Grupa Integer.pl – niezależny operator pocztowo-finansowy oraz dostawca innowacyjnych rozwiązań dla sektora e-commerce – odnotowała narastająco po czterech kwartałach 2012 roku 49,43 mln zł zysku netto, co daje wzrost o 116,3% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Skonsolidowane przychody wyniosły narastająco 281,85 mln zł i są wyższe o 13,2% w porównaniu z wynikami osiągniętymi rok wcześniej. Narastająco po czterech kwartałach 2012 Grupa Integer.pl wypracowała 51,77 mln zł zysku operacyjnego, czyli o 82% więcej niż w 2011 roku. Z kolei skonsolidowany zysk na jedną akcję spółki Integer.pl wzrósł narastająco w 2012 roku z 3,85 zł do 8,32 zł, czyli o ponad 116%.
Decyzję zarządu Grupy Integer.pl - zakładającą szybszą względem przyjętego harmonogramu realizację międzynarodowej ekspansji, a tym samym konieczność rozliczenia już w IV kwartale 2012 roku wyższych kosztów operacyjnych - uzasadnia sprzyjająca koniunktura na zagranicznych rynkach e-commerce. Jednocześnie zarząd Grupy Inetger.pl wskazuje, że wydatki związane z intensyfikacją procesu inwestycyjnego, obejmującego wdrożenie w 2012 roku Paczkomatów aż na sześciu - względem pierwotnie planowanych trzech - rynkach zagranicznych, były ponoszone przy odroczonych w perspektywie jednego roku przychodach z projektu easyPack. Tym samym, odbiegające od oczekiwań Zarządu wyniki finansowe IV kwartału 2012 roku są jedynie efektem skonsolidowania znaczących, ale jednorazowych kosztów związanych z przyspieszonym rozwojem usług na zupełnie nowych rynkach. Oznacza to jednak, że procedury wdrożeniowe zostaną zakończone wcześniej niż zakładano, gwarantując szybsze osiągnięcie progu rentowności, a w perspektywie długookresowej również wzrost sprzedaży dzięki wysokomarżowym produktom i usługom Grupy Integer.pl.
„Międzynarodowa ofensywa – bazująca na rozwoju sieci easyPack – wiąże się aktualnie z ogromnymi inwestycjami, które jak najbardziej przewidywaliśmy wchodząc w ten projekt. Między innymi dlatego też podjęliśmy decyzję o współpracy z funduszem PineBridge Investments. Zakładamy, że nasze działania na rynkach zagranicznych jeszcze przez kilka miesięcy mogą generować znaczące nakłady, co znajdzie również odzwierciedlenie w uzyskiwanych przez Grupę wynikach finansowych. Paczkomaty InPost - pod kątem sprzedaży technologii – są rentowne od samego początku. Natomiast break-even w przypadku projektu easyPack spodziewany jest jeszcze w 2013 roku. Oznacza to tym samym, że już od 2014 roku Grupa Integer.pl zacznie zarabiać również na tym projekcie” – zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
Do zdarzeń mających wpływ na wyniki IV kwartału 2012 zaliczyć należy:
- Wyższe koszty związane z przyspieszoną realizacją strategii rozwoju sieci easyPack i wzmożonymi przygotowaniami operacyjnymi - a tym samym nakładami finansowymi - zmierzającymi do wdrożenia w 2013 roku 3.400 Paczkomatów na całym świecie:
Wyniki za IV kwartał 2012 roku uwzględniają również:
Aktualna sytuacja ekonomiczna Grupy Integer.pl zapewnia sprawne finansowanie zarówno rozpoczętych, jak też nowych projektów, mimo wysokich nakładów inwestycyjnych związanych z ich wdrażaniem. Wprowadzone przez Grupę Integer.pl rozwiązania są perspektywiczne pod kątem ich rentowności, ze względu na wysoką użyteczność i funkcjonalność, stale rosnące potrzeby konsumentów w zakresie nowych technologii oraz dynamiczny rozwój rynków, sektorów i branż, którym są dedykowane. Dlatego też zarząd Grupy Integer.pl zakłada znaczący zwrot z poniesionych inwestycji w perspektywie długofalowej. Ponadto, ugruntowana i stabilna pozycja Grupy Integer.pl na rynku, dywersyfikacja działalności oraz stale rosnąca liczba klientów w pełni zabezpiecza ją przed ryzykiem finansowym, ponoszonym w związku z prowadzonymi inwestycjami. Dzięki strategicznym projektom realizowanym na międzynarodowych rynkach, przychody Grupy Integer.pl wyniosą w ciągu kilku najbliższych lat 20-40 mln euro rocznie.
Jak dodaje prezes Brzoska - „Kluczowe jest to, że wraz z kolejnymi kwartałami 2013 i 2014 roku przed Grupą Integer.pl rysują się ogromne perspektywy rozwoju. Z jednej strony projekt easyPack zacznie przynosić zyski, a szczególnie liczymy tu na brytyjski sektor e-commerce, który wyceniany jest 14-krotnie wyżej niż polski e-handel. Natomiast z drugiej strony systematycznie rosnąć będą nasze udziały w rynku pocztowym. Zakładamy, że dzięki ‘uwolnieniu’ po 1 stycznia 2013 segmentu przesyłek do 50g, obroty InPost powinny zwiększyć się o co najmniej 25%. Spodziewamy się wielu nowych kontraktów zarówno z klientami biznesowymi, jak też instytucjami z sektora publicznego. Na tej podstawie szacujemy, że nasze udziały w rynku pocztowym wzrosną na koniec 2013 roku do około 20% względem 16% w 2012 roku”.
Strategiczne cele biznesowe Grupy Integer.pl obejmują:
- Wzrost sprzedaży usług pocztowych na terenie Polski, zwłaszcza w kontekście pełnej liberalizacji rynku pocztowego, która nastąpiła w dniu 1 stycznia 2013 roku:
- Komercyjny, międzynarodowy start usług opartych na automatycznych terminalach
pocztowych, planowany na II połowę 2013 roku:
- Międzynarodowa ekspansja Paczkomatów InPost brandowanych marką easyPack:
Grupa Integer.pl planuje przeznaczyć do końca 2013 roku na rozwój usługi Paczkomaty InPost około 65 mln euro, a niemal 4-letni projekt zagranicznej ekspansji wyceniany jest na około 300 mln euro.
Na wyniki finansowe Grupy Integer.pl w kolejnych kwartałach 2013 wpływ będą miały ponadto:
Więcej informacji o Grupie Integer.pl dostępnych jest na: www.integer.pl, www.inpost.pl, www.paczkomaty.pl, www.easyPack24.pl oraz www.mobilneplatnosci.pl, a także na blogu: http://blog.inpost.pl/
Źródło: Genesis PR