GEFCO — wyniki za rok 2012 i prognozy na rok 2013

.
GEFCO — wyniki za rok 2012 i prognozy na rok 2013
GEFCO — wyniki za rok 2012 i prognozy na rok 2013

Dzięki nieustannemu wysiłkowi zespołów sprzedaży na priorytetowych dla Grupy rynkach — pod względem geograficznym i branżowym — rentowność GEFCO w 2012 roku nie uległa pogorszeniu, mimo odczuwalnych skutków kryzysu gospodarczego. Niepewna koniunktura gospodarcza nie przeszkodziła grupie GEFCO w utrzymaniu rentowności na dobrym poziomie, do czego w pierwszym rzędzie przyczyniła się zwiększona optymalizacja projektów. Grupa z powodzeniem kontynuowała strategię wzrostu na arenie międzynarodowej, koncentrując rozwój wokół pięciu strategicznych obszarów: Overland (transport drogowy), Overseas (transport morski i lotniczy), Magazynowanie i Zarządzanie opakowaniami zwrotnymi, Logistyka Pojazdów Gotowych (FVL) oraz Obsługa Celna i Podatkowa.

Dywersyfikacja aktywności — kluczowy element strategii Grupy
Dzięki wieloletniej ekspertyzie w branży motoryzacyjnej, Grupa osiągnęła bardzo mocną pozycję i obecnie należy do światowych liderów zarówno ze względu na globalną skalę działalności, jak i na zdywersyfikowany charakter działań logistycznych. Unikatowe doświadczenie Grupy umożliwia świadczenie usług dla różnych gałęzi przemysłu, takich jak aeronautyka, dobra inwestycyjne czy dystrybucja towarów specjalistycznych. Grupa odnotowuje także wzrost obrotów w kontraktach z wielkimi międzynarodowymi klientami: w 2012 roku wyniosły one 1 524 mln euro, czyli 42% całości obrotów (versus 38% w 2011 roku).

Wspieranie rozwoju klientów przemysłowych
Rok 2012 był dla GEFCO również okresem nieustannego dostosowywania się do potrzeb swoich klientów przemysłowych oraz poszukiwania w tym celu innowacyjnych i skutecznych rozwiązań. Grupa GEFCO jest uznanym ekspertem w zakresie inżynierii logistycznej, transportu multimodalnego z wykorzystaniem kolei oraz rozwiązań „szytych na miarę”. Ponadto, dzięki rozbudowanej sieci oraz możliwości poszerzania jej wszędzie tam, gdzie klienci Grupy rozpoczynają działalność, GEFCO jest w stanie wspierać, a niekiedy nawet wyprzedzać ich ambicje rozwojowe. Ekspansja międzynarodowa na rynkach priorytetowych

Dysponując największą w Europie prywatną siecią transportową, GEFCO utrzymuje swoją silną pozycję w dużych, mocno uprzemysłowionych państwach Europy Zachodniej i każdego roku rozwija działalność w regionach o wysokim potencjale wzrostu.

  • Silna obecność w Azji Środkowej, Europie Środkowej i Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie pozwoliła GEFCO na wykorzystanie dynamiki tych regionów. Grupa osiągnęła tu w 2012 roku wzrost w wysokości 17%. W tej części świata GEFCO działa również poprzez spółki joint-venture: EMMA (Eurasia MultiModal Alliance z siedzibą w Rydze), która świadczy usługi przewozu kolejowego między Europą a Azją, oraz Algaï — spółkę specjalizującą się w logistyce motoryzacyjnej, której siedziba znajduje się w Moskwie.
  • Już od 10 lat GEFCO działa w Rosji, wykorzystując 7 centrów logistycznych i zatrudniając 300 osób. W 2012 roku filia GEFCO Rosja osiągnęła wzrost rzędu 11%, a jeśli uwzględnić współpracę ze spółką joint-venture Algaï — aż 22%. Podstawę rozwoju stanowi tu branża motoryzacyjna i przemysłowa, ale istotne znaczenie ma również wymiana z Europą Wschodnią oraz Środkową i Wschodnią Azją.
  • Aby zapewnić sobie silną pozycję na skrzyżowaniu bliskowschodnich, afrykańskich i azjatyckich szlaków handlowych, GEFCO otworzyło niedawno filię w Dubaju. Ma ona zaspokajać potrzeby różnych rozwijających się w tym regionie gałęzi przemysłu, takich jak motoryzacja, handel wielkopowierzchniowy, energetyka czy dobra inwestycyjne. GEFCO Dubaj wzmacnia pozycję Grupy (która już wcześniej miała tu swoje przedstawicielstwa, na przykład w Iraku) w tym regionie.
  • Kolejnym znakiem rozwoju Grupy w 2012 roku było otwarcie filii w Republice Południowej Afryki oraz wprowadzenie nowej oferty cotygodniowego transportu morskiego „LCL” (Less than Container Load), czyli usługę kontenerowego transportu drobnicowego w przewozach między Europą a RPA.
  • Obroty GEFCO w Azji Wschodniej wzrosły w 2012 roku o 20%. W Chinach GEFCO prowadzi działalność za pośrednictwem czterech podmiotów. Filie GEFCO Chiny i GEFCO Hongkong specjalizują się w opracowywaniu rozwiązań w zakresie transportu morskiego i lotniczego „door-to-door” oraz tzw. „global sourcing” (procesu globalnego pozyskiwania dostaw) dla branży motoryzacyjnej. Trzecim podmiotem jest spółka joint-venture Dongfeng GEFCO, która zajmuje się usprawnianiem działania nowego, zlokalizowanego w Pekinie magazynu Dongfeng Peugeot-Citroën Automotive (DPCA) z samochodowymi częściami zamiennymi. Czwarty podmiot, spółka joint-venture Shenzhen Minsheng GEFCO Logistics (SMGL), zarządza logistyką zaopatrzenia i dystrybucji w obiekcie CAPSA (Chang’an Automobile PSA), zlokalizowanym w mieście Shenzhen.
  • GEFCO obsługuje także klientów, którzy prowadzą działalność w Ameryce Łacińskiej, a zwłaszcza w Brazylii, gdzie przemysł motoryzacyjny jest w fazie rozkwitu. Wspiera brazylijskich przemysłowców eksportujących do Europy, oferując im rozwiązania logistyczne, które łączą inżynierię logistyczną, transport oraz obsługę celną towarów. Na olbrzymim rynku brazylijskim GEFCO oferuje rozwiązania logistyczne „door-to-door” oraz usługi „szyte na miarę”.

Ambitna strategia na nadchodzące lata
Kluczowym elementem ekspansji Grupy, zarówno pod względem geograficznym, jak i branżowym, jest spójna skuteczność operacyjna na całym świecie . GEFCO podejmuje liczne działania służące zwiększaniu wydajności swoich usług. Należą do nich optymalizacja systemów informatycznych, pobudzanie dynamiki z wykorzystaniem wielkich stref geograficznych — czemu służą synergie operacyjne oraz handlowe — oraz wprowadzanie w strukturze Grupy zmian umożliwiających efektywne funkcjonowanie w coraz bardziej zglobalizowanym świecie. Rok 2013 będzie dla Grupy GEFCO bardzo ważny, ponieważ planuje ona stać się pierwszoplanowym graczem w sektorze usług spedycyjnych. Nawiązana 20 grudnia 2012 roku współpraca z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) otwiera przed Grupą realne perspektywy dalszego rozwoju. W okresie najbliższych pięciu lat ambicją GEFCO jest stać się liderem w zakresie logistyki przemysłowej na rynkach charakteryzujących się silnym wzrostem.

Źródło: GEFCO

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji