- Badanie ankietowe blisko 300 respondentów - uczestników wybranych przedsięwzięć kampanii, wykazało, że uczestnicy konferencji najlepiej oceniali prezentacje dobrych praktyk z zakresu bhp. Dla 70% przedstawicieli przedsiębiorstw wpłynęło na podniesienie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa pracy. Spora, bo 29% uczestników badania uznała, że przed udziałem w przedsięwzięciach kampanii społecznej nie realizowała w swojej firmie działań dotyczących tematyki konferencji, w których brali udział w ramach kampanii. W wyniku udziału w konferencjach 81% respondentów wyraziło zainteresowanie podjęciem działań z tego zakresu w swoim przedsiębiorstwie w ciągu 6 miesięcy. Zdecydowana większość - 97% respondentów uznała, że poleciłaby udział w takim spotkaniu znajomemu lub partnerowi biznesowemu. Wiedza z zakresu bezpieczeństwa pracy, przekazana podczas konferencji, może przyczynić się do poprawy warunków pracy ponad 61 tys. pracowników - relacjonowała Agnieszka Szczygielska.
Skuteczność działań z zakresu prewencji wypadkowej zależy od wielu czynników. Jednym z najbardziej istotnych jest budowanie wśród pracodawców i pracowników kultury bezpieczeństwa pracy. Zgodnie z definicją kultura bezpieczeństwa pracy jest związana z wartościami, postawami i normami zachowań w zakresie bezpieczeństwa pracy, wspólnymi dla wszystkich pracowników. Kampanie społeczne dotyczące bezpieczeństwa pracy mają więc, poprzez prowadzone działania informacyjne i promocyjne, oddziaływać na postawy względem pracy, budować je lub zmieniać, a poprzez to podnosić bezpieczeństwo i jakość pracy. Szczegółowe informacje na temat kampanii oraz jej poszczególnych przedsięwzięć znajdują się na stroniewww.ciop.pl/prewencja_wypadkowa.
Organizatorzy kampanii zapraszają wszystkich zainteresowanych do włączania się w działania kampanii. Szczegółowych informacji udziela koordynator kampanii - Agnieszka Szczygielska (Ośrodek Promocji CIOP-PIB, tel. , e-mail: agasz@ciop.pl).
Red.