Polecamy

Kurierzy gotowi do świąt!

19 grudnia 2014
Kurierzy gotowi do świąt!
Kurierzy gotowi do świąt!

Wszystko wskazuje na to, że grudzień 2014 będzie miesiącem rekordowym pod względem liczby dostarczanych przesyłek pocztowych. Jak do obsługi wzmożonego ruchu przygotowane są przedsiębiorstwa zajmujące się świadczeniem usług doręczycielsko-kurierskich? Sprawdziliśmy na przykładzie jednego z centrów DHL.

Według barometru świątecznego Poczty Polskiej, grudzień 2014 będzie najintensywniejszym miesiącem pod względem dostarczanej liczby przesyłek w przeciągu ostatnich trzech lat. Stosunek paczek nadanych w 49. tygodniu tego roku do tygodniowej wartości średniej wynosił 152,46%. Rezultaty z ubiegłych lat pozwalają prognozować, że to jeszcze nie koniec zwyżek. I choć może wydawać się, że natężony ruch stanowi dla obsługujących go firm prawdziwe wyzwanie, wysokie tempo pracy jest wpisane w codzienność wiodących firm tego sektora. Dobrym przykładem wdrożenia rozwiązań przeznaczonych do przeładunku transportów o dużych wolumenach jest DHL Express Hub w Lipsku.

W liczącym 70 000 metrów kwadratowych obiekcie, każdej nocy odbiera się, sortuje i przygotowuje do dalszej wysyłki średnio 1 500 ton towarów. Magazyn obsługujący ruch przesyłek lotniczych z Europy Środkowej to wysoki na 16 metrów budynek o wymiarach 413 x 97 metrów z 260 stanowiskami rozładunku kontenerów samolotowych. Ze względu na nieprzekraczalne harmonogramy kursów transportowców, na całość procesów związanych z rozładunkiem i ponowną kompletacją przeznaczone są bardzo wąskie okna czasowe. By terminowa realizacja zadań była możliwa niezależnie od sezonowych zmian obłożenia, DHL postawił na niezawodność floty. Ponad setkę funkcjonujących w centrum maszyn intralogistycznych objęto stałą obsługą serwisową lipskiej filii firmy STILL.

Z samolotu do magazynu
W DHL Express Hub, proces przewożenia kontenerów lotniczych z samolotu do magazynu rozpoczyna się od transportu pionowego towarów z ładowni na wysokość przyłączonych do ciągnika trolejów. Na tym etapie wkraczają wózki STILL R 07-25. To właśnie przy ich udziale odbywa się przeważająca część transportu poziomego. Pojazdy charakteryzują się maksymalnym uciągiem równym 25 000 kilogramów i promieniem skrętu wynoszącym zaledwie 2825 mm. Źródłem ich mocy jest bateria 80 V o pojemności 460 Ah. Dzięki niej, R 07-25 jest w stanie pracować bez ładowania przez całą nocną zmianę. – Ciągniki typoszeregu R 07-25 to unikalne rozwiązanie łączące niewielkie rozmiary oraz moc umożliwiającą wydajny przeładunek samolotów i transport poziomy towarów – mówi Tobiasz Jakubczak, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Maksymalny uciąg na poziomie 25 ton pozwala na zminimalizowanie liczby przejazdów koniecznych, by przywieźć do magazynów całą zawartość ładowni – dodaje ekspert.


Magazynowanie i kompletacja
Prace przeładunkowe w magazynie DHL zaczynają się na rampach 260 stanowisk obsługi kontenerów lotniczych. Używane są tu wózki RX 70-70 napędzane silnikiem Diesla. Zadania wewnątrz magazynu przejmują urządzenia elektryczne: 23 egzemplarzy STILL R 06-06, 51 sztuk STILL RX 20-18 oraz 5 modeli STILL RX 60-25. By zapewnić stały dostęp do odpowiedniej liczby pojazdów, w magazynie powstała rozbudowana stacja dokująca, obsługująca zarówno baterie o mocy 24, 48, jak i 80 wolt. Wydajne, stacjonarne ładowarki dużej częstotliwości pozwalają na szybkie uzupełnienie akumulatorów. By jeszcze bardziej usprawnić proces, każdemu z pojazdów przypisano odpowiednie stanowisko. – Szybkie ładowanie baterii, zapewniające dostępność liczby maszyn wystarczającej do sprawnego rozładunku kilku samolotów jednocześnie, jest kluczowe dla płynnego wykonywania zadań intralogistycznych w lipskim centrum DHL. Utrzymanie akumulatorów w dobrym stanie i szczegółowa organizacja procesu ładowania to zadania, do których obsługa przywiązuje więc szczególną wagę – komentuje Tobiasz Jakubczak ze STILL Polska.
Usprawnienia pozwalające na optymalną pracę w specyficznych warunkach centrum, wprowadzono również na poziomie dodatkowego wyposażenia wózków widłowych. We wszystkich funkcjonujących w obiekcie pojazdach tego typu zainstalowano przesuw boczny, pozycjoner i widły umożliwiające precyzyjne umieszczanie towarów wewnątrz kontenerów lotniczych.

Źródło: STILL
Foto: STILL

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji