Fot. UPS
Wyniki finansowe UPS za II kw. 2020 r.
Firma UPS podała informację o zwiększeniu skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w II kw. 2020 r. do poziomu 20,5 mld USD, czyli o 13,4% względem II kw. 2019 r. Zysk netto za kwartał wyniósł 1,8 mld USD, natomiast skorygowany zysk netto 1,9 mld USD – o 8,8% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Zysk operacyjny osiągnął poziom 2,2 mld USD, a skorygowany zysk operacyjny 2,3 mld USD, co oznacza wzrost o 7,4% w porównaniu z II kw. ubiegłego roku.
Rozwodniony zysk na akcję wyniósł 2,03 USD, a skorygowany rozwodniony zysk na akcję 2,13 USD, zwiększając się o 8,7% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wyniki według standardów rachunkowości GAAP obejmowały koszt procesów transformacyjnych przed opodatkowaniem w wysokości 112 mln USD, co odpowiada 0,10 USD na akcję. W analogicznym okresie poprzedniego roku w wynikach według GAAP uwzględniono koszt procesów transformacyjnych przed opodatkowaniem w wysokości 21 mln USD (0,02 USD na akcję).
– Osiągnęliśmy wyniki lepsze od spodziewanych, co po części wynika ze zmian popytu w wyniku pandemii, w tym ze znacznego wzrostu wolumenu przesyłek do odbiorców indywidualnych, przesyłek medycznych związanych z COVID-19 oraz dużego popytu na przesyłki z Azji – powiedziała Carol Tomé, dyrektor generalna UPS. – W tym trudnym czasie UPS utrzymuje świat w ruchu. Chcę podziękować naszemu zespołowi za ciężką pracę i niezwykły wysiłek wkładany w to, aby służyć naszym klientom, społeczeństwom i sobie nawzajem.
Segment przesyłek krajowych w Stanach Zjednoczonych
|
II kw. 2020 r.
|
Dane skorygowane
II kw. 2020 r.
|
II kw. 2019 r.
|
Dane skorygowane
II kw. 2019 r.
|
Przychody ze sprzedaży
|
13 074 mln USD
|
|
11 150 mln USD
|
|
Zysk z działalności operacyjnej
|
1 182 mln USD
|
1 215 mln USD
|
1 208 mln USD
|
1 226 mln USD
|
Średni dzienny wolumen przesyłek zwiększył się o 22,8%, do poziomu 21,1 mln paczek dziennie. Duży wzrost popytu na przesyłki do odbiorców indywidualnych w drugim kwartale przełożył się na zwiększenie wolumenu w segmencie B2C o 65,2%. Marża operacyjna ukształtowała się na poziomie 9,0%, a skorygowana marża operacyjna wyniosła 9,3%.
Segment przesyłek międzynarodowych
|
II kw. 2020 r.
|
Dane skorygowane
II kw. 2020 r.
|
II kw. 2019 r.
|
Dane skorygowane
II kw. 2019 r.
|
Przychody ze sprzedaży
|
3 705 mln USD
|
|
3 505 mln USD
|
|
Zysk z działalności operacyjnej
|
771 mln USD
|
842 mln USD
|
663 mln USD
|
665 mln USD
|
Średni dzienny wolumen przesyłek wzrósł o 9,8% w wyniku znacznego popytu na przesyłki z Azji oraz zwiększenia skali transgranicznej sprzedaży elektronicznej w Europie. Marża operacyjna wyniosła 20,8%, a skorygowana marża operacyjna 22,7%.
* “Kwoty „skorygowane” stanowią wskaźniki finansowe, które nie są obliczane zgodnie ze standardami rachunkowości GAAP. Więcej informacji na temat wskaźników finansowych obliczanych zgodnie ze standardami rachunkowości innymi niż GAAP, w tym uzgodnienie do najbliżej skorelowanego wskaźnika GAAP, przedstawiono w załączniku do niniejszego komunikatu.
Segment łańcucha dostaw i spedycji towarów
|
II kw. 2020 r.
|
Dane skorygowane
II kw. 2020 r.
|
II kw. 2019 r.
|
Dane skorygowane
II kw. 2019 r.
|
Przychody ze sprzedaży
|
3 680 mln USD
|
|
3 393 mln USD
|
|
Zysk z działalności operacyjnej
|
259 mln USD
|
267 mln USD
|
272 mln USD
|
273 mln USD
|
Segment zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży o 8,5%, spowodowany zwiększonym popytem na usługi spedycji z Azji, który został częściowo zniwelowany słabszym popytem na początku kwartału w obszarze pośrednictwa w przewozach drobnicowych (LTL) i całonaczepowych. Marża operacyjna segmentu wyniosła 7,0%, a skorygowana marża operacyjna 7,3%.
Perspektywy
Firma UPS nie publikuje prognoz przychodów ze sprzedaży i rozwodnionego zysku na akcję ze względu na niepewność co do terminu i tempa poprawy sytuacji gospodarczej. Aktualnie firma nie jest w stanie przewidzieć wpływu pandemii koronawirusa na swoją działalność ani czasu jej trwania i nie może racjonalnie oszacować wyników swojej działalności operacyjnej w kolejnych kwartałach.
– Wykorzystując skalę i elastyczność naszej globalnej, zintegrowanej sieci, skutecznie radziliśmy sobie z wyzwaniami operacyjnymi przez cały kwartał. W przyszłości zamierzamy koncentrować się na efektywności i jakości przychodów, aby w dłuższej perspektywie poprawić marże operacyjne w USA – powiedział Brian Newman, dyrektor finansowy UPS. Nasza płynność i poziom środków pieniężnych są nadal dobre, co pozwala nam inwestować w dodatkowe kompetencje w warunkach obecnych bezprecedensowych zakłóceń zwykłego toku działalności.