Polecamy

Grupa Integer.pl – wyniki po czterech kwartałach 2012 roku

9 marca 2013
Grupa Integer.pl – wyniki po czterech kwartałach 2012 roku
Grupa Integer.pl – wyniki po czterech kwartałach 2012 roku

Grupa Integer.pl – niezależny operator pocztowo-finansowy oraz dostawca innowacyjnych rozwiązań dla sektora e-commerce – odnotowała narastająco po czterech kwartałach 2012 roku 49,43 mln zł zysku netto, co daje wzrost o 116,3% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Skonsolidowane przychody wyniosły narastająco 281,85 mln zł i są wyższe o 13,2% w porównaniu z wynikami osiągniętymi rok wcześniej. Narastająco po czterech kwartałach 2012 Grupa Integer.pl wypracowała 51,77 mln zł zysku operacyjnego, czyli o 82% więcej niż w 2011 roku. Z kolei skonsolidowany zysk na jedną akcję spółki Integer.pl wzrósł narastająco w 2012 roku z 3,85 zł do 8,32 zł, czyli o ponad 116%.

image006.jpg
image006.jpg
W IV kwartale 2012 roku skonsolidowane przychody Grupy Integer.pl wyniosły 82,31 mln zł i były wyższe o niemal 9% względem ostatniego kwartału 2011. Jednocześnie - w związku ze znaczącym przyspieszeniem procesu inwestycyjnego na zagranicznych rynkach w ramach rozwoju sieci easyPack i tym samym zdarzeniami jednorazowo zmniejszającymi wynik na działalności podstawowej - Grupa Integer.pl odnotowała w IV kwartale 2012 niższy zysk netto i zysk operacyjny w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Decyzję zarządu Grupy Integer.pl - zakładającą szybszą względem przyjętego harmonogramu realizację międzynarodowej ekspansji, a tym samym konieczność rozliczenia już w IV kwartale 2012 roku wyższych kosztów operacyjnych - uzasadnia sprzyjająca koniunktura na zagranicznych rynkach e-commerce. Jednocześnie zarząd Grupy Inetger.pl wskazuje, że wydatki związane z intensyfikacją procesu inwestycyjnego, obejmującego wdrożenie w 2012 roku Paczkomatów aż na sześciu - względem pierwotnie planowanych trzech - rynkach zagranicznych, były ponoszone przy odroczonych w perspektywie jednego roku przychodach z projektu easyPack. Tym samym, odbiegające od oczekiwań Zarządu wyniki finansowe IV kwartału 2012 roku są jedynie efektem skonsolidowania znaczących, ale jednorazowych kosztów związanych z przyspieszonym rozwojem usług na zupełnie nowych rynkach. Oznacza to jednak, że procedury wdrożeniowe zostaną zakończone wcześniej niż zakładano, gwarantując szybsze osiągnięcie progu rentowności, a w perspektywie długookresowej również wzrost sprzedaży dzięki wysokomarżowym produktom i usługom Grupy Integer.pl.
„Międzynarodowa ofensywa – bazująca na rozwoju sieci easyPack – wiąże się aktualnie z ogromnymi inwestycjami, które jak najbardziej przewidywaliśmy wchodząc w ten projekt. Między innymi dlatego też podjęliśmy decyzję o współpracy z funduszem PineBridge Investments. Zakładamy, że nasze działania na rynkach zagranicznych jeszcze przez kilka miesięcy mogą generować znaczące nakłady, co znajdzie również odzwierciedlenie w uzyskiwanych przez Grupę wynikach finansowych. Paczkomaty InPost - pod kątem sprzedaży technologii – są rentowne od samego początku. Natomiast break-even w przypadku projektu easyPack spodziewany jest jeszcze w 2013 roku. Oznacza to tym samym, że już od 2014 roku Grupa Integer.pl zacznie zarabiać również na tym projekcie” – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Integer_zysk_na_akcje.JPG
Integer_zysk_na_akcje.JPG

Do zdarzeń mających wpływ na wyniki IV kwartału 2012 zaliczyć należy:
- Wyższe koszty związane z przyspieszoną realizacją strategii rozwoju sieci easyPack i wzmożonymi przygotowaniami operacyjnymi - a tym samym nakładami finansowymi - zmierzającymi do wdrożenia w 2013 roku 3.400 Paczkomatów na całym świecie:

  • skonsolidowanie w IV kwartale 2012 roku kosztów ponoszonych przez spółki celowe powołane na potrzeby międzynarodowego projektu easyPack
  • koszty operacyjne związane z dużymi projektami wdrożeniowymi Paczkomatów w 2013 roku w: Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwajcarii, na Węgrzech i w krajach skandynawskich, a w tym wydatki poniesione w IV kwartale 2012 roku m.in. na pilotażowe wdrażanie Paczkomatów InPost na zagranicznych rynkach oraz pozyskiwanie nowych lokalizacji; dostosowanie Paczkomatów pod potrzeby konkretnych rynków oraz integrację sieci easyPack z europejskimi platformami e-commerce oraz firmami kurierskimi, współpracującymi z Grupą Integer.pl w ramach sieci easyPack; zrekrutowanie teamów dedykowanych projektom wdrażanym na lokalnych rynkach,
  • koszty udziału w kolejnych międzynarodowych przetargach na produkcję, dostawę i montaż Paczkomatów
  • utworzenie rezerw na ewentualne działania serwisowe w ramach umów gwarancyjnych obejmujących urządzenia paczkomatowe sprzedane do easyPack oraz zewnętrznym operatorom

Wyniki za IV kwartał 2012 roku uwzględniają również:

  • rozliczenie rocznych bonusów sprzedażowych dla klientów biznesowych, którzy przedłużyli umowę o współpracy z niezależnym operatorem pocztowym InPost, należącym do Grupy Integer.pl
  • utworzenie rezerw na zagrożone należności klientów na rzecz Grupy Integer.pl

Aktualna sytuacja ekonomiczna Grupy Integer.pl zapewnia sprawne finansowanie zarówno rozpoczętych, jak też nowych projektów, mimo wysokich nakładów inwestycyjnych związanych z ich wdrażaniem. Wprowadzone przez Grupę Integer.pl rozwiązania są perspektywiczne pod kątem ich rentowności, ze względu na wysoką użyteczność i funkcjonalność, stale rosnące potrzeby konsumentów w zakresie nowych technologii oraz dynamiczny rozwój rynków, sektorów i branż, którym są dedykowane. Dlatego też zarząd Grupy Integer.pl zakłada znaczący zwrot z poniesionych inwestycji w perspektywie długofalowej. Ponadto, ugruntowana i stabilna pozycja Grupy Integer.pl na rynku, dywersyfikacja działalności oraz stale rosnąca liczba klientów w pełni zabezpiecza ją przed ryzykiem finansowym, ponoszonym w związku z prowadzonymi inwestycjami. Dzięki strategicznym projektom realizowanym na międzynarodowych rynkach, przychody Grupy Integer.pl wyniosą w ciągu kilku najbliższych lat 20-40 mln euro rocznie.

Jak dodaje prezes Brzoska - „Kluczowe jest to, że wraz z kolejnymi kwartałami 2013 i 2014 roku przed Grupą Integer.pl rysują się ogromne perspektywy rozwoju. Z jednej strony projekt easyPack zacznie przynosić zyski, a szczególnie liczymy tu na brytyjski sektor e-commerce, który wyceniany jest 14-krotnie wyżej niż polski e-handel. Natomiast z drugiej strony systematycznie rosnąć będą nasze udziały w rynku pocztowym. Zakładamy, że dzięki ‘uwolnieniu’ po 1 stycznia 2013 segmentu przesyłek do 50g, obroty InPost powinny zwiększyć się o co najmniej 25%. Spodziewamy się wielu nowych kontraktów zarówno z klientami biznesowymi, jak też instytucjami z sektora publicznego. Na tej podstawie szacujemy, że nasze udziały w rynku pocztowym wzrosną na koniec 2013 roku do około 20% względem 16% w 2012 roku”.

Strategiczne cele biznesowe Grupy Integer.pl obejmują:
- Wzrost sprzedaży usług pocztowych na terenie Polski, zwłaszcza w kontekście pełnej liberalizacji rynku pocztowego, która nastąpiła w dniu 1 stycznia 2013 roku:

  • Wzrost udziałów w rynku usług pocztowo-kurierskich z 16% na koniec 2012 roku do 20% w 2013 roku
  • Zdobywanie nowych kontraktów na uwolnionym już rynku pocztowym z instytucjami administracji rządowej i samorządowej oraz nowymi partnerami biznesowymi
  • Planowany wzrost sprzedaży usług wysokomarżowych, tj. listy polecone i ekspresowe oraz przekazy pieniężne
  • Wzrost wolumenu doręczeń z około 70 mln w 2009 roku, przez 123,5 mln w 2010 roku, ponad 144 mln w 2011 roku, przez 200 mln przesyłek w 2012 roku, aż po osiągnięcie progu 250 mln listów w 2013 roku
  • Uruchomienie do końca 2013 roku kolejnych 1.700 Punktów Obsługi Klienta. W grudniu 2013 roku Grupa będzie zarządzała siecią 2.600 placówek, doręczając na rzecz odbiorców indywidualnych korespondencję do 750 miejscowości, a dla instytucjonalnych do 10.000
  • Rozwój i rozszerzanie portfolio klientów usługi Power Post /poczty hybrydowej/, łączącej tradycyjne usługi pocztowe z funkcjonalnością poczty elektronicznej

Paczkomaty_harmonogram.JPG
Paczkomaty_harmonogram.JPG

- Komercyjny, międzynarodowy start usług opartych na automatycznych terminalach
pocztowych, planowany na II połowę 2013 roku
:

  • Pilotaż na rynkach zagranicznych w I połowie 2013 roku – szacowany koszt na poziomie 700 tys. euro
  • Sprzedaż technologii i urządzeń na rzecz zagranicznych operatorów pocztowych. Spółka szacuje, że rynkowa cena urządzeń – w sprzedaży dla zewnętrznych partnerów – oscylować będzie w granicach 150 – 200 tys. zł za jedną maszynę
  • Tworzenie podmiotów zależnych z lokalnymi partnerami
  • Konsekwentne budowanie pozycji lidera w sektorze e-commerce, w tym rozwój usługi Paczkomaty InPost na terenie Polski:
  • Uruchomienie do końca 2013 roku kolejnych 350 urządzeń, dzięki czemu krajową sieć Paczkomatów tworzyć będzie 1.000 maszyn
  • Zarządzanie największą w Polsce i drugą co do wielkości na świecie siecią urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek

- Międzynarodowa ekspansja Paczkomatów InPost brandowanych marką easyPack:

  • Uruchomienie do końca 2016 roku – wraz z zagranicznymi partnerami oraz w ramach spółki joint-venture easyPack, powołanej wspólnie z PineBridge Investments, globalnym funduszem private equity – 16 tys. Paczkomatów InPost w niemal wszystkich krajach europejskich

Grupa Integer.pl planuje przeznaczyć do końca 2013 roku na rozwój usługi Paczkomaty InPost około 65 mln euro, a niemal 4-letni projekt zagranicznej ekspansji wyceniany jest na około 300 mln euro.
Na wyniki finansowe Grupy Integer.pl w kolejnych kwartałach 2013 wpływ będą miały ponadto:

  • Dynamiczny rozwój spółki InPost Finanse, działającej w segmencie usług finansowo-ubezpieczeniowych, realizacja dotychczasowych i zawieranie nowych kontraktów z instytucjami z sektora publicznego; rozszerzenie portfolio produktowego – dzięki współpracy z LINK4 oraz Grupą Generali – o usługi ubezpieczeniowe, wzrost sprzedaży usług finansowych w Punktach Obsługi Klienta spółki InPost, uruchamianie oddziałów agencyjnych i franczyzowych w kolejnych miastach Polski, wdrażanie i rozwój kolejnych innowacyjnych usług, oferowanych przez spółkę InPost Finanse: mobilne płatności i outsourcing e-dokumentów, z założeniem wzrostu liczby obsługiwanych klientów, rozwój spółki ProfesKasa S.A., działającej na rynku mikropłatności, w której InPost Finanse jest udziałowcem
  • Rozwój działalności na Ukrainie – za pośrednictwem spółki Inetger.ua – w zakresie dystrybucji bezadresowej i Paczkomatów InPost

Więcej informacji o Grupie Integer.pl dostępnych jest na: www.integer.pl, www.inpost.pl, www.paczkomaty.pl, www.easyPack24.pl oraz www.mobilneplatnosci.pl, a także na blogu: http://blog.inpost.pl/

Źródło: Genesis PR

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji