Polecamy

Istotny wzrost przychodów

GeoPost
6 marca 2017
Istotny wzrost przychodów
Pickup_aussen_Paket_versenden_fotografia
Holding GeoPost zanotował w 2016 r. wyraźny wzrost. Przychód za 2016 rok wyniósł 6,2 miliarda euro, co oznacza wzrost o 8,6% (9,3% według porównywalnych danych). Wynik ten jest efektem zwiększenia wolumenów o 9,4% w porównaniu z rokiem 2015. Liczba przesyłek doręczonych na całym świecie w ubiegłym roku wyniosła 1,1 miliarda. 
 
Silny wzrost i międzynarodowy zasięg sieci DPDgroup pozwoliły GeoPost umocnić drugą pozycję na europejskim rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych). Oprócz silnej obecności na wszystkich kluczowych rynkach europejskich, DPDgroup odnotowała doskonałe wyniki sprzedaży m.in. Wielkiej Brytanii  (wzrost o 13,2%), Francji (10,8%), Hiszpanii (10%). Dzięki wzrostowi wolumenu wynoszącemu 21,8% DPDgroup pozostaje najbardziej dynamicznym graczem na rynkach europejskich w segmencie B2C, z którego obecnie pochodzi ponad 36% przesyłek. Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju DPDgroup jest wzrost liczby przesyłek na terenie Europy (o 13,1%). Grupa zachowała pozycję lidera w tym segmencie dzięki największej w Europie sieci połączeń drogowych. 
 
GeoPost, która pod marką DPDgroup działa na rynku kurierskim, jest podmiotem należącym do Le Groupe La Poste (Poczta Francuska). GeoPost wygenerowała 26% przychodów grupy Poczty Francuskiej za rok 2016, które wyniosły ponad 23 mld euro.
 
Rok ekspansji
W roku 2016 firma kontynuowała strategię ekspansji i zrealizowała szereg nowych inwestycji. W styczniu 2016 roku, firma nabyła pozostałe 50% udziałów w firmie DPD Rosja, działającej w Rosji, Kazachstanie i Białorusi. Marzec 2016 roku, był miesiącem, w którym pozyskano pozostałych 40% udziałów w brytyjskiej firmie wnDirect wspierającej międzynarodowy rozwój detalicznych sklepów internetowych.  W lipcu 2016 akwizycja i przejęcie 100% udziałów w firmie Biologistic, jednej z wiodących we Francji firm zajmujących się transportem produktów farmaceutycznych i leków w kontrolowanych temperaturach. W październiku kupiono 100% udziałów w DPD Zeitfracht i w efekcie przejęcie całej sieci franczyzowej DPD w Niemczech jeszcze przed zakończeniem 2016 roku. Grudzień 2016, to nabycie 60% udziałów w firmie JadLog zajmującej drugą pozycję na rynku przesyłek kurierskich w Brazylii. W bieżącym roku dalsza aktywność inwestycyjna i w styczniu firma nabyła mniejszościowy pakiet udziałów wynoszący 37,5%, w wiodącej na włoskim rynku kurierskim firmie BRT.
 
Unikalne usługi
Oprócz najlepszej w Europie sieci połączeń drogowych, DPDgroup oferuje unikalne usługi w ramach całej organizacji.  Pickup, to sieć 28 tys. punktów nadawania i odbioru przesyłek w 23 krajach. Punkty Pickup stają się jednym z popularniejszych sposobów odbioru przesyłek przez klientów sklepów internetowych w Europie. 16% nabywców uważa je za drugi co do popularności sposób doręczenia, a 52% planuje skorzystać z nich w przyszłości, co stanowi potencjał znacznego wzrostu. Predict, jest dostępny w 20 krajach Europy to unikalna, interaktywna usługa gwarantująca doręczenie przesyłki do domu w określonym przedziale czasowym. Predict umożliwia również zmianę terminu lub miejsca doręczenia – pod inny adres, do sąsiada lub wybranego punktu Pickup. 
 
Źródło: GeoPost
Foto: GeoPost

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji