Polecamy

Dwie dekady DPD Polska

16 lutego 2011
Dwie dekady DPD Polska
Dwie dekady DPD Polska

Ponad 150 milionów dostarczonych przesyłek. Ponad 5000 pracowników i współpracowników w 50 oddziałach. 70 tysięcy prezentów dostarczonych dzieciom w ramach akcji Noworoczna Paczka. Dziesiątki tysięcy zadowolonych Klientów. Liczne nagrody i wyróżnienia. Jedna z wiodących firm kurierskich podsumowuje dwie dekady swojej działalności i zdradza tajemnicę sukcesu.

W tym roku DPD obchodzi 20-lecie swojej działalności w Polsce. Organizacja przeszła długą drogę od lokalnej firmy kurierskiej do globalnego dostawcy. Zmiany, na które zawsze reagowała elastycznie, często wymuszał rynek, a także coraz większe oczekiwania Klientów.

- Przez dwie dekady działalności nie zmieniła się tylko filozofia firmy - podkreśla Rafał Nawłoka, Prezes i Dyrektor Generalny DPD Polska. - Wciąż opiera się ona na tym, by być blisko Klienta, wsłuchiwać się w jego potrzeby i spełniać jego oczekiwania - dodaje. Od lat DPD Polska przyświecają te same wartości bazujące na dynamizmie lokalnym, zrównoważonym rozwoju, wydajności połączonej z wysoką jakością oraz kompetencjach zawodowych pracowników.

Rafal_Nawloka__2_.JPG
Rafal_Nawloka__2_.JPG

- Fakt, że jesteśmy częścią międzynarodowej Grupy GeoPost stwarza nieprawdopodobne możliwości rozwoju oraz szansę dotarcia do Klientów na całym świecie. Nasze usługi realizowane są w oparciu o najwyższe standardy. Jesteśmy dumni z tego, że udaje nam się połączyć myślenie globalne ze zrozumieniem potrzeb rynków lokalnych. W tym m.in. tkwi nasza siła - mówi Prezes Rafał Nawłoka. DPD Polska rozpoczęło działalność w 1991 roku jako Masterlink Express - spółka ze stuprocentowym kapitałem polskim. Wówczas firma zajmowała się głównie doręczaniem przesyłek miejskich i krajowych.

Ostatnie dziesięciolecie było okresem bardzo intensywnych zmian, które wywarły niebagatelny wpływ na model biznesowy, wyniki oraz kulturę korporacyjną dzisiejszego DPD Polska. Nabycie w 2002 roku 50 procent udziałów firmy przez holding GeoPost, należący do grupy La Poste, otworzyło jej drzwi na rynek międzynarodowy w postaci dostępu do europejskiej sieci DPD. Istotnym wydarzeniem był zakup przez spółkę w 2002 roku 100 procent udziałów w firmie Air Cargo Poland. Tym samym firma rozpoczęła działalność celną i spedycyjną: lotniczą, morską i lądową. W 2004 roku 100 procent udziałów Masterlink Express znalazło się w rękach GeoPost, dzięki czemu spółka znacznie zwiększyła swój udział w rynku przesyłek międzynarodowych. W 2007 roku firma zmieniła nazwę na DPD Polska.

Lata 2006-2010 to okres najbardziej dynamicznego rozwoju w historii spółki. Na coraz lepsze wyniki finansowe wpływa m.in. rosnąca obecność DPD Polska w segmencie handlu internetowego. Działania spółki w tym aspekcie doceniają e-konsumenci, czego potwierdzeniem jest nagroda przyznana przez nich w rankingu Opineo.pl.

- DPD Polska posiada własny system IT, dzięki któremu możemy niezwykle elastycznie reagować na potrzeby Klientów oraz wyzwania biznesowe. W związku z intensywnym rozwojem rynku sprzedaży internetowej e-commerce staje się coraz ważniejszą sferą naszej działalności - dodaje Rafał Nawłoka.

Szczególna troska o otoczenie przyniosła spółce wiele nagród i wyróżnień, m.in. GeoPost Quality Award za program „Akademia Wiedzy” skierowany do pracowników DPD Polska, wyróżnienia w dorocznym badaniu Operator Logistyczny Roku oraz rankingu Diamenty Forbesa, dwukrotnie przyznane pierwsze miejsce w Top 500 najbardziej efektywnych ekonomicznie firm logistycznych oraz przyznawane kilka lat z rzędu wyróżnienie Mobile w rankingu branży TSL dziennika Rzeczpospolita.

Rafal_Nawloka.JPG
Rafal_Nawloka.JPG

- Wychodzimy z założenia, że czerpiąc z lokalnego potencjału powinniśmy dać coś w zamian. Dlatego też DPD Polska angażuje się w proekologiczne i prospołeczne inicjatywy, a także wspiera rozwój swoich pracowników. Dzięki ich wiedzy i inicjatywie firma doskonale radzi sobie nawet z najbardziej złożonymi operacjami logistycznymi - mówi Prezes Rafał Nawłoka. - Największą wartość mają dla nas wyróżnienia i nagrody przyznane przez naszych Klientów. Ich zadowolenie jest dla nas najważniejszym potwierdzeniem słuszności naszej strategii biznesowej i motywacją, by każdego dnia osiągać coraz lepsze wyniki. Jest także dowodem na to, że obraliśmy właściwy kierunek działania - podkreśla.

DPD Polska opracowała przemyślaną, długofalową strategię inwestycyjną, którą konsekwentnie realizuje. Modernizacja i rozwój poszczególnych obiektów, a także rozbudowa sieci pozwalają oferować coraz lepsze i szybsze usługi oraz utrzymać satysfakcję Klientów.

- Większość planowanych inwestycji już poczyniliśmy – w 2009 roku dokończyliśmy budowę struktury operacyjnej, zwanej Diamentem, która polega na stworzeniu kilku rozproszonych centrów sortujących w Polsce. Sortownie są obecnie zlokalizowane w Gdańsku, Warszawie, Poznaniu, Łodzi oraz Katowicach - podkreśla Prezes DPD Polska. Na przestrzeni najbliższych lat planowana jest najważniejsza inwestycja w historii firmy - budowa Centralnej Sortowni. Będzie to największe tego typu przedsięwzięcie w Europie Środkowo-Wschodniej. Obiekt powstanie u zbiegu najważniejszych linii komunikacyjnych w kraju. Centralna sortownia będzie zwieńczeniem struktury Diamentu. - Czeka nas wiele wyzwań, którym możemy sprostać tylko dzięki naszym pracownikom. Pomimo zmieniających się realiów, pozostajemy firmą, która zawsze największą wagę przywiązuje do człowieka. To ludzie tworzą naszą spółkę i sprawiają, że odnosimy sukcesy. Zaufanie, którym obdarzają nas Klienci, Pracownicy i partnerzy biznesowi jest dla nas największą wartością. To dzięki niemu możemy dalej dynamicznie się rozwijać. Naszym celem jest być firmą kurierską pierwszego wyboru - dodaje Rafał Nawłoka.
DPD Foto DPD

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji