Trzy nowe modele Nissana QX2

27 września 2010
Trzy nowe modele Nissana QX2
Trzy nowe modele Nissana QX2

Podobieństwa z serią TX dotyczą najlepszych ergonomicznych rozwiązań, układu kierowania, sterowania i zarządzania pracą podzespołów. Z uwagi na pokrewność konstrukcji także procedury serwisowania i konserwacji wózków z nowej serii są podobne, jak w przypadku innych wózków elektrycznych marki Nissan. W nowej serii wózków system zasilania napięciem 80 V wykorzystuje prąd zmienny w silnikach ze sterownikiem Nissan AC TECH. Sterownik przez cały czas monitoruje stan wózka widłowego, w tym prędkość i stan naładowania baterii. Stosowne informacje pojawiają się na wyświetlaczu w desce rozdzielczej. Czterocyfrowy kod PIN uniemożliwia uruchomienie wózka przez osoby niepowołane. Za pomocą kodu można także ustawić zaprogramowane parametry dostosowane do osiągów wózka, doświadczenia operatora oraz specyfiki korzystania z wózka. Oferta obejmuje trzy modele: 2-tonowy, 2,5-tonowy oraz 3-tonowy. Wózki dostępne są w wersji z krótkim lub długim rozstawem osi.

Komfort
Wózki z serii QX2 są wyposażone w szeroki stopień z dużą ilością miejsca na nogi, ułatwiający dostęp do przestronnej kabiny, a także regulację ustawienia fotela i kierownicy, umożliwiającą zajęcie wygodnej pozycji każdemu operatorowi. Standardowa osłona kabiny znajduje się na wysokości 2,24 m, co zapewnia dużo miejsca nad głową. Standardowe dźwignie układu hydraulicznego umieszczono wygodnie obok fotela. Układ pedałów jest taki sam, jak w samochodzie, co zapobiega ewentualnym pomyłkom. System FUZZY LOGIC czuwa nad płynnością przyspieszania, umożliwiając operatorowi skupienie się na wykonywanej pracy. Wózek hamuje automatycznie po włączeniu biegu w przeciwnym kierunku lub zwolnieniu pedału przyspieszenia.

NissanQX2_fot1.JPG
NissanQX2_fot1.JPG

W opcjonalnym systemie FINGERTIP zastosowano elektryczno-hydrauliczne dźwignie sterujące, umożliwiające kierowanie wózkiem oraz włączanie klaksonu i podnośnika prostymi ruchami palców. Ergonomiczna konstrukcja i fotel z podłokietnikiem sprawiają, że jazda wózkiem QX2 jest łatwa i przyjemna, co wpływa na efektywność pracy operatora. System FINGERTIP można rozszerzyć o układ automatycznej kontroli pochyłu masztu. Po naciśnięciu przycisku widły zatrzymują się w pozycji poziomej, ułatwiając obsługę wózka i przyspieszając wykonywanie czynności w trudniejszym otoczeniu. Dostępna jest także zaprojektowana przez firmę Nissan kabina CLEARVISION z panoramicznym widokiem na wprost, zapewniającym doskonałą widoczność w każdą stronę.

Przede wszystkim bezpieczeństwo
Nowa seria QX2 80 V AC TECH została zaprojektowana zgodnie z Systemem Ograniczania Ryzyka Nissan oraz jest w pełni zgodna z najnowszą dyrektywą maszynową 2006/42/WE. System blokady masztu automatycznie uniemożliwia opuszczanie i pochylanie masztu po opuszczeniu fotela przez

NissanQX2_fot2.JPG
NissanQX2_fot2.JPG
operatora. Opcjonalny synchronizator sterowania podnosi bezpieczeństwo oraz zapewnia logiczny i większy komfort sterowania wózkiem. System pilnuje, aby położenie kierownicy przed i po pokonaniu zakrętu było takie samo. Na pochyłym podłożu, po zwolnieniu pedału przyspieszenia wózek stacza się powoli i nie rozpędza się. Hamulec postojowy jest wyposażony w blokadę, zapobiegającą jego przypadkowemu zwolnieniu. Inne elementy z zakresu bezpieczeństwa to brzęczyki ostrzegawcze przypominające o konieczności zaciągnięcia hamulca postojowego i zapięcia pasów.

Maksymalna wydajność pracy
Optymalna wydajność wózków z serii QX2 wynika z dwóch istotnych czynników. Dobre wzornictwo zapewnia operatorowi najwyższy komfort i chroni przed zmęczeniem, a najnowsze technologie decydują o bezpieczeństwie, osiągach i niskim zużyciu energii. W celu maksymalnego wydłużenia czasu eksploatacji Nissan zastosował szereg trybów regeneracyjnych. W trakcie takich standardowych operacji, jak zmiana kierunku jazdy, zwalnianie i hamowanie hamulcem nożnym, zasilanie jest odłączane. Dzięki sterownikowi AC TECH i wydajnemu silnikowi wózki z serii QX2 rozwijają dużą prędkość, co przyspiesza wykonywanie pracy. W zależności od wymagań operacyjnych można wybrać

NissanQX2_fot3.JPG
NissanQX2_fot3.JPG
jeden z trzech zaprogramowanych trybów osiągów lub korzystać z manualnych ustawień parametrów jazdy i podnoszenia. Dodatkowa możliwość zwiększenia prędkości podnoszenia również przyczynia się do zwiększenia tempa i wydajności pracy. Oszczędność zużycia energii uzyskano poprzez zastosowanie hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego z czujnikiem obciążenia. Pompa wspomagania uruchamiana jest tylko wtedy, kiedy czujnik wykryje operowanie kierownicą, dzięki czemu energia z baterii wystarcza na dłużej, a wózek pracuje wyjątkowo cicho. Kolejny system oszczędzający energię wyłącza zasilanie, jeżeli operator nie wykona żadnej czynności przez zaprogramowany czas. Nissan oferuje również opcjonalny masz OPTIVIEW (3V) z pełnym wolnym skokiem karetki wideł. Przesunięcie cylindrów podnoszenia do boków masztu powoduje, że nic nie zasłania widoczności operatora na wprost. Operator manewruje wózkiem szybciej i bardziej precyzyjnie, co oznacza wyższą wydajność pracy.

Dodatkowe wyposażenie opcjonalne
Oprócz wspomnianych wyżej opcji wózki mogą być fabrycznie wyposażone w szereg dodatków, takich jak przesuwy boczne i pozycjonery wideł. W wózkach przeznaczonych do eksploatacji w ciaśniejszych i niższych pomieszczeniach można zamontować niższe osłony kabiny (2,13 m). Specjalny system antywstrząsowy „Smooth run” do minimum ogranicza przenoszenie wstrząsów z nierównej nawierzchni (podłogi). Ma to szczególne znaczenie przy przewożeniu kruchego ładunku po nierównym podłożu.

MM Nissan
 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji