MICHELIN X Multi HLT_385 65 R22
Michelin rozszerza gamę swoich opon ciężarowych przeznaczonych do transportu na średnich dystansach. Gama MICHELIN X Multi powiększa się o cztery nowe opony wyróżniające się większą nośnością oraz uniwersalnym zastosowaniem.
Gama MICHELIN X Multi to wszechstronne opony ciężarowe zaprojektowane z myślą o firmach transportowych operujących na średnich dystansach na drogach regionalnych i krajowych. Obniżają one koszt użytkowania na kilometr oraz zapewniają doskonałą przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Dodatkowo dzięki wprowadzeniu najnowszych opatentowanych technologii opony z gamy MICHELIN X Multi umożliwiają pokonywanie znacznie większych odległości, oferując przebieg wyższy do 30 procent.[1]
W gamie MICHELIN X Multi pojawiły się dwie całkowicie nowe opony o zwiększonej nośności – MICHELIN X Multi HLZ oraz MICHELIN X Multi HLT[2] – oraz dodatkowy rozmiar 315/80R22,5 dla opony MICHELIN X Multi Z oraz MICHELIN X Multi D.
Modele MICHELIN X Multi HLZ oraz MICHELIN X Multi HLT są odpowiedzią na zapotrzebowanie firm transportowych, które oczekują ogumienia wytrzymałego na znacznie większy nacisk – np. w przypadku ciągników wyposażonych w dźwigi oraz naczep z osiami tandemowymi – a jednocześnie wszechstronnego i trwałego, co jest charakterystyczne dla serii MICHELIN X Multi. Korzyści te są teraz dostępne również dla użytkowników opon 315/80R22,5, których rozmiar stanowi znaczną część całkowitego popytu.
Nowe opony MICHELIN X Multi HLZ i MICHELIN X Multi HLT: zwiększona ładowność ciągników i przyczep
MICHELIN X Multi HLZ_385 65 R22
MICHELIN X MULTI HLZ to opona o rozmiarze 385/65R22,5 przeznaczona na oś prowadzącą w zestawach pojazdów użytkowych do pozyskiwania drewna (ciągniki z naczepą oraz ciężarówki z przyczepą), które wyposażono w dźwigi.
Nowa konstrukcja opony umożliwiła zwiększenie nośności do 10 ton na oś, jednocześnie pozwalając na wzrost przebiegu o 30 proc. w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.[3] Nowy bieżnik opony MICHELIN X Multi HLZ został zaprojektowany z myślą o wszystkich typach dróg powszechnie spotykanych w średniodystansowym transporcie krajowym. Dzięki specjalnej mieszance oryginalne rowki bieżnika są mniej głębokie, a jednocześnie pozwalają na większy przebieg.
MICHELIN X Multi HLT na osie wleczone rozwiązuje kluczową kwestię nośności w przypadku tandemów (przyczep z dwuosiowym podwoziem), które coraz częściej zastępują przyczepy trójosiowe. Opona jest w stanie udźwignąć ekwiwalent dodatkowej tony na oś[4]. W bieżniku wykorzystano technologie REGENION i CARBION zapewniające dłuższą żywotność (do 25 proc. dodatkowych przebiegów w porównaniu z modelem poprzedniej generacji)[5] oraz mniejsze opory toczenia.
Gama MICHELIN X Multi dla większej grupy klientów
MICHELIN X Multi Z_315 80 R22
Gama MICHELIN X Multi, która do tej pory obejmowała głównie opony w rozmiarze 315/70R22,5, w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie rynkowe została rozszerzona o wersję 315/80R22.5.
Opona MICHELIN X Multi Z w nowym rozmiarze na osie sterujące pozwala na 15-procentowy wzrost przebiegu w porównaniu z modelem poprzedniej generacji[6]. W oponie wykorzystano technologie Michelin REGENION, FORCION i INFINICOIL.
MICHELIN X Multi D na osie napędowe umożliwia 10-procentowy wzrost przebiegu w porównaniu z oponą poprzedniej generacji[7]. W bieżniku zastosowano technologię REGENION oraz karkas w technologii POWERCOIL.
[1] Wewnętrzne testy Michelin przeprowadzone w lutym 2020 r. (symulacja żywotności opony z ekstrapolacją do 2 mm pozostałej głębokości bieżnika) porównujące oponę 385/65 R 22,5 MICHELIN X Multi HLZ z poprzednią generacją 385/65R 22,5 X Multiway HD XZE. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[2] Zwiększony indeks nośności: zmiana klasyfikacji indeksu nośności dla MICHELIN X Multi HLT (164K) w rozmiarze 385/65 R 22,5 w porównaniu z MICHELIN X Multi T (160K) w rozmiarze 385/65 R 22,5, co oznacza równowartość +1 tony na oś. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[3]Wewnętrzne testy Michelin przeprowadzone w lutym 2020 r. (symulacja żywotności opony z ekstrapolacją do 2 mm pozostałej głębokości bieżnika) porównujące oponę 385/65 R 22,5 MICHELIN X Multi HLZ z poprzednią generacją 385/65R 22,5 X Multiway HD XZE. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[4] Zwiększony indeks nośności: zmiana klasyfikacji indeksu nośności dla MICHELIN X Multi HLT (164K) w rozmiarze 385/65 R 22,5 w porównaniu z MICHELIN X Multi T (160K) w rozmiarze 385/65 R 22,5, co oznacza równowartość +1 tony na oś. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[5] Wewnętrzne testy Michelin wykonane w lutym 2020 r. (symulacja żywotności opony z ekstrapolacją do 2 mm pozostałej głębokości bieżnika) porównujące oponę 385/65 R 22,5 MICHELIN X Multi HLT z poprzednią generacja 385/65R 22,5 MICHELIN X Multiway HD XZE. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.
[6] Wewnętrzne obliczenia Michelin wykonane w marcu 2020 r. (symulacja żywotności opony z ekstrapolacją wyników) dla rozmiaru 315/80 R22,5 w porównaniu z przebiegiem uzyskanym dla wcześniej testowanego rozmiaru 315/70 R22,5 oraz w porównaniu z MICHELIN X Multiway 3D XZE. Obliczenia wskazują +15 proc. dla opony MICHELIN X Multi Z 315/80 R 22,5 w zestawieniu z MICHELIN X Multiway 3D XZE 315/80 R 22,5. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych
[7] Wewnętrzne obliczenia Michelin wykonane w marcu 2020 r. (symulacja żywotności opony z ekstrapolacją wyników) dla rozmiaru 315/80 R22,5 w porównaniu z przebiegiem uzyskanym dla wcześniej testowanego rozmiaru 315/70 R22,5 oraz w porównaniu z MICHELIN X Multiway 3D XZE. Obliczenia wskazują +10 proc. dla opony MICHELIN X Multi D 315/80 R 22,5 w zestawieniu z MICHELIN X Multiway 3D XZE 315/80 R 22,5. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i pogodowych.