Polecamy

CHEP obniża koszty transportu i emisję CO2

22 lipca 2013
CHEP obniża koszty transportu i emisję CO2
CHEP obniża koszty transportu i emisję CO2

2,9 miliona kilometrów to odległość, o jaką udało się zredukować w Europie liczbę przebytych przez samochody CHEP kilometrów w roku 2012. Dzięki temu emisja dwutlenku węgla została zmniejszona o 2340 ton. Ilość ta jest porównywalna z ilością CO2 wyemitowanego przy zużyciu energii elektrycznej przez 350 gospodarstw domowych w ciągu jednego roku.

 

 

Ten wynik jest rezultatem wdrożonego przez CHEP i firmy współpracujące programu ograniczenia liczby pustych przewozów. Samochody, za pomocą których klient CHEP dostarcza produkty do sprzedawców detalicznych, zwykle wracają bez żadnego ładunku. Wspólny program transportowy pozwala tak zsynchronizować przejazdy, by po wykonaniu dostawy samochód mógł zostać od razu załadowany paletami odebranymi od innego partnera CHEP lub z najbliższego magazynu CHEP. Proces ten eliminuje puste przewozy i obniża koszty transportu.

Frederic_Fimbel_program_for_CHEP_Europe.jpg
Frederic_Fimbel_program_for_CHEP_Europe.jpg

Rozwiązanie to jest korzystne dla dostawców i cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów CHEP. „Coraz wyraźniej zaczynamy dostrzegać korzyści płynące z programu transportowego prowadzonego wspólnie z klientami. Pozwala on na usprawnienie przepływu palet, co z kolei przekłada się nie tylko na oszczędności w łańcuchu dostaw, lecz też pozytywnie wpływa na środowisko. W roku 2012 w ramach tej inicjatywy współpracowało z nami 50 firm z całej Europy, w tym tak duże przedsiębiorstwa jak czołowy producent wyrobów mleczarskich w Hiszpanii – firma CAPSA, producent wody San Pellegrino we Włoszech czy sieć handlowa Carrefour (na terenie Włoch i Francji)” – powiedział Frédéric Fimbel, który kieruje programem w CHEP Europe.


Juan José Freijo, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w CHEP, mówi: „Doceniamy zaangażowanie naszych klientów w projekt. Nie ważne, jak dużo palet wykorzystuje dany klient – nawet najmniejsza inicjatywa pozytywnie wpływana środowisko”.

Opinie firm biorących udział w projekcie również są pozytywe. Dyrektor ds. transportu Carrefour Włochy, Gasparini Matteo, npowiedział: „Carrefour stale szuka możliwości współpracy w zakresie optymalizacji przewozów u swoich głównych dostawców. Jedną z firm, która zaoferowała satysfakcjonujące rozwiązanie na tym polu, jest CHEP. Wykorzystanie tego samego pojazdu gwarantuje budowę wirtualnej sieci dystrybucyjnej, umożliwiając efektywne reagowanie na trudne sytuacje transportowe, na które zdarza się nam natrafić.”

CHEP stara się zachęcić do udziału wprogramie coraz większą liczbę kontrahentów. Firma nie ustaje jednak w poszukiwaniach innych rozwiązań, które pozwolą na oszczędności w łańcuchu dostaw i przyniosą korzyści w zakresie ochrony środowiska. Celem CHEP jest osiągnięcie pozycji wiodącej „zielonej” marki, która dostarcza najbardziej efektywne rozwiązania mające na celu ochronę środowiska w obrębie łańcucha dostaw.

Źródło: CHEP Polska Sp. z o.o.
Foto: Frédéric Fimbel

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji