Polecamy

Fulfillment dla sektora e-commerce

31 maja 2016
Fulfillment dla sektora e-commerce
Fulfillment dla sektora e-commerce

Inforsys - lider sektora outsourcingu - startuje z usługami, które pozwolą sektorowi e-commerce zdalnie zarządzać logistyką przesyłek oraz umożliwią skupienie się na marketingu i sprzedaży w myśl zasady "sprzedawaj zamiast pakować". Usługi świadczy spółka zależna Inforsys - Fulfillment Management Solutions - która oferuje kompleksową obsługą logistyczną firm z branży e-commerce.

- W ostatnich latach obroty w sklepach internetowych dynamicznie rosły. Eksperci branżowi przewidują, że taki stan utrzyma się przez kolejnych kilka lat. Oznacza to konieczność zarządzania coraz większą liczbą przesyłek przez sklepy, co wpływa na ich rentowność i poziom wykorzystania zasobów. Firmy mogą zdecydować się na zatrudnienie dodatkowych pracowników do kompletowania zamówień, pakowania, adresowania i wysyłania paczek. Osoby te wykonują bardzo ważną pracę, jednak z punktu widzenia firmy nie wnoszą wiele wartości do procesu biznesowego. Stąd też wynika chęć korzystania z innowacyjnych usług logistycznych, które pozwolą e-sklepom lepiej zarządzać swoją działalnością i będą przyjazne dla budżetów operacyjnych - tłumaczy Witold Szczurek, prezes Inforsys.

Firma Inforsys obserwując te zjawiska rynkowe zdecydowała się wprowadzić nową usługę, skierowaną właśnie dla sektora e-commerce. W ten sposób powstała nowa marka i spółka w portfelu Inforsys: Fulfillment Management Solutions (FMS).

– Oferta FMS to kompleksowa usługa logistyczna: począwszy od magazynowania, przez pakowanie, również w wersji co-packing, przekazanie do nadania i dostarczenie przesyłki do odbiorcy, aż po obsługę zwrotów i reklamacji. Wszystko to odbywa się w ścisłej współpracy z Klientem, przy spełnieniu wymaganych warunków poufności i bezpieczeństwa danych osobowych. To bardzo wygodne dla Klientów, którzy otrzymują jedną fakturę za całość usługi – dodaje prezes Inforsys.

Klienci mogą też przestać się zamartwiać kosztem i lokalizacją przechowywania sprzedawanych produktów. Na potrzeby marki FMS udostępniono dedykowany magazyn o docelowej powierzchni 15 tys m2 w rejonie Łodzi.

Usprawnienie procesów i oszczędności na wysyłce to nie jedyne korzyści, dzięki którym właściciele i menedżerowie e-sklepów powinni przyjrzeć się ofercie FMS. Równie ważne jest strategiczne uwolnienie zasobów: ponieważ FMS zajmuje się logistyką, pracownicy i zarząd uzyskują wolny czas, który mogą przeznaczyć na kwestie rozbudowy skali działania, zarówno w aspekcie geograficznym, jak i produktowym, na kampaniach promocyjnych, nawiązywaniu współpracy z partnerami, wreszcie: na wzmacnianiu bezpośrednich relacji ze swoimi klientami - autorami i odbiorcami zamówień.


– Prowadzenie magazynu i zajmowanie się logistyką sprawiało, że ja oraz moi współpracownicy mieliśmy zbyt mało czasu na sprzedaż i marketing – które w branży e-commerce są niezwykle ważne. W związku z tym rozpoczęliśmy szukania rozwiązań, dzięki którym nie ponosząc zbyt dużych kosztów, moglibyśmy zająć się sprzedażą, a nie pakowaniem przesyłek. Firma Inforsys SA zaoferowała swoje usługi w tym zakresie. Współpraca przyniosła i w dalszym ciągu przynosi wiele korzyści, nie tylko od strony finansowej ale również jakościowej. W ciągu dnia jesteśmy w stanie obsłużyć kilkukrotnie więcej paczek aniżeli w standardowym naszym magazynie, co ma również bezpośrednie przełożenie na wzrost naszych obrotów – przyznaje Grzegorz Skwarek, prezes zarządu sklepu Botanique.

– Największym wyzwaniem dla mnie i mojej działalności było wygospodarowanie czasu na bezpośrednie kontakty z klientami. Nie prowadzimy szerokiej sprzedaży, obsługujemy pewną grupę klientów, z którymi mamy podpisane wieloletnie umowy. Do tej pory bieżąca działalność zabierała zbyt wiele godzin w tygodniu. Z niektórymi klientami widzieliśmy się raz w roku, podczas corocznego spotkania. Chcieliśmy to zmienić, dlatego szukaliśmy partnera, który przejąłby od nas realizację procesu. Oferta FMS okazała się dokładnie tym, czego potrzebowaliśmy. Zadowoleni jesteśmy my, jak również nasi klienci – opowiada Tomasz Myszkowski, prezes zarządu Automaticon Sp. z o.o. (Ecoshop).

Spółka zamierza rozszerzyć swoją ofertę o kompleksową obsługę logistyki kontraktowej. Trwają rozmowy w sprawie kilku znaczących kontraktów. Ale nawet teraz, po reakcji klientów, widać, że FMS jest strzałem w dziesiątkę: trafną propozycją na zapotrzebowanie rynku.

Źródło: Inforsys
Foto: Inforsys

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji