Transport drogowy – sytuacja i wyzwania

Marek Skowroński
4 marca 2019
Transport drogowy – sytuacja i wyzwania
Fot. DB Schenker
Marek_Skowroński_DB_Schenker
Na polskim rynku rosnącym wyzwaniem jest niedobór kierowców oraz pracowników, z którym boryka się cały sektor usług. Brak rąk do pracy utrudnia realizację zamówień, co stanowi zagrożenie dla rozwoju gospodarki. Spadające bezrobocie będzie zwiększało presję kosztową oraz pogłębiało problem z pozyskaniem pracowników. Kluczowe stanie się więc podnoszenie produktywności i coraz lepsze wykorzystywanie zasobów. Naszą odpowiedzią na te wyzwania jest kontynuacja i dalsze rozwijanie kultury Lean.
 
W skali międzynarodowej ogromnym wyzwaniem będzie Brexit, Jeśli do niego dojdzie, to znacząco zostanie ograniczony i utrudniony przepływ towarów w eksporcie i imporcie z Wielką Brytanią. W DB Schenker jesteśmy tego świadomi i chcemy zapewnić klientom pełne wsparcie w dostosowaniu się do nowej rzeczywistości. Na razie możemy jednak tylko tworzyć potencjalne scenariusze. Bez względu na finalne ustalenia, transport i handel nie zostanie wstrzymany. Utrzymujący się stan zawieszenia komplikuje natomiast przygotowanie do nadchodzących zmian.
 
W ramach naszej firmy współpracujemy z oddziałami i ekspertami w Wielkiej Brytanii, obserwujemy nowelizacje przepisów, aby jak najszybciej odpowiadać na zmiany i zapobiegać potencjalnym zagrożeniom. Nieustannie monitorujemy również bieżącą i potencjalną ilość przesyłek, aby zapewnić odpowiednie zasoby niezbędne do realizacji nowych procedur.
 
DB Schenker: nadwozia wymienne i rozwój oferty
Pod koniec 2018 r. zaczęliśmy wdrażać na liniach krajowych nadwozia wymienne (swap body, BDF). Wykorzystując nadwozia wymienne zamiast naczep, podniesiemy jakość oferowanych usług dla naszych klientów i ograniczymy negatywny wpływ na środowisko naturalne. Docelowo, po wprowadzeniu 800 nadwozi wymiennych, przewidujemy redukcję emisji dwutlenku węgla o 27%, co jest możliwe dzięki odnowieniu taboru samochodowego oraz ograniczeniu liczby pokonanych kilometrów ze względu na większe możliwości załadunkowe. Wpłynie to również na dalsze podnoszenie naszej produktywności.
 
Zestaw ciężarowy
Fot. DB Schenker
Zestaw ciężarowy
W DB Schenker koncentrujemy się na wdrażaniu zunifikowanej oferty produktowej w biznesie lądowym, która w jasny i przejrzysty sposób definiuje wartości dla klienta. W ubiegłym roku wprowadziliśmy produkty Premium 10 oraz Premium 13. Dzięki temu firmy mogą korzystać z usług świadczonych do określonej godziny – gwarantowanej dostawy przesyłek najpóźniej do 10.00 lub 13.00 czasu lokalnego. W tym roku w ofercie pojawiło się Fix Day 10 oraz Fix Day 13, czyli usługi z możliwością dostawy w wybranym przez klienta dniu przed 10:00 lub 13:00. Stale rozwijamy dodatkowe opcje dla przewozów drobnicowych i przygotowujemy się do wdrożenia takich samych produktów w przewozach bezpośrednich.
 
Marek Skowroński, Dyrektor Transportu Drogowego Klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker
Foto: DB Schenker

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji