Cele zrównoważonego rozwoju

UPS
Cele zrównoważonego rozwoju
Cele zrównoważonego rozwoju

W ramach koncepcji “Laboratorium na Kołach” w ubiegłym roku spółka UPS przyspieszyła tempo inwestycji we flotę ponad 5000 pojazdów wykorzystujących paliwa alternatywne i zaawansowane technologie, zwiększając liczbę pojazdów o 61% w stosunku do 2013 r. i dodając do niej 1100 pojazdów na gaz. Zgodnie z treścią raportu, w 2014 r. pojazdy te przejechały kolejne 154 mln mil (ok. 250 mln km), co stanowi niemal trzykrotny wzrost w porównaniu z 2013 r. i przybliża spółkę do osiągnięcia założonego celu 1 miliarda mil (ok. 1,6 mld km) do końca 2017 r.

− Przejechanie pierwszych 350 mln mil (ponad 550 mln km) przez pojazdy wykorzystujące paliwa alternatywne i zaawansowane technologie zajęło nam 13 lat – powiedział Pavel Adamovsky, dyrektor generalny UPS Polska. − Jednak zaledwie w ciągu jednego roku znacznie zwiększyliśmy tę liczbę i obecnie jesteśmy już dalej niż w połowie drogi do celu założonego na 2017 rok. Dalsze tego typu inwestycje to nasz wkład w odmienienie branży transportowej.

Spółka UPS ogłosiła, że 5,4% (95 mln litrów) benzyny i oleju napędowego zakupionych w 2014 r. zostało zastąpionych paliwami alternatywnymi: gazem, propanem, etanolem, biometanem, odnawialnym olejem napędowym oraz energią elektryczną. Zobowiązanie przyjęte przed UPS umożliwi dalsze zmniejszenie rocznego zużycia benzyny i oleju napędowego o 12% do końca 2017 r. 

Raport omawia również dwa globalne trendy dotyczące branży transportowej i logistycznej: rosnący udział handlu elektronicznego wśród konsumentów oraz wzrost urbanizacji.

Przesyłki w ramach handlu elektronicznego to najczęściej paczki wysyłane kanałem sprzedawca-konsument (B2C), gdzie liczba paczek dostarczanych pod jeden adres jest zwykle mniejsza niż w przypadku handlu pomiędzy dwiema firmami (B2B). Oznacza to, że kurier musi pokonać większą odległość i zużyć więcej paliwa w celu dostarczenia mniejszej liczby przesyłek.

Choć w wyniku rozwoju handlu internetowego liczba przesyłek wzrosła na całym świecie o 6,8%, firma UPS wyemitowała mniej gazów cieplarnianych w przeliczeniu na przesyłkę, a emisja dwutlenku węgla wzrosła tylko o 3,3%. Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 14,1% od 2007 r. odpowiada rocznej emisji CO2 z ponad 380,000 samochodów osobowych.

Spodziewając się wzrostu liczby przesyłek B2C do poziomu równego połowie wolumenu obrotów UPS w Stanach Zjednoczonych w 2019 r., spółka wdraża nowoczesne technologie i strategie, w tym system planowania tras ORION, usługę UPS My Choice™ oraz sieć lokalizacji UPS Access Point™. Dzięki tym rozwiązaniom konsumenci sami decydują, kiedy i gdzie odbiorą przesyłkę, a kierowcy UPS nie muszą niepotrzebnie przejeżdżać wielu kilometrów.

Z drugiej strony rosnąca urbanizacja oznacza większy ruch uliczny, poziom hałasu i zanieczyszczenie w miastach. W odpowiedzi na te wyzwania UPS współpracuje blisko z klientami, organami rządowymi i innymi zainteresowanymi stronami w celu opracowania nowych metod dostawy przesyłek do gęsto zaludnionych obszarów miejskich. Spółka posiada na przykład 28 pojazdów dostawczych z napędem elektrycznym obsługujących klientów w Londynie, a w ciągu kilku lat zamierza dodać do swojej floty kolejnych 40 takich pojazdów, co pozwoli osiągnąć ambitny cel: obsługę klientów w centrum Londynu wyłącznie przy pomocy pojazdów elektrycznych. UPS posiada również 80 samochodów dostawczych z napędem elektrycznym w różnych miastach Europy, m.in. w Amsterdamie, Rotterdamie i Hamburgu, a w centrach niektórych dużych miast firma korzysta też z transportu rowerowego.

− Urbanizacja i handel internetowy stawiają nowe wyzwania tak przed nami, jak i przed naszymi klientami i lokalnymi społecznościami – dodał Adamovsky. - Firma UPS podejmuje to wyzwanie, chcąc zmniejszyć do minimum nasz wpływ na środowisko naturalne oraz wyznaczyć drogę ku bardziej zrównoważonej przyszłości.

Spółka UPS kontynuuje równ−ież wieloletnią tradycję pracy na rzecz lokalnych społeczności, zobowiązując się w 2014 r. do przepracowania 20 mln godzin w celach społecznych do końca 2020 r. Od 2011 r. obecni i byli pracownicy UPS, jak również ich rodziny i znajomi, przepracowali już 7,2 mln godzin w ramach wolontariatu. Spółka przewiduje, że 20 mln godzin pracy społecznej oznaczać będzie korzyść gospodarczą rzędu prawie pół mld USD po stronie organizacji non-profit na całym świecie.

Priorytetem dla UPS jest dotarcie z pomocą humanitarną do osób oczekujących pomocy na całym świecie tak szybko, jak to możliwe. Pracownicy UPS oraz globalna sieć logistyczna koordynowały ponad 263 transportów z pomocą humanitarną (żywnością, środkami ochrony zdrowia i artykułami pierwszej potrzeby) w 43 krajach. W ramach tych działań firma zapewniła wsparcie finansowe i logistyczne na terenach występowania epidemii Ebola, w obozach syryjskich uchodźców oraz na obszarach dotkniętych skutkami klęsk żywiołowych na Filipinach i w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowe informacje na temat inicjatyw UPS w zakresie zrównoważonego rozwoju przedstawiono na stronie www.ups.com/sustainability.

Źródło: UPS
Foto: UPS

 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji