Polecamy

Ekologiczne terminale w DB Schenker

4 września 2019
Ekologiczne terminale w DB Schenker
Fot. DB Schenker
DB Schenker_terminal_Wrocław
DB Schenker realizuje politykę zrównoważonego rozwoju, dbając o równowagę między ekonomią, etyką i ekologią. Operator logistyczny konsekwentnie inwestuje w zieloną sieć terminali cross-dockingowych.

DB Schenker jest świadomy swojego wpływu na otoczenie – sąsiedztwo terminali logistycznych jest uciążliwe dla mieszkańców ze względu na hałas czy wzmożony ruch. W związku z tym firma wyprowadza terminale z miast do nowoczesnych, ekologicznych obiektów wybudowanych z dala od gospodarstw domowych. W ostatnich latach powstało 6 takich obiektów, w tym najnowszy, koło Wrocławia.

Najlepsze standardy
Terminale DB Schenker przechodzą weryfikację według certyfikacji BREEAM (British Research Establishment Environmental Assessment Method). Międzynarodowy system określa najlepsze standardy w zakresie zrównoważonego projektowania, budowania oraz użytkowania obiektów i potwierdza wysoki stopień zaawansowania pod względem zastosowanych w obiekcie rozwiązań ekologicznych i komfortu dla użytkowników.

Terminal w Białymstoku był pierwszym w Polsce, który przeszedł weryfikację BREEAM In-Use, uzyskując wynik Very Good. Terminale w Zielonej Górze i Olsztynie to pierwsze obiekty w tych miastach, które uzyskały takie certyfikaty. Budynki spełniają najwyższe normy pod względem oszczędności energii, redukcji emisji CO2, efektywnej gospodarki wodnej i cieplnej. Są to m.in. lampy LED-owe i solarne, kolektory słoneczne podgrzewające wodę użytkową, zbiorniki na deszczówkę, urządzenia grzewczo-wentylacyjne pozwalające na odzysk ciepła. Zastosowane piece kondensacyjne to najbardziej ekologiczne rozwiązania tego typu na rynku.

Najnowszy zielony terminal
Rozwiązania spełniające najwyższe normy pod względem oszczędności energii i redukcji emisji CO2 zastosowano również w otwartym na początku 2019 roku terminalu DB Schenker pod Wrocławiem, w Nowej Wsi Wrocławskiej. Dzięki temu rocznie do atmosfery trafia ponad 230 ton dwutlenku węgla mniej. Obiekt wyposażono w urządzenia grzewczo-wentylacyjne, które umożliwiają odzysk ciepła i kolektory słoneczne podgrzewające wodę. Zbiornik na deszczówkę może zapewnić oszczędność nawet 3 tys. litrów wody dziennie. Na zewnątrz i wewnątrz terminalu zastosowano oświetlenie typu LED, które pozwoli zredukować natężenie oświetlenia i pobór mocy nawet o 60%.

- Wrocławski oddział DB Schenker został zaprojektowany z dbałością o ergonomię i ekologię. Oprócz wspomnianych już rozwiązań halę terminalową wyposażono w elektryczne wózki widłowe i nowoczesną akumulatorownię – wyjaśnia Władysław Kiczak, Szef Oddziału Wrocław w DB Schenker.

Budowa ekologicznego terminalu wymagała większych nakładów finansowych niż w przypadku tradycyjnych obiektów, ale w zamian możliwe jest uzyskanie w dłuższej perspektywie czasowej wymiernych korzyści dla środowiska naturalnego. Nowa lokalizacja z dala od centrum to zmniejszenie hałasu, zanieczyszczenia powietrza i natężenia ruchu w mieście. Obiekt gwarantuje też lepsze warunki i komfort pracy, w tym własną kuchnię ze świeżymi, na bieżąco przygotowywanymi posiłkami.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji