Fot. DHL Express
Międzynarodowy Terminal Lotniczy DHL Express w Gdańsku
Bezpieczeństwo przesyłek to ważny czynnik rozwijającego się rynku wymiany międzynarodowej. W naszym kraju do szczególnie dynamicznych zalicza się branża e-commerce, która do 2021 roku może osiągnąć wartość sprzedażową rzędu 70 miliardów złotych
[1]. Polscy przedsiębiorcy coraz chętniej i odważniej wchodzą więc na zagraniczne rynki, mogąc liczyć na wzrosty sprzedaży nawet o 10 proc
[2]. Wszystko jest jednak uzależnione od satysfakcji klienta docelowego.
Według raportu DHL Express sprawne i szybkie doręczenie przesyłki jest jednym z głównych czynników wpływających na sukces przedsiębiorstw z branży e-commerce. Wskazała na to aż 1/4 ankietowanych przedsiębiorców. Zadowolenie ze sprawnej dostawy to czynnik, ze względu na który klienci są w stanie wrócić do ponownych zakupów w danym sklepie dwukrotnie częściej. Jednym z elementów szybkiej usługi doręczenia przesyłki jest także zadbanie odpowiednie jej zabezpieczenie. W tym celu DHL Express nieustannie realizuje projekty, które podnoszą jakość obsługi oraz bezpieczeństwo procesowanych przesyłek. W zeszłym roku lotniczy obiekt DHL Express w Warszawie uzyskał najwyższy możliwy poziom certyfikacji – TAPA „A”. Dziś firma może pochwalić się kolejną jednostką, która otrzymała takie wyróżnienie – został nią otwarty pod koniec października ubiegłego roku międzynarodowy terminal lotniczy DHL Express w Gdańsku.
- DHL Express, dbając o najwyższy standard obsługi, przywiązuje szczególną uwagę do zagadnień związanych z bezpieczeństwem – mówi Piotr Kozak, Country Security Manager w DHL Express. Patrząc z perspektywy jakości usług DHL Express, zapewnienie naszym obiektom jego najwyższego poziomu jest dla nas niezmiernie istotne. Dla klientów najbardziej liczy się to, aby ich przesyłki docierały na czas w nienaruszonym stanie. Bezpieczeństwo naszych klientów i naszego personelu to kwestia podstawowa.
Certyfikat bezpieczeństwa TAPA na poziomie „A” to najwyższy możliwy poziom certyfikacji. Warto dodać, że to kolejny obiekt DHL Express w Polsce, który otrzymał certyfikat TAPA „A”. W trakcie audytu potwierdzono spełnienie wymagań w zakresie infrastruktury obiektu, technicznych systemów zabezpieczeń oraz obowiązkowych procedur zarządzania obiektem w zakresie bezpieczeństwa.
- W naszym obiekcie prowadzimy również kontrolę bezpieczeństwa przesyłek przeznaczonych do transportu lotniczego. Certyfikat TAPA „A” podkreśla fakt, jak dużą wagę przywiązuje się w DHL Express nie tylko do fizycznego zabezpieczenia obiektu ale również do odpowiedniego poziomu szkolenia naszych pracowników i podwykonawców. Każdy członek personelu obowiązkowo cyklicznie odbywa szkolenia świadomościowe z zakresu bezpieczeństwa. Jest to niezwykle istotne w całym procesie zarządzania nim w firmie takiej, jak DHL – zaznacza Piotr Kozak.
Terminal w Gdańsku jest siódmym obiektem DHL Express Poland, który został objęty certyfikacją TAPA. Wcześniej audyty pozytywnie przeszły terminale w Warszawie, Katowicach, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie i Toruniu.
Redip
[1] Źródło: raport Gemius – E-Commerce w Polsce 2018
[2] Źródło: raport DHL Express – 21st Century Spice Trade