Testy alternatywnego napędu w DHL

DHL
27 sierpnia 2018
Testy alternatywnego napędu w DHL
DHL_IVECO Stralis_1_low
Chcąc zredukować wpływ transportu drogowego na środowisko naturalne oraz dalej optymalizować koszty transportu, DHL Freight wspólnie ze swoimi partnerami rozpoczyna testy ekologicznego ciągnika siodłowego Iveco Stralis NP460. Ten innowacyjny i oszczędny pojazd zasilany gazem ziemnym wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji. Testowany Stralis NATURAL POWER realizował będzie transport na kilku trasach krajowych obok użytkowanych przez partnerów DHL Freight pojazdów napędzanych olejem napędowym.
 
Celem testu jest sprawdzenie w praktyce walorów eksploatacyjnych Iveco Stralis NP460 oraz weryfikacja zastosowania pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi w codziennej działalności DHL Freight.
 
Pojazd został przekazany firmie DHL na 3 tygodnie. W tym czasie samochód będzie realizował zlecenia na wyznaczonych trasach krajowych. Jest to doskonała okazja, aby porównać parametry względem pojazdów napędzanych olejem napędowym. Samochód IVECO Stralis Natural Power 460 wyposażony jest w zaawansowane narzędzia telematyczne, które zostaną poddane analizie po zakończeniu testów. Dodatkowo kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.
 
Łukasz Tomalik, Dyrektor Zarządzający DHL Freight, DHL Parcel Polska Sp. z o.o. - „Produkcja samochodów napędzanych gazem LNG to niewątpliwie duży krok naprzód w sektorze transportowym. Główne zalety tego typu paliwa to ekonomia i ekologia. Ochrona środowiska jest niezwykle istotną kwestią w strategii DHL Parcel Polska oraz całej Grupy DPDHL. Pojazdy IVECO, dzięki napędowi gazowemu, niewątpliwie przyczynią się do realizacji ambitnych celów środowiskowych określonych w ramach strategii  GoGreen. Cieszy nas bardzo, że we współpracy z firmą IVECO możemy zaoferować naszym klientom opcję przyjaznego dla środowiska transportu.”
 
Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2.000 Nm  auto posiada analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. System zawierający między innymi funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.
Pojazd wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać 1.600 kilometrów na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.
 
DHL_IVECO STRALIS_2_low
DHL_IVECO STRALIS_2_low
Daniel Wolszczak, Dyrektor Generalny Iveco Poland – „Cieszy nas fakt, że firma DHL nam zaufała i podjęła inicjatywę testu alternatywnych napędów w transporcie drogowym. Oferowane przez IVECO rozwiązania są innowacyjne i dostosowane do potrzeb nowoczesnego łańcucha dostaw. Jesteśmy liderem w tej dziedzinie, rozwijając technologię gazu ziemnego od ponad dwóch dekad. Warto wspomnieć, że IVECO oferuje napędy gazowe w całej palecie swoich produktów, począwszy od lekkich pojazdów dostawczych z DMC od 3,5t do 7,2t oraz w lekkich pojazdach ciężarowych do dystrybucji lokalnej w segmencie wagowym od 7,2t do 16t. Nasza strategia związana z gazem ziemnym ma na celu spełnienie dwóch podstawowych oczekiwań płynących od naszych klientów oraz społeczeństwa. Pierwsze to optymalizacja kosztów transportu poprzez wdrażanie rozwiązań, które pozwolą realizować zadania transportowe w sposób jeszcze bardziej ekonomiczny. Stralis NP460 jest tego najlepszym przykładem, oferuje zużycie paliwa niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, niższą cenę gazu w porównaniu do oleju napędowego, bezobsługowy układ oczyszczania spalin niewymagający stosowania AdBlue® oraz okresy między przeglądami wydłużone do 90 000 km. Jeszcze ważniejszy jest aspekt związany z wpływem transportu drogowego na środowisko naturalne. Stosując gaz ziemny, uzyskujemy poprawę jakości powietrza: ograniczenie emisji tlenków azotu o 60% i cząstek stałych o 99%, ograniczenie emisji CO2 o 95% w przypadku stosowania biometanu, mniejszą emisję hałasu, poniżej 71 dB w teście wg normy PIEK. Stralis NP460 dowiódł już w niejednym teście, że jest pojazdem stanowiącym realną i innowacyjną alternatywę do konwencjonalnych pojazdów ciężarowych. Jestem przekonany, że ten test potwierdzi to po raz kolejny.”
 
DHL
Foto: DHL_IVECO

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji