Rozliczenie za przesyłki pobraniowe, zakup znaczków pocztowych czy towarów handlowych w placówkach pocztowych – to tylko niektóre rozwiązania, z których od czerwca będą mogli korzystać klienci Poczty Polskiej. To efekt zakończonego przetargu na 8,5 tys. terminali POS, które trafią do placówek pocztowych. Usługa będzie dostępna we wszystkich placówkach własnych Spółki.
Udostępnienie płatności bezgotówkowych ułatwi i przyśpieszy obsługę klientów oraz zwiększy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską. Na przełomie marca i kwietnia planowany jest pilotaż w 200 placówkach a tzw. wdrożenie produkcyjne płatności planowane jest od 1 czerwca 2016 r. (do 30 czerwca wyposażone w POS będą wszystkie placówki).
Opłaty bez limitów
Po wprowadzeniu transakcji kartą, klienci Poczty Polskiej będą mogli bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych opłat zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). – Będziemy akceptować mikropłatności. To oznacza, że za każdy towar i usługę zapłacimy kartą. Jesteśmy przekonani, że udostępnienie płatności bezgotówkowych ułatwi i przyśpieszy obsługę klientów oraz zwiększy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską – mówi Łukasz Kulesza, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych w Poczcie Polskiej.
Poczta Polska jako pierwsza na rynku polskim zaoferuje klientom w placówkach możliwość płatność kartą za paczki opłacane przy odbiorze (przesyłki pobraniowe). Poczta będzie akceptować płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej. Posiadacze kart zagranicznych banków będą mogli dokonać wygodnej płatności w walucie karty (usługa DCC).
Szeroki wachlarz usług
Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci będą mogli skorzystać z
szerszego wachlarza usług niż dotychczas. Dodatkowe usługi to m.in:
Źródło: Poczta Polska
Foto: Poczta Polska