NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Odpoczynek w miejscu pracy

CBRE
13 marca 2019
Odpoczynek w miejscu pracy
Fot. CBRE
Aviva_laureat Office Super Star 2017 w kategorii Wellness

Każdy z nas słyszał o sile tzw. „power nap” – krótkiej drzemki pozwalającej na szybką regenerację w ciągu dnia. Jak twierdzą naukowcy z Israel Institute of Technology, najlepszy czas na kilkunastominutowy sen to godziny 15.00-17.00[1]. Tak się składa, że większość z nas jest wtedy w pracy. Na szczęście coraz więcej firm wyposaża swoje biura w strefy relaksu, a nawet w specjalne nap rooms, czyli pokoje przystosowane do spania. Z okazji Światowego Dnia Drzemki w Pracy, eksperci CBRE wyjaśniają jak pracodawcy umożliwiają pracownikom odpoczynek w miejscu pracy.

- Drzemka tuż po godzinie 15.00 to niezły pomysł – pozwoli wykorzystać końcówkę pracowitego dnia efektywniej, co z pewnością zrekompensuje tych kilkanaście minut poza biurkiem. Oczywiście, trzeba z niej korzystać z umiarem. Widzimy, że część pracodawców ma odwagę łamać konserwatywne podejście do czasu pracy i aranżuje specjalne pokoje drzemek. Ci, którzy nie chcą iść aż tak daleko, z powodzeniem wprowadzają strefy chill-outu z pufami i fotelami czy chociażby zwiększają komfort przestrzeni kafeteryjnych – mówi Igor Czmyr, Szef Działu Strategii Środowiska Pracy w CBRE.

Wieczorem nie tak efektywna
Krótki sen pomiędzy 15.00 a 17.00 okazuje się bardziej efektywny, niż drzemka po powrocie do domu, w godzinach 19.00-21.00. Ta późniejsza może nawet prowadzić do problemów z zasypianiem – twierdzą naukowcy z Israel Institute of Technology. Kilkanaście minut snu po 15.00 to nie tylko lepsza wydajność i mniejszy stres w ostatnich godzinach w biurze, ale również więcej czasu dla bliskich wieczorem, co pozytywnie wpływa na tzw. work-life balance.

Jak wskazują eksperci CBRE, liczba pokoi drzemek w biurach na razie nie wzrasta w dużym tempie, co wynika z obaw pracodawców i tradycyjnego podejścia do czasu pracy w biurze. Inaczej jest ze strefami do relaksu – ich popularność rośnie.

Boldare laureat Office Super Star 2018 w kategorii Przestrzeń Socjalna
Fot. CBRE
Boldare laureat Office Super Star 2018 w kategorii Przestrzeń Socjalna

Chill-out w biurze na topie

Pokoje wypełnione pufami, sofami, fotelami, hamakami, siedziskami na podłodze w nowoczesnych biurach już nikogo nie dziwią. To nie tylko miejsce na odpoczynek, ale także spotkania biznesowe w nieformalnej atmosferze, która może pozytywnie wpływać na kreatywność. To miejsca, które cieszą się szczególną popularnością w firmach IT i spokrewnionych sektorach.

W dużych korporacjach i firmach międzynarodowych coraz częściej spotyka się pokoje hotelowe, z których mogą korzystać pracownicy po długim locie czy wielogodzinnych negocjacjach. Tak wymagająca praca potrzebuje zdecydowanie więcej, niż pokój drzemki, dlatego coraz więcej firm decyduje się łamać schematy. Mimo wszystko to wciąż domena organizacji z odpowiednią kulturą pracy, angażujących duże środki w aranżację biura.

Przerwa na kawę to też relaks
Korzyść firmie i pracownikom przyniesie nawet przearanżowanie miejsc spotkań przy ekspresie do kawy. Oprócz chwil wytchnienia, mogą być źródłem ciekawych pogawędek biznesowych. Szczególnie, że część firm zaczyna łączyć je ze strefami do video i telekonferencji. W efekcie można spędzać czas z filiżanką w ręku, nadal intensywnie pracując.

Polscy pracodawcy coraz częściej dostrzegają potencjał komfortowego biura dla rozwoju biznesu i przyciągania utalentowanych pracowników. Widać to co roku w konkursie OFFICE SUPERSTAR CBRE. W edycji 2018 wyróżniła się firma Codewise, która w swoim biurze ma aż 2 tys. mkw. przestrzeni wellness! Składają się na nią m.in. siłownia, sala jogi i pokój muzyczny.

Trzecia edycja konkursu OFFICE SUPERSTAR już wkrótce! Terminy można śledzić na https://officesuperstar.pl/

 

CBRE
Foto: CBRE

 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 02-2019EMIL - 02-2019EMIL - 01-2019EMIL - 01-2019EMIL - 12-2018EMIL - 12-2018EMIL - 11-2018EMIL - 11-2018Zobacz więcej publikacji