Oferty na Log4 w liczbach

Anna Woźnica
30 kwietnia 2018
Oferty na Log4 w liczbach
Log4-ekran2
W pierwszym kwartale 2018 r. odnotowano na portalu log4.pl w sumie 82 794 wejścia w oferty, to o 31% wejść więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym.
Na portalu log4.pl umieszczane są informacje z obszaru usług gospodarki magazynowej i logistyki wewnętrznej. Na stronach portalu dostawcy branżowi przedstawiają swoje oferty, a specjaliści dzielą się swoją profesjonalną wiedzą. Informacje na portalu można podzielić na trzy kategorie:
  • z rynku, czyli aktualności z obszaru logistyki wewnętrznej,
  • fachowa wiedza z obszaru logistyki wewnętrznej i gospodarki magazynowej, czyli informacje dotyczące bezpieczeństwa, przepisów prawnych, czy eksploatacji sprzętu magazynowego,
  • oferty od dostawców sprzętu magazynowego.
Portal log4.pl to miejsce, które skupia dużą liczbę ofert dostawców sprzętu gospodarki magazynowej. Pozwala także na szybką i łatwą komunikację ze specjalistami z branży logistyki wewnętrznej.
W niniejszej analizie skupiono się na pokazaniu statystyk dotyczących I kwartału 2018 r. oraz porównaniu ich z analogicznym okresem w latach 2016 i 2017. Statystyki te dotyczą:
  • ogólnej liczby odsłon w porównaniu do poprzednich lat,
  • kategorii produktów najchętniej wyświetlanych na stronie,
  • najczęściej odwiedzanych kategorii wózków widłowych.
Ogólna statystyka wejść w pierwszym kwartale z lat 2016, 2017 i 2018 została przedstawiona na wykresie 1.
Wykres 1. Statystyka wejść w I kw. w latach 2016 – 2018
Statystyka wejść na portal
Statystyka wejść na portal
Źródło: Opracowanie własne
Można zauważyć, że w 2016 r. portal log4.pl zanotował 91 113 wejść we wszystkie oferty publikowane na stronie. Z kolei w I kw. 2017 r. odnotowano spadek wejść do 63 376, a w 2018 odnotowano o 1/3 wejść więcej niż w roku poprzednim.
Oferty umieszczane na portalu można podzielić na pięć kategorii:
  • wózki widłowe,
  • baterie trakcyjne,
  • opony przemysłowe,
  • osprzęt do wózków widłowych,
  • pozostałe.
Wykres 2. Procentowy rozkład wejść na poszczególne kategorie ofert w pierwszym kwartale lat 2016-2018
Procentowy rozkład wejść w oferty
Procentowy rozkład wejść w oferty
Źródło: Opracowanie własne
Na wykresie 2 przedstawiono procentowy rozkład wejść na poszczególne kategorie ofert w pierwszym kwartale lat 2016, 2017 i 2018. Można zauważyć, że odwiedzający portal log4.pl najchętniej czytali oferty dotyczące wózków widłowych. W każdym roku oferty wózków widłowych przyciągały ponad 55% wejść na portal.
Kolejną, najchętniej czytaną kategorią produktów były baterie. Stanowiły one w latach 2016 – 2018  odpowiednio 18%, 12% oraz 17% odsłon.
Stosunkowo często czytanymi ofertami na portalu były oferty dotyczące opon. Procentowy udział odsłon tych witryn stanowi od 9 do 11% wejść ogółem.
Odwiedzający portal najrzadziej interesowali się ofertami dotyczącymi osprzętu. Jednakże może to wynikać z faktu, że ofert tych na portalu jest umieszczanych najmniej.
W kategorii wózki widłowe można wyróżnić oferty dotyczące:
  • wózków widłowych czołowych,
  • wózków widłowych magazynowych,
  • wózków widłowych reach truck,
  • inne.
Wykres 3. Procentowy rozkład wejść na poszczególne kategorie wózków widłowych w pierwszych kwartałach lat 2016 - 2018
Liczbowy rozkład wejść w kategorie
Liczbowy rozkład wejść w kategorie
Źródło: Opracowanie własne
Na wykresie 3 pokazano procentowy rozkład wejść na poszczególne kategorie wózków widłowych w latach 2016 - 2018. Kategoria inne, to wózki widłowe niezaliczone do żadnej kategorii, a wejścia w te oferty stanowią 2% (w latach 2017 i 2018) lub 4% (w roku 2016). wejść na kategorię wózków widłowych ogółem.

Można zauważyć, że odwiedzający portal najchętniej zaznajamiali się z ofertami wózków widłowych czołowych – ponad 60% w każdym analizowanym roku.
Odsetek wejść na kategorię wózków widłowych magazynowych jest mniej więcej taki sam oraz nie uległ dużym wahaniom podczas analizowanych okresów. Wynosi on 19% w 2016 roku, 18% w roku 2017 oraz 21% w roku bieżącym. Na tej podstawie nie da się przewidzieć zachowań odwiedzających portal.

Z kolei znaczny spadek zainteresowania odnotowały oferty wózków widłowych rech trucków. Po wzroście o 2 punkty procentowe w roku 2017 względem 2016 odnotowano spadek do 6% wejść na kategorię wózków widłowych ogółem 2018 roku.
Kategoria inne w kategorii wózków widłowych przyciąga znikome zainteresowanie odwiedzających. W 2016 roku było to 4% wejść na kategorię wózków widłowych ogółem, z kolei w latach 2017 – 2018 oferty te stanowią 2% odsłon.
Fakt tak wysokiego zainteresowania odwiedzających portal log4.pl wózkami widłowymi czołowymi może to wynikać z faktu, że ofert dotyczących tych wózków jest na portalu publikowanych najwięcej, a pozostałych ofert umieszczanych jest znacznie mniej, przez co odwiedzin na stronach dotyczących tych ofert jest również odpowiednio mniej.

Podsumowując, pierwszy kwartał dla portalu log4.pl był lepszy od analogicznego okresu w 2017 r. Odnotowano procentowy wzrost wejść na większość kategorii produktów umieszczanych na portalu. Całkowita liczba odsłon odnotowanych na portalu wzrosła o 30%. Daje to nadzieję na przyszłe kwartały oraz pozwala przypuszczać, że zainteresowanie portalem będzie rosło w ciągu całego roku.

Anna Woźnica

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji