„Widlak List 2010” - badanie rynku wózków widłowych

„Widlak List 2010” - badanie rynku wózków widłowych
„Widlak List 2010” - badanie rynku wózków widłowych

Rynek wózków widłowych w Polsce jest, jak dotąd, niezbadanym rynkiem o potencjale niewiadomej wartości, a podejmowane próby zbadania go nie dawały zadowalających rezultatów. Rynek wózków widłowych jest bardzo dynamicznie rozwijającym się rynkiem, mocno związanym z rozwojem innych obszarów usług logistycznych. Jego wartość systematycznie rośnie i nie sposób go nie doceniać, bo jest częścią jeszcze większego rynku gospodarki magazynowej i logistyki wewnętrznej. To co na rynkach o

Widlak_list_Piotr_Zielak.jpg
Widlak_list_Piotr_Zielak.jpg
wysoko rozwiniętej gospodarce jest naturalnym podejściem do biznesu, gdzie wykorzystywane są dane analityczne z raportów i badań rynku, z wąsko specjalizowanymi obszarami biznesowymi, w Polsce nie jest możliwe do zrealizowania, ponieważ brak jest badań, które dostarczałyby wiarygodne dane. Piotr Zielak, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska, mówił o potrzebie dzielenia się informacją o sprzedaży, przytaczając przykład z rynku niemieckiego, gdzie firma Continental w raz z innymi podmiotami dostarcza bardzo szczegółowe dane do podobnych badań, które przynoszą jej wiele korzyści w postaci gotowych analiz. Uczestnictwo w badaniach, to wymierna korzyść dla firmy gdyż przekazanie rzetelnych informacji skutkuje wiarygodną analizą, potrzebną do bieżącej i przyszłej działalności firmy.

Czas by rynek wózków widłowych mógł się rozwijać w sposób przemyślany i wspomagany profesjonalnymi analizami określającymi jego potencjał, dynamikę, wartość czy kierunek w którym ewoluuje. Wortal Log4.pl wspólnie z firmami Audytel, Konslog i Cuchman & Wakefield, przygotowują się do badania rynku wózków widłowych, którego finalnym produktem będzie raport „Widlak List 2010”. Badanie zawierać będzie opracowania uwzględniające rynek pierwotny i wtórny, pokaże rzeczywisty obraz rynku wózków widłowych w Polsce. Analizy i opracowania zawierające dane szczegółowe typoszeregów wózków widłowych pozwolą na ocenę kierunku rozwoju rynku, dostarczą informacji dotyczących zapotrzebowania i trendów kształtujących popyt. Dane historyczne umożliwią przygotowanie precyzyjnych strategii rozwoju dla typoszeregów lub grup produktowych. Działania parterów merytorycznych badania wspierane są przez wyłącznego sponsora badania „Widlak List 2010”, firmę Continental Opony Polska, która wie jakie korzyści jakie przynosi firmom dzielenie się informacją. Informacją, która w zestawieniu z wieloma innymi danymi otwiera nowe możliwości analityczne, pozwalające na precyzyjną ocenę zachowań wskaźników ekonomicznych.

  

Obrazy_Widlak_list_062.jpg
Obrazy_Widlak_list_062.jpg
  
Obrazy_Widlak_list_056.jpg
Obrazy_Widlak_list_056.jpg

W dniu 3 lutego partnerzy badania na spotkaniu z przedstawicielami dostawców wózków widłowych na rynek pierwotny przedstawili metodologie badania i narzędzia jakie zostaną wykorzystane. Dane pozyskiwane będą metodą badań ankietowych, od wszystkich dostawców wózków widłowych zebrane zostaną informacje, które posłużą do przygotowania analiz dla poszczególnych typoszeregów wózków widłowych oraz grup produktowych.

  

Obrazy_Widlak_list_043.jpg
Obrazy_Widlak_list_043.jpg
  
Obrazy_Widlak_list_045.jpg
Obrazy_Widlak_list_045.jpg

Analizie poddane zostaną „rynki wspólne” dla branży usług logistycznych, gdzie rozwijają się badane dziedziny działań gospodarczych, niepozostających bez wzajemnych wpływów. Dla badania rynku wózków widłowych rozwój rynku powierzchni magazynowych jest dość istotny, ponieważ powstałe powierzchnie należy wyposażyć i przystosować do działań gospodarczych. Transport wewnętrzny jest realizowany w dużej części z wykorzystaniem wózków widłowych, dlatego rynek powierzchni przemysłowych został zaliczony do rynku wspólnego i poddany analizie w kierunku rozwoju powierzchni magazynowych i przemysłowych oraz wzajemnego oddziaływania. Nie może w badaniu zabraknąć sposobów finansowania zakupów wózków widłowych, wszak to inwestycja, która może być zrealizowana na wiele sposobów, a cały wachlarz narzędzi finansowania oferowany jest przez wyspecjalizowane podmioty. Analiza zachowań klientów, wybierających dogodne dla nich sposoby finansowania, pozwolą na ocenę stopnia wykorzystania dostępnych narzędzi finansowych.

Obrazy_Widlak_list_098.jpg
Obrazy_Widlak_list_098.jpg

Krzysztof Miziński (fot z prawej), reprezentujący firmę Konslog, która jest niezależną firmą audytorsko - doradczą, działającą na rynku od 2005 roku, specjalizującą się w doradztwie z dziedziny logistyki oraz szeroko rozumianego zarządzania łańcuchem dostaw (SCM – Supply Chain Management). Dzięki analizom jakie dotychczas wykonuje, przedsiębiorstwa mają możliwość natychmiastowej diagnozy wszystkich punktów krytycznych i podjęcia działań korygujących i zapobiegawczych. W projekcie wykorzysta narzędzia i wiedzę, które pozwalają na zdefiniowanie i ocenę ryzyka związanego z poszczególnymi etapami procesów biznesowych. Firma Konslog przygotowała już jeden raport z rynku logistycznego – „Raport o firmach kurierskich”, przedstawił go Tomasz Dobczyński, omawiając poszczególne zagadnienia związane z jego przygotowaniem, analizą, prezentacja końcowych wyników.

 

Obrazy_Widlak_list_103.jpg
Obrazy_Widlak_list_103.jpg

Firmę Audytel Paweł Michałowski, przedstawił jako polską firmą doradczo - analityczną specjalizującą się w audycie teleinformatycznym i analizach rynku telekomunikacyjnego. Zakres usług świadczonych przez Audytel obejmuje doradztwo w dziedzinie biznesowego zastosowania technologii teleinformatycznych. Audytel, jako niezależna firmy audytorska, zachowuje pełną neutralność wobec operatorów telekomunikacyjnych i dostawców rozwiązań - nie pośredniczy w transakcjach i nie zawiera umów prowizyjnych. Posiadając bardzo rozbudowany i kompetentny dział analityczny, który z powodzeniem wykonuje analizy gospodarcze i rynku, to doświadczenie będzie wykorzystane na rynku logistycznym, badanie runku wózków widłowych traktuje jako kolejne wyzwanie.

Obrazy_Widlak_list_075.jpg
Obrazy_Widlak_list_075.jpg

 

Cushman & Wakefield, reprezentował Marek Skrzydlak, podkreślając wiodącą role tej firmy na świecie w dziedzinie usług doradczych na rynku nieruchomości. Firma powstała w 1917 r. i obecnie zatrudnia ponad 13.000 pracowników w 230 biurach w 60 krajach. Cushman & Wakefield jest uznanym liderem w dziedzinie badań światowego rynku nieruchomości, publikuje szereg raportów dotyczących również powierzchni przemysłowych i magazynowych. Analiza rozwoju rynku powierzchni magazynowych i ich wpływ na rozwój rynku wózków widłowych będzie przedmiotem współpracy przy tworzeniu raportu „Widlak List 2010”

 

 

Obrazy_Widlak_list_068.jpg
Obrazy_Widlak_list_068.jpg
Wyłącznym sponsorem badania „Widlak List 2010” jest firma Continental Opony Polska, która jest polskim oddziałem koncernu Continental AG, działająca na naszym rynku od stycznia 1997 roku. Opony Polska, prowadzi działalność handlową i dystrybucyjną w zakresie opon osobowych, ciężarowych, przemysłowych , produkowanych przez grupę Continental, są to uznane na świecie marki Continental, Barum, Semperit, Uniroyal, Mabor, Gislaved, Viking oraz General Tire. Artur Skorupa przybliżył działalność w obszarze opon przemysłowych, które obsługują rynek wózków widłowych, by zapewnić sprawną i terminową realizację zamówień uruchomiono własne Centrum Dystrybucyjne połączone z siecią magazynów wysokiego składowania. Obok działalności handlowej COP jest także reprezentantem interesów koncernu Continental na terenie Polski w zakresie opon osobowych, ciężarowych i przemysłowych. Na terenie kraju działa też Biuro Informacyjne ContiTech oraz rozwija się sieć Centrów Hamulcowych ATE pod auspicjami Continental Teves. Główni partnerzy handlowi działu opon przemysłowych to duże i średniej wielkości hurtownie ogumienia w całej Polsce oraz firmy dostarczające wózki widłowe, gdzie sa dostarczane opony na pierwszy montaż. Podstawową zasadą dominującą w kontaktach handlowych firmy Continental, jest lojalność wobec partnera oraz wspólne opracowywanie planów i strategii na przyszłość. Sukcesy partnerów handlowych firmy są zawsze wspólnymi, rzetelnie wypracowanymi osiągnięciami.

 

Obecni na spotkaniu szefowie dwunastu firm dostawców wózków widłowych na rynek pierwotny, reprezentujących marki Atlet, Battioni & Pagani, Combilift, Crown, Dambach, Doosan, HC Hangcha, Hyster, Hyundai, Linde, Manitou, Manuloc, Mast Explorer, Mitsubishi, Nissan, Promag-Heli, Terra, Yale, pozytywnie ocenili zamierzenia. Dyskusja nad ankietą pozwoliła na doprecyzowanie terminologii i badanych obszarów, czas więc zaczynać działania, które zaowocują konkretnym materiałem analitycznym i powstanie raport końcowy. Raport, z którego będzie można czerpać wiedzę, dotąd niedostępną na rynku gospodarki magazynowej i logistyki wewnętrznej. Założenia badania rynku ”Widlal List 2010” bardzo pozytywnie zostały ocenione przez przybyłych, którzy zadeklarowali aktywne w nim uczestnictwo. Raport ma być gotowy na koniec marca br. a jego prezentacja odbędzie się w jeszcze szerszym jak należy sądzić gronie.
Log4, Foto Log4

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji