W dniu 9 grudnia br., w siedzibie Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie, odbyło się spotkanie podsumowujące działania informacyjnej kampanii społecznej pn. „Bezpieczne miejsce pracy”. Kampania społeczna to szerokie przedsięwzięcie, które aktywizuje grupy społeczne i zawodowe wielu branż, a jej celem jest podniesienie świadomości społecznej o zagrożeniach w środowisku pracy i życiu codziennym oraz ochrony przed ich skutkami.
Przebieg działań w ramach kampanii przedstawiła Agnieszka Szczygielska z Ośrodka Promocji CIOP-PIB. Kampania społeczna skierowana jest do pracowników i pracodawców z wybranych sekcji gospodarki m.in.: z budownictwa, przetwórstwa przemysłowego, górnictwa, transportu, handlu oraz edukacji. Adresatami kampanii byli również pracownicy służby bhp, producenci i dystrybutorzy środków ochrony indywidualnej i odzieży roboczej firmy i ośrodki szkoleniowe prowadzące kształcenie w zakresie bhp, firmy doradcze z zakresu bhp, wydawnictwa i przedstawiciele mediów tematycznych wspierających kampanię.
W ramach tych działań zorganizowano 7 ogólnopolskich konferencji tematycznych oraz 15 innych działań zorganizowanych przez Partnerów kampanii dla swoich pracowników. Zorganizowano 4 konkursy z nagrodami - konkurs dla górnictwa na plakat oraz trzy konkursy plastyczne dla dzieci. Wydano 15 materiałów informacyjnych i promocyjnych kampanii , a na jej potrzeby powstał serwis internetowy www.ciop.pl/bezpieczne_miejsce_pracy
- Badanie ankietowe blisko 300 respondentów - uczestników wybranych przedsięwzięć kampanii, wykazało, że uczestnicy konferencji najlepiej oceniali prezentacje dobrych praktyk z zakresu bhp. Dla 70% przedstawicieli przedsiębiorstw wpłynęło na podniesienie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa pracy. Spora, bo 29% uczestników badania uznała, że przed udziałem w przedsięwzięciach kampanii społecznej nie realizowała w swojej firmie działań dotyczących tematyki konferencji, w których brali udział w ramach kampanii. W wyniku udziału w konferencjach 81% respondentów wyraziło zainteresowanie podjęciem działań z tego zakresu w swoim przedsiębiorstwie w ciągu 6 miesięcy. Zdecydowana większość - 97% respondentów uznała, że poleciłaby udział w takim spotkaniu znajomemu lub partnerowi biznesowemu. Wiedza z zakresu bezpieczeństwa pracy, przekazana podczas konferencji, może przyczynić się do poprawy warunków pracy ponad 61 tys. pracowników - relacjonowała Agnieszka Szczygielska.
Jednym z punktów programu spotkania było wręczenie okolicznościowych dyplomów dla partnerów kampanii „Bezpieczne miejsce pracy”. Wiele uhonorowanych dyplomem firm, wzięło pierwszy raz udział w tej bardzo potrzebnej kampanii, a wśród nich portal log4.pl, który chce aktywnie wspierać, te jakże potrzebne działania.
Red.
Foto: Log4.pl