Kampania wizerunkowa DPD Group
DPDgroup rozpoczyna pierwszą ogólnoeuropejską kampanię internetową promującą usługi DPD. „Prawa dostawy” (#LawsOfDelivery) to seria ośmiu krótkich, humorystycznych filmów, których bohaterami są konsumenci korzystający z zakupów online. Kampania wystartowała dzisiaj w 20 krajach i potrwa osiem tygodni.
Kanały komunikacji: online
- 8 odcinków, 6- i 20-sekundowe spoty
- Grupa docelowa: nabywcy online w wieku 18-39 lat (75 mln Europejczyków)
- Obecność w 20 krajach w ciągu 4 do 8 tygodni
- 17 języków
- Humorystyczna narracja
- Strona kampanii: https://lawsofdelivery.dpd.com/pl-pl/
Kampania skupiona na nabywcach online i millenialsach
- DPDgroup dostarcza przesyłki do 2 milionów odbiorców dziennie na terenie całej Europy. Kampania wizerunkowa ma na celu zwiększenie świadomości marki DPD oraz jej produktów i usług w grupie docelowej poprzez serię zabawnych spotów. Publikując je w internecie chcemy nawiązać z konsumentami relację i przedstawić szereg udogodnień, z których mogą jako odbiorcy skorzystać – tłumaczy Ingrid Maillard, Dyrektor ds. Komunikacji w DPDgroup.
Celem kampanii jest dotarcie do 75 milionów europejskich nabywców online w przedziale wiekowym 18-39 lat, ze szczególnym uwzględnieniem grupy tzw. dużych nabywców, czyli jednej trzeciej Europejczyków, którzy dokonują 86%
[1] wszystkich zakupów w sieci i mają znaczący wpływ na kształtowanie się opinii publicznej w kwestii dostaw.
Wraz z rozwojem zakupów online oraz powszechnym dostępem do smartfonów i innych urządzeń elektronicznych konsumenci mają coraz większą kontrolę zarówno nad swoimi zakupami, jak i nad procesem doręczenia. Elastyczna i niezawodna dostawa, budująca pozytywne doświadczenia konsumentów, jest kluczowym czynnikiem motywującym do zakupów w sklepach internetowych. Nabywców online interesują obecnie innowacyjne opcje doręczeń takie, jak śledzenie przesyłki w czasie rzeczywistym, elastyczne terminy doręczeń, możliwości planowania lub zmiany terminu dostarczenia przesyłki. I właśnie o takich aspektach doręczeń, jak pora wizyty kuriera, miejsce odbioru paczki, nieobecność adresata czy złośliwość rzeczy martwych opowiadają z przymrużeniem oka spoty DPD.
Kampania internetowa
Kampania wykorzystuje wyłącznie kanały internetowe i stanowi odpowiedź na zwyczaje współczesnych konsumentów, którzy chętnie korzystają z mediów społecznościowych. DPDgroup promuje ją na stronie
https://lawsofdelivery.dpd.com/pl-pl/ oraz poprzez swoje kanały w social media, np. YouTube czy LinkedIn.
Filmy utrzymane są w komediowej konwencji. Pokazują proces odbioru przesyłki oraz adresatów w zabawnych, nietypowych sytuacjach.
Z humorem
Pierwsza ogólnoeuropejska kampania stworzona przez DPDgroup prowadzona będzie w 20 krajach
[2] począwszy od 23kwietnia do połowy czerwca br. Powstała ona w efekcie współpracy lokalnych i globalnych zespołów zajmujących się komunikacją. Filmy, które wyreżyserował
Simon Levene, zrealizował hiszpański dom produkcyjny Supper, a zakup mediów został powierzony firmie Starcom.
- W scenariuszach najbardziej urzekł mnie humor, z jakim przedstawiono z pozoru codzienne sytuacje. Lubię kiedy postacie są wiarygodne, co sprawia, że można je polubić i się z nimi utożsamić. To bardzo ważne, abyśmy byli w stanie zobaczyć w nich siebie i poczuć z nimi więź. Pokazaliśmy osiem sytuacji z życia codziennego, w których doręczenie przesyłki może pójść nie tak, jak trzeba, następuje komiczny zwrot akcji, a kłopotliwe sytuacje zostały przedstawione z pewną dozą przesady, żeby dodać filmom charakteru - mówi Simon Levene, reżyser serii filmów „Prawa dostawy”.
DPD
Foto: DPD
[1] Źródło: Badanie Barometr e-shopper z roku 2017, przeprowadzone na zlecenie DPDgroup przez Kantar TNS w 22 krajach wśród 24871 respondentów.
[2] Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Rosja, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria oraz Wielka Brytania.