Polecamy

Wolny rynek na CeMacie 2014

29 maja 2014
Wolny rynek na CeMacie  2014
Wolny rynek na CeMacie 2014

W ubiegłym tygodniu zakończyły się organizowane w Hanowerze targi CeMat 2014, organizatorzy podkreślali międzynarodowy charakter tych targów, który określili wystawcy z poza Niemiec, stanowiący bardzo liczną grupę (58%). Targi CeMat nie narzekały nigdy na brak wystawców z zagranicy, niemniej po raz pierwszy było ich więcej niż rodzimych niemieckich firm. Na targach wystawiło swoją ofertę 1025 wystawców, zajmując powierzchnię 120 000 m kwadratowych. Targi odwiedziło 53 tysiące osób z sześćdziesięciu pięciu krajów świata, z czego 30% pochodziło z poza Europy ( Azja-13%, Ameryka – 9%, Afryka – 5% i Australia – 3%).

Targi CeMat w Hanowerze, to miejsce, gdzie prezentuje się nowe innowacyjne rozwiązania, stosowane w logistyce i transporcie wewnętrznym towarów, w tegorocznej imprezie zaprezentowano ich ponad 4 0000, co stanowi swoisty rekord targów. Wystawiające się na targach firmy, zaprezentowały bardzo szeroką ofertę dla rynku logistyki wewnętrznej, branża logistyczna jak każda inna poszukuje nowych rozwiązań, które usprawniłyby procesy logistyczne.


Nie wszystkie jednak firmy były obecne na targach CeMat w Hanowerze, najbardziej spektakularna „nieobecność” to brak stoiska producenta wózków widłowych firmy Linde MH, która od lat zajmowała miejsce pod słynnym dachem EXPO. Odwiedzający targi zamiast firmy Linde, w tym miejscu, zobaczyli ofertę Toyoty MH, która doskonale wpisała się w powierzchnię, prezentując całą swoją bardzo bogata paletę sprzętu dedykowaną gospodarce magazynowej. Toyot MH, wprowadzając do oferty nowe produkty, w tym regały magazynowe, posiada kompletna ofertę dla wyposażenia magazynu. Widząc zagospodarowane przestrzenie, nasuwa się myśl, że rynek nie uznaje próżni, w miejsce jednej organizacji, natychmiast wchodzi druga. Sadząc po wystawie Toyota MH „dusiła” się będąc w pawilonie, rośnie w siłę ten dostawca wózków widłowych i systemów logistyki magazynowej, zmuszając konkurentów do równie dużego wysiłku.

1.Toyota.JPG
1.Toyota.JPG

Na konkurencyjnym rynku, a takim zapewne jest rynek usług logistycznych, wysiłek ten widoczny jest na targach CeMat zawsze, firmy przygotowują się do tej prezentacji przez długi czas. Firma Jungheinrich zaprezentowała 24 innowacyjne produkty, cieszące się dużym zainteresowaniem, stoisko obsługiwał zespół 250 osób z 30 krajów. Na stoisku firmy Still zwracał uwagę jak zawsze, pełen emocji występ artystów, którzy podkreślali walory wózka FM-X, zachwycał swoimi osiągami zwiedzających. Nowe modele wózków tej serii charakteryzują się niezwykłą dla tej grupy wózków, stabilizacja masztu oraz wysokością unoszenia, która wynosi 13 metrów. Still kontynuuje prace nad rozwojem koncepcyjnego wózka CUBE XX, którego innowacyjne rozwiązania, wykorzystywane są w produkowanych modelach wózków widłowych. Na targach CeMat przedstawiono kolejne rozwiązania, jakie stały się udziałem tego „wózka przeszłości”, łączącego w sobie wiele funkcji.
2.Still.JPG
2.Still.JPG

Na swoim „starym” miejscu naprzeciwko „wielkiej” trójki firma Hoppecke prezentowała studyjne rozwiązania w zakresie efektywnego wykorzystania energii, jej koncepcja dostarczania klientom energii, rozwija się w dobrym kierunku, znajdując coraz więcej zwolenników. To przyszłość, która wyznacza nowa jakość w obsłudze klientów i zaspokajaniu ich potrzeb, uwzględniając rachunek ekonomiczny, dostarczonej energii.
3.Hoppecke.JPG
3.Hoppecke.JPG

W pawilonie firma EXIDE, na sporej powierzchni interesująco zaaranżowanym stoisku, prezentowała rozwiązania dostępne na rynku, oferując nowa jakość produktów. Podkreślając ich walory długotrwałego dostarczania wysokiej jakości energii, co ma odzwierciedlenie w nowych nazwach produktów nawiązujących do maratonu. Ta sama jakość nowe możliwości, to podstawowe cechy prezentowanych produktów firmy EXIDE na targach w CeMat.
4.Exide.JPG
4.Exide.JPG

Firma BENNING oprócz swoich podstawowych produktów z pochodzących z najwyższej półki, w zakresie ładowania baterii, konsekwentnie rozwija baterie Litowo-Jonowe, które w ofercie tej doświadczonej firmy, nabierają wyjątkowego znaczenia. Baterie Litowo-Jonowe, to niewątpliwie przyszłość w dziedzinie nowoczesnych rozwiązań w obszarze baterii, zmniejsza się bariera technologiczna zastosowania na większa skalę, a przy tym maleje również bariera ekonomiczna.
5.Benning.JPG
5.Benning.JPG

Dostawcy opon jak zawsze nie zawodzą, klienci mają w czym wybierać, firma Telleborg pokazała na stoisku opatentowane rozwiązanie, które rozbraja swą prostotą, a zarazem zaskakuje uzyskanymi korzyściami. Pomarańczowy pasek sygnalizujący konieczność wymiany opony w wózku widłowym, jest aż nadto widocznym sygnalizatorem do wymiany opony na nową, by nie spowodować strat w wyniku utraty przyczepności.
6.Trelleborg.JPG
6.Trelleborg.JPG

Solideal, majestatycznie ze smakiem zaprezentował opony oraz felgi dla rynku wózków widłowych, tworząc interesujący klimat wystawy. Firma pokazuje się w tej aranżacji wystawy, na wielu innych targach, strategia odnosi swój zamierzony skutek, duplikując pamięciowo obrazy, podnosząc wizerunek firmy. Solideal jako marka opon do wózków widłowych, a Camoplast Solideal jako globalna firma, taki przekaz kierowany jest do odbiorców produktów.
7.Solideal.JPG
7.Solideal.JPG

Stoisko firmy Continental utrzymane w stałych barwach czarnych i żółtych, doskonale zestawionych, jak produkty dostosowane do odpowiednich aplikacji sprzętowych. Firma zaznacza swoją obecność na tej największej imprezie targowej, podyktowana od lat ustaloną pozycją na rynku co nie oznacza, że przedstawia swojej oferty, przeciwnie, każdy mógł się tą oferta na stoisku zapoznać.
8.Conti...JPG
8.Conti...JPG

Targi CeMat wprowadziły do programu nowe obszary, pojawiły się firmy świadczące usługi logistyczne, operatorzy logistyczni, oferowali swoje usługi. Usługi portowe, zajęły spora ekspozycję, zachęcając do zapoznania się z ofertą. To nowości, które maja szansę się rozwijać, przy umiejętnym prowadzeniu tematów i aktywności samych firm, której w Hanowerze nie brakuje.
9.Conveyor.JPG
9.Conveyor.JPG

Tradycyjnie systemy składowania i transportu towarów, wprawiały zwiedzających w podziw, swym rozmachem i złożonością. Automatyzacja, jest procesem, od którego nie ma odwrotu, o tym doskonale wiedzą takie firmy jak SSI Schafer, Meta Regalbau; Mecalux, Bito Lager technik i inne. Połączenia systemów statycznych i dynamicznych w magazynie, zawsze jest dla firmy wyzwaniem, w tej dziedzinie, wprowadzane są kolejne nowe rozwiązania, bazujące na doświadczeniu poprzednich.
Targi CeMat 2014, to już przeszłość, następna edycja za dwa lata, znany jest już termin kolejnej odsłony CeMat 2016, która odbędzie się w dniach 29 maja 2 czerwca. Organizatorzy, już zapraszają na tą nadal liczącą się imprezę targową w tej części Europy.
Red.
Foto: Log4.pl

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji