Logistyka plus – relacja z 6. Forum Kobiet w Logistyce

Pracujwlogistyce.pl
20 czerwca 2017
Logistyka plus – relacja z 6. Forum Kobiet w Logistyce
Obrady_FKL_2017_Joanna_Patera
„Logistyka +”, pod takim hasłem odbyło się 6. Forum Kobiet w Logistyce w Krakowie w dniach 05-06 czerwca 2017 r., które organizuje Beata Trochymiak, redaktor naczelna portalu Pracujwlogistyce.pl. Tegoroczne spotkanie kadry managerskiej branży logistycznej zgromadziło 180 uczestniczek i uczestników oraz kilkunastu prelegentów – ekspertów i specjalistów z różnych dziedzin. Spotkanie moderowała prof. Danuta Kisperska-Moroń z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
 
„Logistyka +”, czyli wszystko o wartości dodanej i retencji klienta, utrzymaniu wysokiej konkurencyjności firmy na rynku i wyróżnieniu swoich usług. Forum rozpoczęto wystąpieniem nt. analizy współczesnych potrzeb klientów branży logistycznej w kontekście różnicy pokoleń na bazie najnowszych badań, które omówiła prof. Halina Brdulak z SGH. Dbając o konkurencyjność swoich usług trzeba pamiętać o różnorodności klientów. Na przykład pokolenie Z w stosunku do pokolenia Y jest bardziej kreatywne i ma bardziej realistyczne podejście do życia. Ale też „Z” wpisuje się w koncepcję filozofii Lean (czyli „doświadczaj” i zobacz”), a pracę traktuje jako pewien rodzaj zabawy.  - Warto zwrócić uwagę na to, co charakteryzuje erę przemysłu 4.0, której istotą jest rozwój produkcji spersonalizowanej po kosztach, charakterystycznych dla produkcji masowej. Napędza to zmiany w łańcuchu dostaw, prowadząc do szybkiego wzrostu produktywności – mówiła prof. Halina Brdulak.
 
Jak nas widzą, tak nas oceniają…
Siła brandu w logistyce - to kolejne zagadnienie związane z budowaniem pozycji firmy na rynku. Bardzo ciekawą prezentację przedstawiła Marta Tęsiorowska, vice president, head of marketing & communications Prologis Europe, która w swoim wystąpieniu zwróciła uwagę na to, co tworzy markę, która sprawia iż ludzie są skłonni zapłacić więcej za nasze usługi lub produkty. – Niezależnie od tego, czy chodzi o buty czy o logistykę, niezależnie od branży marka działa tak samo. Marka to coś więcej niż logo, które jest tylko symbolem marki. Marka to coś mniej namacalnego, to niewidzialna warstwa znaczeń otaczająca produkt lub usługę – mówiła Marta Tęsiorowska.
 
wystapienie_MTesiorowska
wystapienie_MTesiorowska
Zdobyć i zatrzymać klienta
O plusach i minusach biura obsługi klienta mówiła z kolei Katarzyna Mickiewicz, niezależny ekspert w zakresie retencji i obsługi klienta w branży TSL. Kiedy należy stworzyć biuro obsługi klienta, czy w ogóle warto je tworzyć, jak zarządzać obsługą klienta? – na te pytania odpowiadała Katarzyna Mickiewicz, która pokazała zasadnicze różnice pomiędzy akwizycją i retencją. Poruszyła też zagadnienia związane z kompetencjami pracowników, które istotnie wpływają na obsługę klienta. Szerzej temat ten został rozwinięty w sesji popołudniowej, w trakcie której uczestnicy mogli warsztatowo już przedyskutować poszczególne zagadnienia tej tematyki.
 
Dialog społeczny
O plusach dialogu społecznego we współczesnej logistyce mówiła Monika Pachniak-Radzińska, dyrektor rozwoju biznesu DB Schenker Logistics, która omówiła formy dialogu i korzyści z niego płynące, jakie może osiągnąć firma logistyczna. – Od wielu lat dbamy o to, aby DB Schenker był firmą
 
preferowaną jako sąsiad dla lokalnych społeczności. To przynosi wiele korzyści nie tylko dla regionu w którym działamy, nie tylko wpływa pozytywnie na markę DB Schenker, ale też daje wiele satysfakcji naszym pracownikom, którzy chętnie włączają się we wspólne inicjatywy ze społecznością lokalną – mówiła dyrektor rozwoju biznesu DB Schenker Logistics.
 
O plusach polskiej logistyki w japońskiej rzeczywistości
Aplauz uczestników wywołała też Joanna Patera, logistics & customs section manager Sanden Manufacturing Poland, która na przykładzie fabryki Sanden, omówiła rozwój firmy zakorzenionej w kulturze japońskiej na polskim rynku i różnicach w podejściu do obsługi klienta. – Udało nam się połączyć, chociaż nie bez wysiłku, japońskie narzędzia z polskim działaniem – mówiła Joanna Patera. – To przynosi doskonałe efekty nie tylko w codziennej współpracy, ale też wpływa na decyzje biznesowe. Z kolei o polskiej firmie – fabryce Fakro - zdobywającej świat globalny opowiedział Arkadiusz Gdula, dyrektor ds. dystrybucji i logistyki Fakro, który omówił pozycję firmy na świecie, przedstawił dane eksportowe i zapowiedzi rozwoju.
 
Człowiek vs technologie
Na ile nowoczesne technologie wpływają na obsługę klienta i przewagę konkurencyjną firmy - próbował odpowiedzieć Mateusz Barycza, national key accont manager w Raben Logistics Polska, który w swojej prezentacji zwrócił uwagę na istotne zmiany, które powoduje technologia. – Największym zagrożeniem dla każdego biznesu jest brak orientacji na klienta, a technologia nie zastąpi wszystkiego, ale też nie jest przeszkodą sama w sobie – podkreślał Mateusz Barycza.
 
FKL_dyskusja_o_diecie_wlogistyce
FKL_dyskusja_o_diecie_wlogistyce
Słodki biznes w rękach operatora
O współpracy operatora logistycznego z fabryką słodyczy, jako potwierdzenie doskonałej synergii i obsługi klienta opowiedziały: Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics Polska oraz Katarzyna Mórawska – customer service manager, Lindt & Sprüngli (Poland). - Od technicznych aspektów logistyki zależy satysfakcja konsumenta. To jak pracuje magazyn z wyrobami gotowymi i w jaki sposób realizuje zamówienia buduje również na rynku wizerunek marki premium. Równie ważna jest komunikacja z klientem, informowanie go o wszystkim, co się dzieje z jego produktem – mówiła Marzena Wal.  – To prawda, wszelkie działania operatora logistycznego mają bezpośrednie przełożenie na jakość współpracy z naszymi klientami – potwierdziła Katarzyna Mórawska. Tutaj ważny jest pracownik po stronie operatora, bo stały i stabilny personel jest wartością dodaną do świadczonych usług logistycznych.
 
Co ma dieta do logistyki?
Pierwszą część Forum zakończono przykładem firmy działającej w transporcie drogowym - Crusar Logistics. Karol Kundzicz, prezes Crusal Logistics, zaprezentował model zarządzania firmą, poprzez motywowanie zespołu i wspieranie jego rozwoju dzięki realizacji pasji, medycyny, sportu i diety. Z firmą na stałe współpracują różni eksperci, m.in. prof. dr n. med. Andrzej Milewicz (endokrynolog) – którego wystąpienie na temat zdrowia kobiet, uczestnicy mogli obejrzeć na specjalnie nagranym na potrzeby Forum filmie. Kolejnym gościem Forum i ekspertem współpracującym z Crusar Logistics jest Bogdan Szczotka, dietetyk (mistrz świata, Europy, Polski w kulturystyce), który zasygnalizował rolę zdrowego żywienia w zwalczaniu stresu i zwiększaniu wydajności pracy.
 
wystapienie+ID_Logistics_Lindt
wystapienie+ID_Logistics_Lindt
Po wystąpieniach Panów odbył się panel dyskusyjny nt. zdrowego żywienia. W dyskusję włączyły się uczestniczki Forum, które miały szereg pytań o dietę, o to jak radzić sobie z przygotowywaniem posiłków w pracy, co z dietą w domu i jak zachęcić do niej domowników.
 
Program merytoryczny Forum Kobiet w Logistyce zakończyły dwie sesje panelowe. Pierwszą „Zarządzanie a konkurencyjność”, czyli o wpływie stylu zarządzania na motywację zespołu i dbałość o klienta, którą poprowadziły: Anna Ossowska, dyrektor łańcucha dostaw w Nexteer Polska oraz Beata Krawczyk, dyrektor zarządzająca Mainfreight Poland. Drugą sesję poprowadziła Katarzyna Mickiewicz, rozwijając temat retencji klienta.
 
Forum zakończono uroczystą kolacją, w trakcie której Beata Trochymiak, organizatorka i autorka Forum Kobiet w Logistyce, wręczyła statuetki i tytuły „Kobieta w Logistyce 2016”. W gronie laureatek znalazły się: Iwona Korpalska „Kobieta w Logistyce 2016 – dostawca usług logistycznych” oraz Anna Ossowska „Kobieta w Logistyce 2016 – odbiorca usług logistycznych”.  
 
W dniu 6 czerwca uczestnicy, którym starczyło jeszcze sił, wybrali się na wizyty do fabryki Fakro w Nowym Sączy, Terminala  Intermodalnego PCC w Gliwicach, Lotnisko Kraków – Balice oraz do fabryki Nexteer w Tychach. 
 
Źródło: Pracujwlogistyce.pl
Foto: Pracujwlogistyce.pl 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji