Polecamy

IVECO gotowe do Rajdu Dakar 2020

Redip
31 grudnia 2019
IVECO gotowe do Rajdu Dakar 2020
Fot. IVECO
IVECO_DAKAR 2020
Trwają przygotowania Rajdu Dakar — najbardziej ekstremalnej imprezy tego typu na świecie, która w 2020 roku po raz pierwszy odbędzie się w Arabii Saudyjskiej. Będzie to również nowy początek dla PETRONAS Team De Rooy IVECO, który wraz z czterema pełnymi motywacji nowymi kierowcami przymierza się do zajęcia miejsca na podium.
 
PETRONAS Team De Rooy IVECO z trzema ciężarówkami IVECO Powerstar i jednym Trakkerem zmierzy się z ekstremalnymi trasami rajdu. Już dziewiąty rok z rzędu IVECO będzie oficjalnym dostawcą pojazdów, silników i części zamiennych dla zespołu. Ciężarówki IVECO są wyposażone w silniki IVECO Cursor 13 o mocy do 1000 KM, specjalnie zaprojektowane przez FPT Industrial. tj. dział CNH Industrial odpowiedzialny za zespoły napędowe.
 
W 42. edycji Rajd Dakar przenosi się z Ameryki Południowej na Bliski Wschód, gdzie będzie rozgrywany wśród niezwykłych i zróżnicowanych krajobrazów Arabii Saudyjskiej. Trasa liczy 7500 km, z czego 5000 km przypada na odcinki specjalne. Królową Dakaru 2020 jest pustynia, przez którą wiedzie 75% trasy. Będzie to trudny sprawdzian umiejętności jazdy i nawigacji dla kierowców, którzy zmierzą się ze wszystkimi rodzajami piaszczystego podłoża.
 
Thomas Hilse, prezes marki IVECO, powiedział: „Zespół IVECO nie może się doczekać startu w Rajdzie Dakar, który po raz pierwszy zostanie zorganizowany w Arabii Saudyjskiej. Nasze samochody ciężarowe znów zaprezentują swoją nadzwyczajną niezawodność w najtrudniejszym terenie, w tym w ciężkich pustynnych warunkach.  Dysponując mocnymi zespołami napędowymi FPT Industrial, liczymy oczywiście na miejsce na podium. W tym roku mamy zaszczyt przedstawić zupełnie nowy zespół kierowców, którzy zaimponowali nam swoim wielkim entuzjazmem i duchem pracy zespołowej.  Mogą oni także liczyć na fachową pomoc i rady ze strony Gerarda de Rooya.  Obiecuję, że będziecie podziwiać determinację zespołu, z jaką podejmuje się on nowego wyzwania, by dotrzeć do granic własnych możliwości. Oni są nie do powstrzymania — jak IVECO”.
 
Janus van Kasteren jr jest kierowcą terenowym. W rajdzie Dakar już po raz trzeci wystartuje samochodem IVECO Powerstar Evo 3 (pojazd nr 505), z pilotem Marcelem Snijdersem i mechanikiem Darkiem Rodewaldem. Będzie się starał wykorzystywać doświadczenia zdobyte w szczególności w poprzednich edycjach, w których kilkukrotnie był klasyfikowany w pierwszej dziesiątce.
 
Albert Llovera, były narciarz olimpijski, ściga się w rajdach samochodowych, mimo że jest sparaliżowany od pasa w dół. W Dakarze debiutował w 2014 roku i od tego czasu wziął udział już w czterech edycjach. Będzie kierowcą drugiego IVECO Powerstar Evo 3 (nr 517), który został specjalnie przystosowany do jego potrzeb. Razem z nim pojadą pilot Ferran Marco Alcayna i mechanik Marc Torres.
 
Vick Versteijnen zdobywał doświadczenie, prowadząc ciężarówki w dwóch edycjach rajdu Dakar. Gdy debiutował w 2015 roku, zaskoczył obserwatorów dotarciem do mety mimo poważnych problemów z samochodem. Uczestniczył także w Morocco Desert Challenge w 2018 i 2019 roku. W IVECO Powerstar Evo 2 (nr 522) towarzyszyć mu będą pilot Teun van Dal i mechanik André van der Sande.
 
Michiel Becx weźmie udział w rajdzie Dakar po raz pierwszy jako kierowca samochodu ciężarowego. Zadaniem załogi IVECO Trakkera (nr 531) — w której skład wejdą także najbardziej doświadczony mechanik w zespole, Bernard den Kinderen, oraz pilot Edwin Kuijipers — będzie zapewnienie szybkiej pomocy technicznej oraz dostarczanie części zamiennych pozostałym załogom.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji