Firma Hyster oznajmiła, że wózki widłowe serii Fortens H2.0-3.5FT i H4.0-5.5FT posiadają „najlepszą w swojej klasie” technologię pozwalającą na ograniczenie zużycia paliwa. Inteligentne rozwiązania Intelligent Design są efektem wielu lat prac badawczo-rozwojowych, a wyniki przeprowadzonych testów wydajności i zużycia paliwa, plasują wózki widłowe z silnikami z wewnętrznego spalania firmy Hyster w czołówce. - Szeroki program testów firmy Hyster wskazuje na to, że nowe i trwałe wózki Fortens są najbardziej wydajnymi wózkami z silnikami wysokoprężnymi i zasilanymi LPG pod względem zużycia paliwa. Jedynym wyjątkiem są tylko silniki z napędem hybrydowym - mówi Peter Madoc-Jones, Kierownik ds. Marketingu Produktów, wyjaśniając, że program badań Hyster jest znacznie bardziej wymagający, niż programy VDI¹, w ramach których też są one testowane. - Niepewne ceny paliwa spowodowały, że wielu kupujących wózki widłowe, stawia niskie zużycie paliwa na pierwszym miejscu. Nowe wózki Hyster Fortens pozwalają z jednej strony ograniczyć koszty paliwa, a z drugiej - podnieść wydajność.” „Udało nam się połączyć niskie zużycie paliwa z niezawodnością, dzięki czemu nasze wózki widłowe posiadają jeszcze niższe koszty eksploatacji – dodaje Peter.
Firma Hyster osiągnęła oszczędność paliwa dzięki kilku rozwiązaniom, między innymi dzięki wprowadzeniu trybu pracy ECO-eLo, który pozwala na 20% ograniczenie dopuszczalnej prędkości jazdy wózka. Dostępne jest również inne ustawienie - HiP. Idealnie nadaje się ono dla firm, w których wymagane jest maksymalne zwiększenie wydajności - uruchomienie tej funkcji możliwe jest tylko spoza kabiny, dzięki czemu kierownictwo jest w stanie stale kontrolować koszty paliwa. - To jak posiadanie dwóch wózków w jednym - mówi Peter Madoc-Jones.
We wszystkich modelach Fortens o udźwigu 2,0-5,5 t. z opcją mini-dźwigni dostępny jest układ hydrauliczny z czujnikami obciążenia. Pompa o zmiennym wyporze (VDP) pozwala ograniczyć obciążenie silnika przez układy hydrauliczne i powoduje przepływ płynu hydraulicznego tylko po włączeniu funkcji hydraulicznych - np. podnoszenia, przechylania lub gdy wózek jest wyposażony w mechanizm przesuwu bocznego lub przystawkę (np. zacisk lub uchwyt obrotowy). Układ hydrauliczny działa „na żądanie”, dzięki czemu udało się znacznie ograniczyć zużycie paliwa.
Wózki serii Fortens są dostępne z elektroniczną przekładnią napędową typu „powershift” lub z opatentowaną przekładnią DuraMatch, która jest sterowana elektronicznie za pomocą pokładowego układu sterowania pojazdem znanego pod nazwą „Pacesetter Vehicle System Manager” (VSM). Oprócz przekładni napędowej, układ sterowania pojazdem VSM steruje również pracą wszystkich układów hydraulicznych i elektronicznych oraz ułatwia wykonywanie niektórych funkcji przez operatora. Przekładnia DuraMatch pozwala na automatyczne ograniczenie prędkości wózka po zwolnieniu pedału przyśpieszenia (bez naciskania pedału hamulca nożnego), co dodatkowo podnosi wydajność pracy operatora, minimalizuje użycie pedału hamulca oraz znacznie zmniejsza zużycie okładzin hamulcowych i opon. System ten jest znany pod nazwą samoczynnego systemu zwalniania (ADS) i pozwala na płynne wykonywanie nagłych zmian kierunku jazdy bez ślizgania się opon. Dostępne są również opcje Advance i Advance+, które chronią cały mechanizm napędowy.
Aby maksymalnie podnieść komfort pracy operatora, poziom drgań oddziałujących na całe ciało jest na poziomie 0,6 ms2 (przy zastosowaniu nowego fotela FLM80 z pełną amortyzacją), a poziom hałasu słyszalnego przez operatora wynosi tylko 79dB(A) dla modeli wózków z napędem diesla i LPG o udźwigu 2,5 t. Dzięki niespotykanej łatwości obsługi i zastosowaniu elementów wymagających niewielkiej ilości prac serwisowych (np. zanurzonych w oleju hamulców) wózki Hyster Fortens są jednymi z najbardziej niezawodnych na rynku i pozwalają uzyskać niskie koszty eksploatacyjne przy wykonywaniu nawet najbardziej wymagających operacji. Nowe wózki serii Fortens będą dostępne poprzez szeroką sieć dystrybutorów firmy Hyster. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.hyster.eu
Hyster MM
Foto: Hyster
¹ VDI 2198-2002 – Type sheets for industrial trucks