2 na 10 Ex-wózków potencjalnie niebezpiecznych

Red
27 grudnia 2020
2 na 10 Ex-wózków potencjalnie niebezpiecznych
Fot. Pyroban
2 na 10 Ex-wózków potencjalnie niebezpiecznych
Do 20% pracujących wózków podnośnikowych z zabezpieczeniem przeciwwybuchowym może nie przejść rocznego audytu bezpieczeństwa, ujawnia Pyroban.
 
"Kiedy wózek widłowy opuszcza nasz zakład, możemy być pewni, że jego systemy bezpieczeństwa działają tak, jak powinny, pomagając w zapobieganiu zapłonu w potencjalnie wybuchowej atmosferze", wyjaśnia Darren Boiling, kierownik ds. sprzedaży materiałów w Pyroban. "Ważne jest jednak, aby sprawdzić, czy tak pozostanie, szczególnie po kilku latach intensywnego użytkowania".

"Coroczny audyt bezpieczeństwa, znany jako Ex-ASA, jest zalecany w celu dokładnej kontroli wszystkich krytycznych dla bezpieczeństwa komponentów i systemów w pojazdach Ex", kontynuuje Darren. "Podczas tych kontroli widzimy, że około 20% wózków widłowych ma problemy, które mogą stwarzać realne i bezpośrednie zagrożenia.
 
Jedną z najczęstszych przyczyn awarii Pyroban Ex-ASA są problemy z okładziną widelca i paskami uziemiającymi, zużytymi oponami, rezystancją izolacji silnika prądu stałego, źle utrzymanymi bateriami, a nawet zużyciem poduszki siedzenia. Źle utrzymane lub zużyte zawory odcinające "D" są również częstą przyczyną awarii Ex-ASA w wózkach widłowych z silnikiem diesla.
 
Od czasu do czasu, audyty Pyroban wykazały poważne problemy, gdy silniki były naprawiane lub zmieniane przez niewykwalifikowanych techników bez doświadczenia w zakresie ochrony przeciwwybuchowej. Naraża to na szwank integralność całego systemu bezpieczeństwa i może uczynić jego elementy całkowicie bezużytecznymi.
 
"Niewykwalifikowana osoba dokonująca jakichkolwiek zmian w wózku widłowym chronionym przed wybuchem może okazać się katastrofalna, dlatego ważne jest, aby tylko odpowiednio przeszkoleni technicy CompEx pracowali na przerobionych wózkach widłowych Pyroban", mówi Darren. "Jednak każdy z podkreślanych problemów - od zużytych siedzeń po problemy z akumulatorami - może potencjalnie doprowadzić do horroru".
 
"Nadążanie za prewencyjną konserwacją jest idealnym sposobem na uniknięcie niebezpieczeństwa i zapewnienie prawidłowego działania systemów", kontynuuje. "Jednak zapewnienie, że sprzęt jest regularnie kontrolowany pod kątem bezpieczeństwa, daje dodatkową pewność i powinno być priorytetem w przypadku każdej operacji z wózkami widłowymi pracującymi w strefach ATEX 1, 2, 21 lub 22".
 
Pyroban Ex-ASA wspiera również zgodność z dyrektywą ATEX 1999/92/WE, która wymaga od użytkownika końcowego "wykazania, że sprzęt roboczy jest zaprojektowany i konserwowany z należytym uwzględnieniem bezpieczeństwa".
 
Pyroban Ex-ASAs są dostępne do rezerwacji teraz. Obecnie wszystkie coroczne audyty bezpieczeństwa zawierają również bezpłatną ankietę oraz późniejszą wycenę świateł bezpieczeństwa Pyroban's Blue Ex Spot i Red Ex Line.

Źródło: Pyroban
Foto: Pyroban

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji