Arkadiusz Chojnacki(foto), dyrektor warszawskiego oddziału Urzędu Dozoru Technicznego, otwierając konferencję powiedział, że bezpieczeństwo eksploatacji wózków widłowych jest jednym z elementów działalności UDT. Ponieważ ta instytucja wielką wagę przykłada do tych zagadnień, realizując powierzone ustawowo zadania nadzoru nad stanem technicznym urządzeń transportu bliskiego.
Praktyczne zastosowanie rozwiązań, mających wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji wózków widłowych prezentowali przedstawiciele producentów. O kamerach termowizyjnych mówił przedstawiciel BTH - autoryzowanego dilera firmy FLIR, rozwiązania stosowane w wózkach widłowych prezentowali przedstawiciele firm-marek Linde, Jungheinrich, Stilll i Toyota. O systemach wspomagających bezpieczna prace na wózkach widłowych, zapobiegające kolizji wózka i pieszego pracownika w magazynie mówili przedstawiciele firm ELOKON i ENTE. W bloku tematycznym poświęconym szkoleniom, wystąpili przedstawiciele ośrodków szkoleniowych, omawiając metodologie prowadzonych zajęć dydaktycznych uwzględniających problematykę bezpieczeństwa pracy.
O innowacyjnych rozwiązaniach technicznych w budowie i projektowaniu wózków jezdniowych podnośnikowych, mówili zaproszeni na konferencję wytwórcy sprzętu, wykazując związki przyczynowo-skutkowe, stosowanych rozwiązań. Rewolucji w tych rozwiązaniach nie ma, niemniej znane dotychczas rozwiązania, wsparte nowoczesną technologią znacznie poprawiają bezpieczeństwo eksploatacji sprzętu.
Pokazy wózków widłowych ze względu na miejsce w jakim się odbywały, ograniczyły się do prezentacji podstawowych walorów prezentowanego sprzętu. Jak zawsze wzbudziły spore zainteresowanie uczestników konferencji, chociaż na co dzień z podobnym sprzętem mają do czynienia, to ciekawość nowych innych rozwiązań sprawiła, że oglądali, dotykali, a niektórzy jeździli eksponowanym sprzętem.
Andrzej Szymkiewicz
Fot: Log4.pl