Fot. Poczta Polska
Kurier_PP
Poczta Polska zajęła 1 miejsce w rankingu Top Marka 2018 w kategorii branża kurierska. To największy ranking medialności brandów na polskim rynku przeprowadzany przez miesięcznik Press i agencję monitorującą media Press Service. Zajęcie przez Pocztę Polską 1 miejsca w rankingu Top Marka 2018 oznacza, że spółka ma najszersze dotarcie medialne i najlepszy wizerunek wśród firm tego segmentu rynku.
W XI edycji badania wzięto pod uwagę 500 marek z 50 branż. Na potrzeby raportu przeanalizowano opublikowane od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku materiały z prasy, internetu i social mediów. W sumie zostało przeanalizowanych ponad 52 mln informacji (1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w mediach społecznościowych).
W ramach badania przyjęto nową metodologię, czyli zastosowano porównywalne wskaźniki dla wszystkich rodzajów wzmianek, uwzględniających specyfikę prasy, portali internetowych i social mediów. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat.
Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, realizowanym od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W roku 2013 badanie poszerzono o materiały z internetu, a dwa lata później o wzmianki z serwisów społecznościowych.
Redip