„Rolnictwo to bardzo wymagająca branża, dlatego projektując nowe opony naszym celem jest poprawa ich parametrów, takich jak np. trakcja czy przyczepność umożliwiająca przyspieszenie jazdy do przodu, tak aby podnieść produktywność i efektywność pracy maszyn rolniczych” – mówi Marcin Cywiński, Regionalny Menedżer Sprzedaży, Continental Opony Polska.
Opony w ciągnikach poddawane są próbom wytrzymałości i trwałości przy każdym uruchomieniu silnika. Na stopkę opony działają ogromne siły najpierw gdy jest ona rozciągnięta na obręczy, a następnie, gdy musi powrócić do swojego pierwotnego kształtu. Dlatego opony do maszyn rolniczych muszą być tak zaprojektowane, aby doskonale sprawdzać się w pracy w terenie. Technologie, które zostały wykorzystane w produkcji opon rolniczych Continental, gwarantują nie tylko zwiększoną wytrzymałość, ale także dzięki stopce wykonanej z jednego kawałka stalowego drutu i obrzeża z twardej gumy pokrywającej całą stopkę, umożliwiają łatwiejsze mocowanie. Dzięki zdolności zachowania oryginalnego kształtu, każda opona Continental porusza się na drodze bardzo płynnie. Opony premium Continental dla rolnictwa powstaną w trzech segmentach opon – Allround, Advanced i Superior.
Nowoczesna fabryka w Lousado
Wszystkie opony rolnicze będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w Lousado w Portugalii, której wybudowanie kosztowało koncern 63,9 miliona euro. Jest to jedna z najnowocześniejszych fabryk opon, do której przylega także zakład produkujący ogumienie do samochodów osobowych oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, w którym opony są poddawane testom jakościowym oraz rozwijane są kolejne generacje ogumienia.
Continental
Foto: Continental