Dostawa 10 ciągników siodłowych IVECO Stralis Natural Power

Redip
5 sierpnia 2019
Dostawa 10 ciągników siodłowych IVECO Stralis Natural Power
Fot. IVECO
Stralis NP460 dla CITRONEX
IVECO Poland podpisało umowę z firmą CITRONEX na dostawę 10 ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG).
 
Mając na względzie redukcję wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne oraz optymalizację kosztów transportu, jeden z największych operatorów transportowych w Polsce, firma CITRONEX, rozszerza swój tabor pojazdów o nowe dziesięć jednostek ekologicznych ciągników siodłowych IVECO Stralis NP460. Ten innowacyjny i oszczędny pojazd zasilany gazem ziemnym, wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji.
 
Wojciech Gowin, menadżer ds. transportu, CITRONEX- „Testy nowego ciągnika IVECO, które przeprowadziliśmy, miały na celu sprawdzenie w praktyce walorów eksploatacyjnych IVECO Stralis NP460 oraz weryfikację zastosowania pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi w codziennej działalności naszej firmy. W okresie dwóch tygodni, pojazd realizował zlecenia na wyznaczonych trasach krajowych, głównie była to dostawa świeżych owoców do centrów logistycznych”.
 
Zamówione ciągniki IVECO Stralis NP LNG uzupełnią flotę ponad 300 jednostek przewoźnika, który od ponad 30 lat zapewnia transport krajowy i międzynarodowy. Samochody zostaną objęte 60 miesięcznym kontraktem M&R IVECO, zawierającym między innymi: Assistance Non Stop, pełną obsługę eksploatacyjną wraz z pełną gwarancją na cały pojazd. IVECO Stralis NP460 LNG dla CITRONEX mają zostać dostarczone w wersjach Standard już we wrześniu tego roku.
  
 
Ciągnik Stralis NP460: najbardziej zaawansowany pojazd gazowy na świecie
Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2.000 Nm  auto posiada analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. System zawierający między innymi funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.
 
Pojazd wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać 1.600 kilometrów na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji