczkomaty wejdą do Chin – do Pekinu i Szanghaju. Całość inwestycji docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro.

Źródło: GENESIS PR
Foto: InPost

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji