ENERSYS NEXSYS

ENERSYS
9 listopada 2018
ENERSYS NEXSYS
Fot. Enersys
Thin Plate Pure Lead (TPPL) battery
W niniejszym opracowaniu technicznym firmy EnerSys przedstawiono złożony wybór akumulatorów trakcyjnych, przed jakim stoją użytkownicy pojazdów stosowanych w magazynach i fabrykach.
 
Pojazdy automatyczne i sterowane laserowo, wózki widłowe i inne typy pojazdów w coraz większym stopniu są napędzane silnikami elektrycznymi a nie spalinowymi. Aby w pełni wykorzystać ich zalety, użytkownicy powinni jednak zaopatrzyć się w akumulator optymalnie dobrany do ich sytuacji. Wyboru nie ułatwia duża liczba dostępnych obecnie rozwiązań, szeroki zakres różnych zastosowań oraz szybka i ciągła ewolucja stosowanych technologii.
 
W białej księdze EnerSys przeanalizowano wyzwania, z którymi na codzień zmagają się użytkownicy pojazdów stosowanych w magazynach i zakładach przemysłowych. Przedstawiono tam także najważniejsze czynniki, np. to, jak uniknąć kosztów i opóźnień związanych z rozładowaniem akumulatora w cyklu wielozmianowym i co wziąć pod uwagę w celu optymalizacji zasobów wymaganych do przygotowania specjalnego pomieszczenia do ładowania akumulatorów.
 
Female forklift truck operator
Fot. Enersys
Female forklift truck operator
Analiza i porównanie technologii odzwierciedla przez cały czas fundamentalną potrzebę użytkowników akumulatorów trakcyjnych, aby ograniczyć całkowity koszt eksploatacji. Akumulatory odgrywają w tym względzie bardzo ważną rolę, ponieważ mają istotny wpływ na koszt eksploatacji i to nie z jednego, lecz z kilku powodów.
 
Forklift truck image
Fot. Enersys
Forklift truck image

Następnie przedstawiono względne zalety podstawowych typów technologii kwasowo-ołowiowych w kontekście możliwości sprostania tym wyzwaniom — od znanych i sprawdzonych typów ogniw zalewanych po akumulatory żelowe i akumulatory VRLA z absorpcyjną matą szklaną (AGM). W dokumencie omówiono także innowacyjne rozwiązanie oparte na technologii cienkich płyt czystego ołowiu (TPPL), które klientom końcowym z branży motoryzacyjnej, takim jak Daimler, i dużym sieciom detalicznym z branży spożywczej, takim jak Metro Group, pomogło znaleźć praktyczną i niedrogą alternatywę wobec konwencjonalnych rozwiązań kwasowo-ołowiowych. Omówione względy techniczne znajdują potwierdzenie w wynikach badań terenowych wykonanych u jednego z producentów wyrobów ceramicznych oraz szeregu analiz przypadków. Ponadto biorąc pod uwagę fakt, iż żadna analiza akumulatorów trakcyjnych nie byłaby kompletna bez uwzględnienia rozwiązań litowo-jonowych, pod koniec dokumentu omówiono także tę technologię ze wszystkimi jej zaletami, wadami i potencjałem na przyszłość.

Pobierz białą księgę

 
ENERSYS

Linki:

  • Biała księga WYBORU AKUMULATORA
    Ponieważ silniki elektryczne coraz bardziej wypierają silniki spalinowe w pojazdach magazynowych, jakość ich akumulatorów napędowych jest pod ścisłą obserwacją. Dzieje się tak, ponieważ wydajność akumulatora może mieć znaczny wpływ na produktywność, ekonomię, bezpieczeństwo i oddziaływanie na infrastrukturę transportu wewnętrznego. W rezultacie w ostatnich latach w sektor ten został zainwestowany znaczny kapitał, wraz z pojawieniem się bardziej innowacyjnych typów akumulatorów kwasowo-ołowiowych oraz takich technologii jak litowo-jonowa (Li-ion) zapewniających szerszy wybór producentom sprzętu oryginalnego (OEM) i operatorom flot. W tym raporcie Martin Walsh, Senior Application Manager Motive and Reserve Power EMEA, omawia zalety tych dwóch podstawowych technologii i ich wariantów. Omówienie to zawiera informacje uzyskane z badań eksploatacyjnych i studiów autentycznych przypadków.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji